obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk! Dit onderdeel wordt gemodereerd door het KPN Webcare team!
 Onderwerp afdrukken
Mediaservers niet meer herkend
Mangoman
Ik heb een experia v8 modem, en alles in een premium.
Heb altijd via mijn netwerk met veel plezier gestreamd via de ps3 media server over mijn wifi naar tv ( sony bravia) en via ps3
Sinds een paar dagen herkent zowel de tv als de ps3 het programma ps3 media server niet meer.
Ik heb niets vernaderd aan instellingen, er is geen software update op de macbook pro vanwaar ik stream dus, ik kan niet begrijpen waarom de media server niet meer herkend wordt.
ook bekabeld in het netwerk hangen van de mac lost het probleem niet op.
herstarten van de experia ook niet.
KPN gebeld. Meneer, dit is veels te ingewikkeld voor ons, probeert u het maar eens op het forum, daar zitten allemaal van die ' nerds'......
zo werd het verteld....op zich schandalig, maar soit, hier ben ikl met de vraag.

Kan iemand mij inzicht geven in wat er zou kunnen zijn gebeurd, en hoe krijg ik de zaak weer aan het streamen ?

GR
de Mangoman
a mango a day keeps the doctor asay
 
KaPteiN
Je kunt eens proberen alles opnieuw op te starten.
Zorg er ook voor dat middels dhcp reservering ieder apparaat zijn eigen ip adres krijgt. Wel zo handig als je poorten openzet, want die moet je koppelen aan een ip adres.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Mangoman
Ehhhhh owke......dhcp reservering ?
Ik ben een normale consument, geen ict deskundige. Als je me dit idiot-proof zou kunnen uitleggen, dan kan ik er misschien wat mee.
Wat overigens wel vreemd is, dat mijn zoon op zijn iegen kamer wel kan streamen met een ps3 media serv er op zijn windows computer

Op de mac ging het ook asltijd, maar ineens niiet meer
 
KaPteiN
De eerste keer dat je een nieuw apparaat op je netwerk aansluit zal je experia v8 modem een ip adres aan dit apparaat toekennen. Dit ip adres staat niet vast en kan ook een ander apparaat toebedeeld krijgen.

Dat is zeer lastig als je poorten moet open zetten om functies op dat nieuwe apparaat te laten werken. Doordat b.v. je experia v8 modem of een apparaat opnieuw opgestart word kun je in principe een nieuw ip adres krijgen.

Frusterend dus als je net alles aan de praat hebt en het plotseling niet meer werkt.

Met een dhcp reservering kun je dit voorkomen.
In je experia v8 modem moet ergens in de interface die optie verstopt zitten. Als dat modem dat inderdaad al heeft, ik ken het modem verder niet.

Doordat ieder apparaat een mac adres heeft kan hieraan een ip adres gekoppeld worden middels dhcp. Vaak is het voldoende om in het menu van je experia v8 modem op "opslaan" te klikken in het juiste scherm.

Zorg er wel voor dat alle aangesloten apparaten ingesteld staan om automatisch een ip adres te verkrijgen.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Mediaservers niet meer herkend', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Mobielnummer UK wordt niet herkent KPN Mobiel Storing : 2 30 apr 2022
Tijdgebonden toegang configuren bij ExperiaBox V10 en UTP/RJ45 bekabeling (niet-draadloos) Algemeen : 7 06 mrt 2021
Kan app niet meer gebruiken Hardware instellingen : 8 02 dec 2018
Netflix niet op beide TV's Hardware instellingen : 10 14 aug 2018
Draytek Vigor2925 VPN (Lan to Lan) werkt niet Algemeen : 1 30 okt 2017
Advertentie