obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
KPN heeft er een 100% tevreden klant bij
AK47
In de zomer van 2015 heb ik een tijdje last gehad van freezes op iTV. Een monteur heeft destijds een nieuw printplaatje in mijn ISRA-punt gezet en het probleem leek verholpen.
Echter, net voor Kerstmis waren de freezes in alle hevigheid terug. Daarop heb ik via Twitter contact opgenomen met KPN Webcare. Het eerste advies was: beide iTV ontvangers (Arcadyan HMB2260 en Motorola 1853) omwisselen voor twee nieuwe Arcadyans. Helaas, geen resultaat. Daarop is een monteur geweest, die een nieuwe V10 (die had ik al) heeft geïnstalleerd. Ook dit gaf geen resultaat.
Twee dagen later is een monteur geweest, die een poortwissel in de wijkkast liet uitvoeren. Je raadt het al: geen resultaat. Toen kwam monteur nummer drie in huis (eentje die wat hoger in de boom zit dan de vorige twee), die eerst alles intern heeft gecontroleerd: netwerkkabels, mogelijke verstoringen door voedingen e.d., een nieuwe HDMI-kabel enz., maar ook dit loste niks op.
Toen is er eens goed gekeken naar externe factoren. Wat opviel in de V10, was de lage SNR van <6dB, het grote aantal CRC errors en het enorme aantal FEC errors (tientallen miljoenen...). Er zat dus veel teveel “ruis” op de lijn. Er moest dus “iets” in het koper zitten...
Hij is gaan terugzoeken in de installatiegeschiedenis van mijn adres, en de oorzaak bleek terug te voeren te zijn op een gebeurtenis in 2013. Destijds onderging onze straat een totale renovatie en bij graafwerkzaamheden werd mijn oude aansluiting uit 1983 kapot getrokken. Daarop heeft men mij een nieuwe aansluiting gegeven, maar die bleek gelast te zijn aan het oude stukkie kabel vanaf de hoofdader. Dat moest het zijn! Een weekje later is de straat open gemaakt, heeft men een nieuwe kabel op de hoofader gelast en deze verbonden met de kabel naar binnen toe. En zie: geen CRC’s meer, nagenoeg geen FEC’s meer, geen freezes meer en internet (100/30 mbit) stabieler dan ooit! Dit verhaal heeft zich afgespeeld tussen 22 december 2015 en 11 februari 2016.
Moraal van het verhaal: je zult mij nooit meer horen klagen over de dienstverlening van KPN. Ze hebben voor mij letterlijk diep gegraven en zijn tot het gaatje gegaan, met een 110% tevreden klant als gevolg. Chapeau KPN!
 
eogcnlGhost
Goed te horen dat er tenminste nog 1 heel tevreden klant is, nu de rest van Nederland nog.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
AK47
Beetje raar antwoord! Waarom zou je op dit forum alleen een bericht plaatsen als je een probleem of een klacht hebt? Of als je je frustratie wilt uiten? Zeker van een "beheerder" zou ik een dergelijk antwoord niet verwacht hebben. Ik ben gewoon supertevreden over KPN en als anderen dat niet zijn is dat erg jammer, maar niet mijn probleem. En al helemaal geen reden om daar naar mij toe zo sceptisch over te doen.
 
eogcnlGhost
Dat heb ik gedaan omdat 99.9 van de mensen hier komt klagen of een probleem hebben.

Daarnaast ben ik een beheerder van dit forum en niet van KPN.
Wij zijn onafhankelijk van KPN en het mag best eens gezegt worden dat er ook wel eens tevreden klanten tussen zitten.
Zoals de slogans onder mijn naam ook zeggen, is het niet altijd de schuld van KPN dat mensen problemen hebben.

Neem het als een compliment, dan doe ik dat ook.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
glasblazer
Bekend fenomeen dat mensen graag hun klachten breed uitventen, maar hun tevredenheid over de dienstverlening als niks bijzonders ervaren.
Ik ben in het verleden vaak als troubleshooter ingesprongen voor mensen met computer- of Internet storingen. Ik had voor mijn overstap naar Glasvezel van KPN geen ervaring met de dienstverlening van KPN. Ben maar in een aantal gevallen bij mensen aan huis geweest met een KPN abonnement en dan ging het vooral op problemen aan de hardware of software kant bij de klant zelf. Het waren meestal de kabelexploitanten die moeizaam te bereiken waren of na lang aandringen bereid waren sterk verouderde apparatuur te vervangen.
Blanco overgestapt naar KPN en ik ervaar de dienstverlening van de KPN als een verademing. De KPN is 24/7 te bereiken en in de meeste gevallen kunnen ze snel en adeqaat reageren.
Het Internet via Glasvezel geeft nagenoeg de minste problemen. Storingen deden zich in mijn geval vaak voor met ITV. Het is gewoon een hele nieuwe business dat een paar jaar terug nog in de kinderschoenen stond en dat levert verhoudingsgewijs meer storingen op. Als die professioneel worden aangepakt kan ik daar wel mee leven.
De introductie van KPN compleet heeft me er toe aangezet om een aantal maanden terug onze mobiele abonnementen bij de KPN onder te brengen. Ook met deze tak van de KPN zijn de ervaringen heel positief.
Niet positief ben ik over de winkels van KPN. Jeetje daar zal ik niet gauw een stap naar binnen zetten. Had in het begin daarom nog even twijfels om van T-Mobile naar KPN over te stappen. Deze winkels zijn dacht ik in de meeste gevallen in handen van particuliere exploitanten en uitzonderingen daar gelaten moeten die zich echt gaan verbeteren.
Prijstechnisch is T-Mobile interessanter en hun Telecom winkels vind ik top. Telefonisch waren de ervaringen ook niet verkeerd, maar KPN steekt er vanwege de 24/7 bereikbaarheid wel bovenuit. Het netwerk van KPn ervaar ik ook wat beter dan dat van T-Mobile. Eerlijk gezegd doen ze niet echt veel voor elkaar onder.

Al met al hoop ik dat de KPN het niveau van de dienstverlening op het huidige niveu kan handhaven.
Ik wikkel nagenoeg alle Internet verbindingen via WiFi of Powerline in en rond mijn huis af en net zoals bij de concurrentie is het Wifi gedeelte van de EB (V8) geen sterk product. Dat is praktisch bij iedere provider een ramp en daarin kunnen ze wat mij betreft de consument beter adviseren. Schaf een eigen router aan.
Gewijzigd door glasblazer op 24 februari 2016, 23:15
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'KPN heeft er een 100% tevreden klant bij', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
50 jaar klant en dan zo slecht behandeld! KPN Telefonie Storing : 1 31 aug 2012
Tevreden over Devolo's KPN ?????? Eigen netwerk : 1 08 jul 2012
KPN opleveren? klant worden? NIET zeuren afwachten! Opleveringsproblemen : 1 13 dec 2011
Duitse heeft een probleem Algemeen : 4 11 jul 2011
tevreden of niet? KPN Glasvezel diensten : 21 14 feb 2011
Advertentie