obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
WiFi, draadloos internetten
 Onderwerp afdrukken
mogelijkheid van open netwerk met macfilter
lachenkangeenkwaad
Goedemorgen, alvast bedankt voor uw eventuele antwoord. Is het mogelijk om in mijn instellingen van mijn route (ZTE) een open netwerk te maken met alleen Mac filters?
 
KaPteiN
Als die ZTE de macfiltering mogelijkheid heeft dan wel. Je moet dan alleen bekende geverifieerde apparaten op macadres toestaan.

Bedoel je met open dat je geen encryptie gebruikt voor de verbinding? Dat zou ik ten zeerste afraden. Iedereen kan dan je packet verkeer meelezen en daar inloggegevens uit filteren!
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
lachenkangeenkwaad
Bedankt voor de snelle reaktie!

Het is niet de bedoeling om de beveiliging permanent uit te schakelen, ik heb een homewizard aangesloten en dit ging prima. Nu doet de IP-camera het wel bedraad maar via wifi helaas niet. Daarom wil ik de beveiliging tijdelijk uitschakelen om te kijken of de camera dan wel verbinding via WIFI kan maken. Het MAC filteren wil ik wel aanlaten om nog een beetje beveiliging te hebben.
Ik kan helaas niet in de instellingen van mijn router vinden waar ik de beveiliging uit kan zetten en er een open netwerk van kan maken.
Nogmaals bedankt voor het meedenken.
 
KaPteiN
Ik ben helaas niet bekend met dat ZTE modem.
Heeft de camera een eigen config scherm? Die zul je bedraad dan moeten benaderen en correct instellen voor het gebruik van wifi.

Wat je eventueel kunt proberen is de wifi beveiliging (WEP, WPA) van de ZTE uit te schakelen (tijdelijk) en kijken of het dan wel werkt.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
lachenkangeenkwaad
Bedankt voor het antwoord, heb op de inlogpagina van de camera reeds alles ingevuld.
Zodra ik de kabel eruit haal gaat hij helaas niet over op WIFI.
Ik ga nog eens kijken of ik de beveiliging (tijdelijk) van mijn router af kan halen, tot nu toe niet gevonden maar ik blijf proberenSmile
 
KaPteiN
Het kan zijn dat je de camera ook even moet herstarten voordat die overgaat op wifi.

Het beste kun je trouwens beide herstarten. Modem en camera uit. Rustig het modem operationeel laten worden en dan de camera aan (draadloos).
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
lachenkangeenkwaad
Helaas, ik denk dat het aan de instellingen van router ligt, hij kan wel verbinden met sitecom router die ik erachter heb gehangen.
Ik blijf proberenSmile Bedankt voor het meedenken!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'mogelijkheid van open netwerk met macfilter', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Via WiFi naar vast netwerk WiFi : 1 05 mrt 2024
Aansluiting 20 meter van netwerk Eigen netwerk : 2 11 feb 2023
Experia V10 main netwerk wifi probleem WiFi : 2 30 sep 2019
DVR benaderen met mobiel netwerk Hardware instellingen : 3 08 feb 2019
Netwerk Kabels Eigen netwerk : 7 20 jun 2017
Advertentie