obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/modem, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken
AVR7519 Windows Verkenner ziet mappen NAS niet
Polderviolin
Afgelopen week een nieuwe EB AVR7519 geïnstalleerd eigenlijk liep dat zeer voorspoedig (tegen alle verwachtingen in):
- alles te zien in het netwerk (tv, nas, versterkers, playstation etc) Smile
- poortjes zetten, dchp toewijzen, smart tv aan NAS, NAS -software benaderen etc prima ! Smile
- op 1 punt na lijkt alles dan ook te werken....via windows verkenner zie ik mijn NAS-mappen niet meer (met ST780 wel) Sad

Windows Verkenner ziet wel mijn NAS als mediaserver en als "computer"
Maar als ik doorklik dan kom ik direct in internet explorer om verder inloggen in een toepassing.....
Ik had verwacht om via de computer-icoon in de mappenstructuur van mijn NAS te komen en zo door de mappen heen te navigeren.

Wie o wie herkent dit probleem en heeft een serieuze tip (ik heb wel eens langs zien schieten.....maar zie geen antwoorden)
 
jeroen3
Zitten er nog meer routers in je netwerk?
Ik ben niet van kpn
 
Polderviolin
Allereerst thnx voor de reply.
Heb een edimax n300 repeater.
Maar weet zeker dat de pc en nas direct verbinding hebben met de eb.
Overigens file explorer app op iPad ziet ook niet meer de mappen van de nas.
Lijkt mij al met al toch n instelling op de eb (had er geen last van op de st780).
 
jeroen3
De experiabox heeft geen instelling die het lokale netwerk beperkt.
Ik verwacht dus dat je een configuratie op je pc of nas fout hebt staan.
Ik ben niet van kpn
 
Polderviolin
Ok....nas is een netgear ultra4.
Met de eb st780w had ik geen probleem met de toegang op de mappenstructuur van de nas.
Dus lijkt mijn redenatie niet onlogisch.

Ik ga morgenavond een utp kabel verbinding opzetten tussen eb en pc (laptop) en gooi de edimax er even uit. Dan weet ik zeker dat ik geen router issue heb...
 
jeroen3
Er is tussen de switch van de oude naar nieuwe modem waarschijnlijk een ip range veranderd.
Op je NAS moet dit waarschijnlijk nog goed worden gezet.

Als alles DHCP gebruikt moet je alles mogelijk opnieuw opstarten.
Ik ben niet van kpn
 
Polderviolin
Dat klinkt goed, ga t opzoeken ...

Automatisch samengevoegd met vorige post op: 27 juni 2013, 13:05:52:
Hi Jeroen,

De NAS nagekeken op de ip-setting dit lijkt allemaal ok te staan.

Inmiddels ook de via win-verkenner op een laptop naar de Nas gegaan....en daar zie ik de mappen wel (ook vista, sp1 en firewall uit).
Via win-verkenner op desktop lukt dat dus niet.

Zie bijlage, dan wordt het helder waar ik op doel: screenshots van win-verkenner via desktop en laptop
- via de laptop ziet overigens veel meer in het netwerk hangen (en dat is juist)
- de desktop ziet de nas dus wel maar niet als pc-mappen maar als mediaplayer, dan wel direct naar een toepassing om mijn nas te wijzigen/of te bladeren buiten win-verkenner om

fyi: weet zeker dat ik hetzelfde netwerk zit (repeater stopgezet)
firewall van de desktop uitgeschakeld....

De richting waar ik nu aan denk (te meer omdat via de st780 dit goed ging en pas optrad na install AVR5819) is dat de router een poortje set voor cifs-toegang die nog niet aanstaat op mijn desktop ? Als dit een onzin opmerking is dan hoor ik dat wel (ben geen expert)

gr.,
jos

Automatisch samengevoegd met vorige post op: 27 juni 2013, 13:14:22:
nu ook met bijlage

Automatisch samengevoegd met vorige post op: 27 juni 2013, 21:25:24:
Jeroen

Het lek is gevonden...althans de volgende workaround werkt voor mij...(ik laat het aan de experts over wat de echte oorzaak is)
Bij de eigenschappen van netwerk "apparaat" op de desktop heb ik het volgende aangepast:
- onderdeel "Client voor Microsoft-netwerken" toegevoegd
- onderdeel "Netgear Firewall Driver" verwijderd

Mij lijkt dat de AVR7519 gevoelig is voor deze onderdelen.

Ik heb dus alles nagelopen wat de verschillen zijn tussen de laptop en desktop instellingen....kost n dagje zoeken maar dan werkt het weer Wink

Kortom, topic kan gesloten worden.

Jeroen bedankt voor je aanwijzingen....zeg maar voor mij het juiste zetje om verder te kijken !

Gr.,
Jos
Polderviolin voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door Polderviolin op 27 juni 2013, 21:25
 
jeroen3
Het punt is. Als de router iets zou blokkeren op het lokale netwerk (192.168.2.x), dan zou je de andere pc's in het netwerk ook niet kunnen zien via windows verkenner.

Vroeger, met Windows XP had je dit soort verschijnselen ook wel eens, maar een complete reboot van alle systemen loste het dan op.

De "Client voor Microsoft-netwerken" is inderdaad nodig voor deze methode van mappen delen.
Vreemd dat die niet aan staat, want die is namelijk standaard geactiveerd.
Ik ben niet van kpn
 
Polderviolin
Voor mij lastig te achterhalen waarom juist op mijn desktop de "Client voor Microsoft-netwerken" niet geactiveerd was.
Ik heb wel een vastloper gehad met het kpn-cd om het netwerk te configureren, programma bleef ergens hangen en toen het programma er maar weer vanaf gehaald....misschien ging daar iets niet lekker.
Gelukkig werkt het nu.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'AVR7519 Windows Verkenner ziet mappen NAS niet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Mobielnummer UK wordt niet herkent KPN Mobiel Storing : 2 30 apr 2022
Tijdgebonden toegang configuren bij ExperiaBox V10 en UTP/RJ45 bekabeling (niet-draadloos) Algemeen : 7 06 mrt 2021
Kan app niet meer gebruiken Hardware instellingen : 8 02 dec 2018
Netflix niet op beide TV's Hardware instellingen : 10 14 aug 2018
Draytek Vigor2925 VPN (Lan to Lan) werkt niet Algemeen : 1 30 okt 2017
Advertentie