Onderwerp bekijken
Meld hier je ervaringen met monteurs, vertragingen in de oplevering van je verbinding.
Ik baal van KPN | ||||||||||||
|
HD kan niet ivm postcode
|
|
halloikbeneenklant |
Geplaatst op 18 September 2012, 15:12
|
Activiteit » Internet Standaard » ExperiaBox TG789 » Interactieve TV Berichten: 7 Lid sinds: 20 Mar 2012 |
Een week of 6 geleden heb ik mijn standaard pakket geupgrade naar een pakket met HD. Binnen een dag lag er een nieuwe splitter in de brievenbus. Geen idee wat ik daar mee moet, maar ik heb hem toch maar omgewisseld met de perfect werkende oude. En natuurlijk: geen HD. Na een paar weken wachten heb ik maar weer gebeld. "ja, u moet ook een nieuwe experia. We sturen hem op." Die heb ik binnen een week ontvangen en geinstalleerd. En natuurlijk: geen HD. Weer gebeld. "ja, u heeft een oude ontvanger, die moet omgewisseld voor een nieuwe." OK. Stuur maar op. Twee weken later nog niets ontvangen, dus ik bel maar weer. "Ja, maar HD is helemaal niet beschikbaar op uw postcode." Jammer, case closed en pech voor de klant. Zonder HD. Ik weet nu al dat ze toch het hogere tarief met HD van mijn rekening gaan afschrijven. En dat ik nog steeds geen HD heb. De moraal van dit verhaal: Als je een te lastige klant bent, zegt men bij KPN gewoon dat het niet kan. Ook al staat op de website dat het wel kan. |
|
|
cuore verde |
Geplaatst op 18 September 2012, 19:17
|
Activiteit Berichten: 71 Lid sinds: 28 Dec 2010 |
Hoi halloikbeneenklant, Heb je naast internet ook nog vast bellen? Om een duidelijk beeld van de situatie te krijgen, post nog wat aanvullende informatie. - waar is de experiabox aangesloten. (in de meterkast op isra, in de woonkamer op een lasdop of op een wandcontactdoos) - welke bekabeling zit er tussen de aansluitng en de experiabox, en de lengte daarvan. - een overzicht van de dsl status uit de experiabox. (192.168.2.254 intypen in de adresbalk van je browser.) voorbeeld dsl status Configured Current Line Status --- SHOWTIME Link Type --- Interleave Path Trained Mode Auto G.992.5 (ADSL2+) ADSL Data Rate: Upstream Downstream Actual Data Rate 1003 (Kbps.) 16820 (Kbps.) Attainable Rate 1053 (Kbps.) 16863 (Kbps.) Operation Data / Defect Indication: Operation Data Upstream Downstream Noise Margin 7.5 dB 6.1 dB Attenuation 5.8 dB 17.9 dB Indicator Name Upstream Downstream FEC Error 0 0 CRC Error 0 0 HEC Error 0 0 Misschien is er nog hoop. Succes........ Het oude P.T.T. logo als een stukje nostalgie voor alle liefhebbers van KPN.
|
|
|
halloikbeneenklant |
Geplaatst op 09 October 2012, 13:53
|
Activiteit » Internet Standaard » ExperiaBox TG789 » Interactieve TV Berichten: 7 Lid sinds: 20 Mar 2012 |
De box zit in de meterkast, direct na de isra. De kabeltjes van KPN hangen er tussen, niets vreemd. Configuration Mode Auto Current UpLink VDSL Type PPPoE Connection Name Internet IP ????????? DNS 195.121.1.34/195.121.1.66/0.0.0.0 Disconnect Reason Online Duration 153521 sec Link Status Connected Showtime Start 1 days: 18 hrs: 38 min: 41 sec Modulation Type VDSL2 Actual Rate (Up/Down) 1610/10948 kbps Attainable Rate (Up/Down) 1632/11032 kbps Noise Margin (Up/Down) 6.1/6.1 dB Line Attenuation (Up/Down) 0/36.2 dB Output Power (Up/Down) 8/18.6 dBm Data Path (Up/Down) Interleaved/Interleaved Interleaving Delay (Up/Down) 33/79 ms INP (Up/Down) 1/1 symbols FEC (Up/Down) 37484/2023 CRC (Up/Down) 1/6 TPS_TC G.993.2_Annex_K_PTM Profile 8b |
|
|
jeroen3 |
Geplaatst op 09 October 2012, 18:14
|
Expert » Alles-in-1 Standaard » ExperiaBox ZTE » Interactieve TV Berichten: 321 Lid sinds: 15 May 2010 |
10948 kbps is theoretisch genoeg voor HD, echter kan je dan niet meer betrouwbaar internetten of bellen. |
|
|
Henk2304 |
Geplaatst op 16 October 2012, 12:51
|
Expert » Noordoostpolder » Alles-in-1 Standaard » ExperiaBox V10 H369A » Interactieve TV Berichten: 331 Lid sinds: 31 Jan 2011 |
En bijna 11 Mb/s is ook meer dan 8 Mb/s (het maximum van Instap) zodat KPN zijn garantie waarmaakt. Die garantie is nl. dat je minimaal de maximum snelheid van het naast liggende lagere pakket (Instap, 8Mb/s) moet halen. Wat je nog kunt proberen is nagaan of op jouw adres pairbondig mogelijk is. Dat kan zodra jouw wijkcentrale voldoende vrije aderparen heeft. Een maat is of het Premium abo mogelijk is (op je eigen adres zal dat gezien jouw snelheid wel niet, maar wellicht op adressen die dichter bij je wijkcentrale liggen wel). Als pairbonding mogelijk is (je moet wel erg aandringen bij de KS) kun je in principe een verdubbeling van je snelheid verwachten (nog steeds geen 40 Mb/s, maar wel weer genoeg voor HD). Maak duidelijk dat je slechts 25% van de maximum snelheid haalt, dat je daardoor geen HD kunt ontvangen en dat je daardoor toch wel erg teleurgesteld bent in KPN, bijna wanprestatie (!). Mocht het allemaal niet lukken dan kun je misschien beter terug gaan naar Instap (in jouw geval weinig snelheidsverschil) maar wel goedkoper. Je moet dan wel het Opnemen pakket weer appart bijbestellen als je dat wilt en je hebt geen Spotify meer, als je dat gebruikt. L8r, Henk
|
|
|
halloikbeneenklant |
Geplaatst op 26 October 2012, 15:34
|
@henk, ik ga toch niet smeken of ze me willen bonden. Het gaat er om dat iets me wordt aangeboden en ik het graag wil. Dan krijg ik ongevraagd allemaal nieuwe apparaten om tenslotte te worden teleurgesteld omdat het eigenlijk toch niet kan. En als ik het nakijk, kan het toch weer wel. Automatisch samengevoegd met vorige post op: oktober 29 2012 14:20:54: EN JA HOOR !!!! Het is weer zover !!! Ik wist dat het niet goed zou gaan. Maar gister dan eindelijk de factuur ontvangen van mijn begin augustus bestelde HD pakket. Wat overigens nog niet werkt. Het dubbele ! Twee internetplusbelleninstap pakketten worden gefactureerd. En een Plus pakket, en ook nog eens een HBO pakket. En een opnemen pakket, terwijl ik een harddiskrecorder heb gekocht bij hen zelf! Uiteraard weer in mijn nadeel zou er 39 euro moeten worden gefactureerd, maar bij de prutsersclub wordt 84, 54 berekend. Ik ben benieuwd hoe ze dit weer gaan oplossen. sjongejongejonge. Hoe moeilijk kan het zijn ! Gewijzigd door halloikbeneenklant op 29 October 2012, 13:20 |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'HD kan niet ivm postcode', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Mobielnummer UK wordt niet herkent | KPN Mobiel Storing | : 2 | 30 Apr 2022 |
Tijdgebonden toegang configuren bij ExperiaBox V10 en UTP/RJ45 bekabeling (niet-draadloos) | Algemeen | : 7 | 06 Mar 2021 |
Kan app niet meer gebruiken | Hardware instellingen | : 8 | 02 Dec 2018 |
Netflix niet op beide TV's | Hardware instellingen | : 10 | 14 Aug 2018 |
Draytek Vigor2925 VPN (Lan to Lan) werkt niet | Algemeen | : 1 | 30 Oct 2017 |
Advertentie