obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk! Dit onderdeel wordt gemodereerd door het KPN Webcare team!
 Onderwerp afdrukken
Thomson TG789vn
Cyberbot
beste allemaal,
is het mogelijk om een port forwarding te doen op de Thomson TG789vn !
 
ricardobrock
Hoi Cyberbot,

Ik ben zelf niet zo bekend met dit model, wel met de oudere modellen van Thomsom, op de volgende site http://kpn.gebruikers.eu/t5/Internet/...td-p/58998 zie ik voorbij komen dat het blijkbaar niet mogelijk is???.

Ik zeg het moet kunnen, stuur me anders een persoonlijk bericht met je contactgegevens, via Teamviewer kan ik met je meekijken en evt gelijk de wijziging voor je doorvoeren.

Hoor het graag van je.
Met vriendelijke groet / Kind regards,

Ricardo Brock
Zoek je kwaliteit hosting voor een betaalbare prijs?
Bekijk het aanbod op www.go-trex.nl
 
spiderwolf
Hoi Cyberbot,

Geen probleem. De enige port die je niet kan forwarden is poort 25, daar je mail altijd via de provider moet (bij consumentenverbindingen).
Ik heb mijn portforwarding geleerd via portforward.com een perfecte site die je precies laat zien hoe je iets moet doen.

Mocht het dan alsnog niet werken dan UPnP aanzetten, dit is dan vereist voor jouw type portforwarding. Zorg echter dan wel, dat je alle apparaten goede beveiligingssoftware hebben draaien! (En nee, dan bedoel ik niet die gratis shit Wink )

Met altijd een vriendelijke groet,

Spiderwolf
 
spiderwolf
Hoi Cyberbot,

Geen probleem. De enige port die je niet kan forwarden is poort 25, daar je mail altijd via de provider moet (bij consumentenverbindingen).
Ik heb mijn portforwarding geleerd via portforward.com een perfecte site die je precies laat zien hoe je iets moet doen.

Mocht het dan alsnog niet werken dan UPnP aanzetten, dit is dan vereist voor jouw type portforwarding. Zorg echter dan wel, dat je alle apparaten goede beveiligingssoftware hebben draaien! (En nee, dan bedoel ik niet die gratis shit Wink )

Met altijd een vriendelijke groet,

Spiderwolf
 
Cyberbot
Beste Allemaal,
ik ben zelf een Microsoft Gecertificeerd! dus daar ben ik niet bang dat iemand mijn kan back doorren!
maar ik heb een game gemaakt in de router met de port nummer en heb UPnP aangezet maar het werkt niet,
nog meer advies? dank jullie wel
 
ricardobrock
Firewall uitschakelen?
Met vriendelijke groet / Kind regards,

Ricardo Brock
Zoek je kwaliteit hosting voor een betaalbare prijs?
Bekijk het aanbod op www.go-trex.nl
 
spiderwolf
Nee dat is niet de juiste methode. portforwarding wil zeggen dat je een programma die een poort aanroept aan de buitenkant wil doorverwijzen naar een specifiek ipadres aan de binnenkant.

Firewall uitschakelen zet alle poorten open naar alle ipadressen binnen, maar daardoor wordt de routering er niet beter op.

Met altijd een vriendelijke groet,

Spiderwolf
 
ricardobrock
Huh, nee joh, firewall blokkeerd hetgeen wat niet mag, als jij niks genat hebt hoeft hij ook niks te blokkeren, behalven dan de dynamic poorten.

Als ik op een Cisco ASA firewall een static NAT of PAT instel moet ik ten alle tijden mijn firewall rules aanpassen. Dus het heeft wel zeker met elkaar te maken.

Heb mijn CCNP niet zomaar gehaalt ;-). Dus mijn tip was, schakel de firewall uit, test het, werkt het? pas je firewall aan zodat hij werkt met een ingeschakelde firewall :-).
Met vriendelijke groet / Kind regards,

Ricardo Brock
Zoek je kwaliteit hosting voor een betaalbare prijs?
Bekijk het aanbod op www.go-trex.nl
 
spiderwolf
Dat is dus het probleem, de 789 Nat wel, vandaar de portforwarding. Dit heeft dus niks met CCNA of welk diploma dan ook te maken, gewoon je modem (in dit geval Experiabox) kennen.
Volg alles stap voor stap op portforward.com dit werkt, geef anders even aan waar je je poort voor wil forwarden, welke poort het is etc...

Met altijd een vriendelijke groet,

Spiderwolf
 
Cyberbot
ik heb een VM machine met Dynamische machine, ik heb die IP adres gecreƫerd zoals een game/Port in de router maar het werkt niet vanuit buiten!
ik heb geen ingebouwd firewall of zo iets, die VM machine gaan aan alleen als het nodig is,
ik ben ook Cisco, kan wel met NAT en ASA firewall makkelijk maar met die Thomson is beetje onmogelijk bijna met die dicht firmware!
Gewijzigd door Cyberbot op 11 januari 2013, 23:39
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Thomson TG789vn', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Thomson TG789vn configuratie bewaren Helpdesk : 1 16 jan 2014
TG789vn portforwarding en firmware Algemeen : 3 14 jan 2014
TG789vn Routers : 2 01 dec 2013
NAS benaderen op KPN Experia Box Thomson Algemeen : 1 13 nov 2013
Sitecom 300N XR achter EB Thomson TG789vn WiFi : 1 12 nov 2013
Advertentie