obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » KPN ADSL & VDSL verbindingsproblemen » Snelheid
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
internetsnelheid buitengebied 2
Hendri
Sinds einde vorig jaar is de fantastische snelheid van maar liefst 2,7 Mb down nog slechter geworden. We hadden toen ook problemen met telefonie maar dat werkt nu weer normaal. Na eerst een nieuw modem te hebben gekregen werd het er niet beter op, dat had ik hun direct ook wel kunnen vertellen maar ja, je probeert wat. Daarna is er nog twee keer een compleet team van 2 monteurs geweest, zij hebben de lijn omgezet in de wijkkast naar een ander aderpaar, daarna waren de telefoonieproblemen opgelost maar we hadden toen 1,5 Mb down en upload was N.B. iets hoger geworden (725 Kb up). Na aan te hebben gegeven dat die ene Mb/s toch al heel veel is voor ons zijn ze nog eens langs geweest, en nu is het 1,7 nog steeds 1 Mb minder dan al die jaren dat we al bij KPN zitten. Ook hoor ik meer klachten van buren die ook problemen hebben met telefonie. Officieel is ons abonnement 8 Mb down en 1 Mb up, ik ben zelf werkzaam in de telecombranche dus ik snap dat omdat we 6 km vanaf de centrale wonen dat we niet de volle snelheid van 8 Mb kunnen halen, maar toch, al die jaren is het stabiel geweest en nu is het ineens lager, de monteurs zeggen dat ze er niets meer aan kunnen doen en dat we al blij mogen zijn dat we 1,5 halen.
Ik wil sneller internet, KPN doe er eens iets aan, ga het traject van de centrale naar de wijkkast verglazen o.i.d.
Er zijn hier zelfs al ideeën geopperd om een draadloze verbinding met iemand uit het dorp te maken die internet van ziggo heeft, zij kunnen gewoon 120 Mb halen hier. Helaas zitten wij in het buitengebied waar geen kabel ligt van ziggo.
 
eogcnlGhost
Hallo Hendri, zo te lezen zit je met een heel vervelend probleem.
Maar het is wel op te lossen.
Je zegt dat er bij jouw in de buurt mensen zijn met een 120Mbit Ziggo verbinding.

Dan zijn er een paar vraagjes:
- Kan je iets met 1 van die mensen regelen dat je (op betaling) gebruik mag maken van hun internet?
Zo nee, even bij de KPN aan kloppen met het zelfde idee als ik je nu ga voorleggen.
Zo ja, misschien is het een idee om gebruik te maken van een PowerBridge (en nee dat is niet het zelfde als PowerLan via het stopcontact).
Powerbridge is ongeveer het zelfde als een straal verbinding.
Je zet op 2 punten een unit neer, die vervolgens met elkaar in verbinding staan.
Op deze manier kan je best grote afstanden over bruggen: 150Mbps tot een bereik van 20KM.
Zolang er maar geen opstakels tussen de zend/ontvangers zit.
Het kosten plaatje zal je misschien wel van schrikken, een beetje PowerBridge kost je ruim € 500 per unit en je hebt er 2 nodig. (Dit is bijv. de: UBiQUiTi POW-M5).
Maar bij dit systeem is het prijs naar snelheid.
Je kan dit idee natuurlijk ook voorleggen bij de KPN, misschien willen ze een compromie met je sluiten.
De KPN gebruikt zelf ook straal verbinding in buiten gebieden, misschien zit er bij jouw in de buurt wel 1 waarvan je een tab kan krijgen.

PS: voor de mensen die iets gaan zeggen dat het sneller kan.
Ja het kan, als je portomonee ook er groot genoeg voor is.
Even een voorbeeltje: 10Gbit op 50KM kost ongeveer € 175000 en dat zouw een beetje apsurt zijn voor een internet verbinding.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
eogcnlGhost
Ik maak hier even een appart bericht van om verwarring te voorkomen.

Misschien heb je ooit wel eens gehoort van internet via de schotel (sateliet).
Vroeger was dit een best dure grap om mee te spelen.
Maar tegenwoordig kan je voor een redelijk prijs al aardig op weg komen.
Hertzinger is zo'n bedrijf dit dit aanbied aan partuculieren.
Sinds je toch zo'n rot verbinding hebt, neem ik aan dat je nog al rustig met je data omgaat.
De prijs van internetten via de schotel gaat meer over het dataverkeer wat je gebruikt dan de snelheid.
Oftewel, dataverkeer bepaalt de prijs/pm.
Hierbij is het ook weer de eerste aanschaf kost iets, maar daarna ben je wel van alle ellende af.

KLIK MIJ VOOR INFO

Misschien is dit wel een mooi idee voor je, veel succes.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Hendri
In ieder geval bedankt voor je antwoord en bedankt voor het meedenken, en ja ik heb wel iemand in de buurt denk ik bij wie ik gebruik mag maken van hun aansluiting, alleen helaas er is geen line of sight. Ten tweede ik heb zelf een schotel en heb al veel gelezen maar internet via de schotel is niet echt geweldig, ten eerste de hoge latency en ten tweede de vaak lage datalimieten bij de toch al niet goedkope abonnementen. Eigenlijk is dat geen optie voor mij.
 
eogcnlGhost
Zoals je beschreef, kom je met 1Mbit ook niet ver, dan is een schotel opzich wel een uitkomst.
En de schotel die je nu hebt is niet echt geschikt voor dit systeem, je hebt zo-ie-zo een speciale LNB nodig.
De kwaliteit van de LNB maakt een hoop verschil in de latency tijd (Je signaal moet wel even 30000 a 40000KM omhoog en weer omlaag, dat neemt nu eenmaal wat tijd inbeslag) en ook de grote van je schotel en of hij rond of ovaal is.
Schotel internet is niet echt geschikt om bijvoorbeeld Battlefield 4 of COD te gaan spelen, maar de 1Mbit die je nu hebt ook niet.
Voor het gewone dagelijkse internet verkeer is het een prima systeem.
De maandelijkste kosten vallen opzich wel mee, het is alleen die eerste aanschaf van het systeem.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Hendri
ik ben redelijk op de hoogte van de mogelijkheden van satellietinternet, en zoals je zegt schotel is niet echt geschikt voor online games, laat ik nu juist wel regelmatig online games spelen, gelukkig is dat dus wel redelijk goed nog te doen met 1,5 mb down en 0.5 up, echter als een een ander familielid begint te surfen of youtuben dan heb ik een probleem. Een buurman loopt ook tegen dit probleem aan hij wil ook graag dat zijn familie redelijk kan internetten en heeft nu misschien een optie om via wireless internet via de mast van Hoogersmilde te internetten, ik heb het even opgezocht online en dat zou maar zo eens een goede optie kunnen zijn, wij zeggen dan uiteraard ons abonnement bij kpn op.
 
eogcnlGhost
Ik heb die comminicatie mast even opgezocht, ik zag dat de vorrige versie er nogal slecht aan toe was maar dat hij is herbouwd en wat groter is geworden.
En je zegt dat je je abbonement dan bij de KPN gaat opzeggen, maar zover ik kan vernemen is de mast nu van de KPN.
Dus alleen te verkrijgen "online.nl" en "telfort", misschien kan je iets regelen met de KPN van een soort van korting.
Het is een idee, nee heb je en ja kan je krijgen.
Gewoon lekker uit je dak gaan.

Ik heb je ook een PM gestuurt, lees die maar even, misschien heb je daar iets aan.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Rover
Bedankt voor de suggestie.
Al een tijdje oriënteer ik mij op een alternatief voor deze waardeloze internet verbinding.
Als het morgen niet goed komt ga ik over op "Friese draad" . Deze mogelijkheid heb ik al eerder overwogen.
Meerdere mensen in mijn omgeving maken gebruik van deze draadloze provider.
Het enige nadeel is dan dat ik moet veranderen van E-mailadres of gebruik moet gaan maken van G-mail of hotmail.
Sinds kort is ook telefoon mogelijk bij deze provider.
We wachten eerst morgen maar hoopvol af. Mogeijk geeft glas met 2km koper een dusdanige verbetering dat het niet nodig is.


Rover
 
eogcnlGhost
Ik ben wel nieuwschierig wat die verbinding je gaat leveren.
Laat het even weten als je alles aan de gang hebt.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Rover
De lijn is omgezet en ik heb de V8 modem geplaatst.
Resultaat:
Download 12Mbit/s stabiel, was: max 2Mbit/s meestal veel lager of geen verbinding
Upload 0,8Mbit/s stabiel, was: max 0,3mbit/s meestal veel lager of geen verbinding.
Ping 21ms tot 40ms was 50 tot 1200ms met vaak een timeout.
Jitter 1ms constant was altijd ver boven de 50ms

Kortom, een geweldig resultaat en voor mij zijn deze resultaten dus perfect.

Rover
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'internetsnelheid buitengebied 2', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
internetsnelheid buitengebied Snelheid : 1 02 jul 2016
Zeer slechte ervaring aanvraag verhoging internetsnelheid van 100 naar 500 mb Opleveringsproblemen : 6 08 mei 2015
Snelheid buitengebied Snelheid : 11 03 feb 2014
Internet snelheid buitengebied verhogen Snelheid : 1 08 dec 2013
Daling internetsnelheid Snelheid : 4 09 apr 2010
Advertentie