obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Interactieve TV is digitale televisie met interactieve mogelijkheden. ITV heeft een uitgebreid aanbod van tv- en radiozenders, films en informatiediensten. ITV heeft haarscherp beeld en perfect geluid.
 Onderwerp afdrukken
Experia Box via switch naar TV-Ontvanger
Bulletdodger
Ik ben mij aan het oriënteren wat betreft Interactieve TV van KPN.

De situatie is als volgt. Ik wil Interactieve TV van KPN in mijn nieuw op te leveren woning. Daarvoor heb ik een aantal loze leidingen laten leggen voor telecommunicatie. Deze komen uit in de meterkast. In de meterkast komt ook de Experia Box.

De eerste TV ontvanger komt bij mijn TV in de woonkamer, waar ik ook een mediaplayer (Popcorn) op het netwerk wil aansluiten. Daar is een loze leiding voor telecommunicatie.

De tweede TV ontvanger komt op de slaapkamer boven. Daar is ook een loze leiding voor telecommunicatie.

Ik wil het zo gaan aansluiten:

Experia Box (meterkast) ----> Switch (woonkamer/slaapkamer) -----> TV ontvanger

Kan dit zo? Dit omdat ik op de switch op de plaats van bestemming ook nog andere apparatuur wil aansluiten.
Gewijzigd door Bulletdodger op 03 juni 2012, 19:58
 
Giant2000
Het tv signaal en internet/netwerk zijn geschieden systemen. De itv tuners moeten dus seperaat worden aangesloten op de Experia Box, eventueel met een switch ertussen. Op de switch kan je de popcorn niet aansluiten, deze moet apart aangesloten worden en zijn er dus 2 kabels nodig naar je tv in de woonkamer. Zijn die er niet dan kan je de tuner aansluiten met een draadloze set. Een computer kan je eventueel wel met de Popcorn op een switch aansluiten.
 
ivodepivo
Dit is niet waar. Met de laatste 2 modems (Arcadyan en ZTE) is het wel mogelijk om zowel TV als Popcorn (of bijvoorbeeld een pc) via een switch op 1 poort van de experiabox aan te sluiten. Dit nieuwe modem beschikt over flexpoorten. Aansluiten van TV op poort 3 is niet noodzakelijk.
 
field engineer
de flex poorten waar dit voor geld zijn alleen bij de allernieuwste v8 modems.
de voorgangers kunnen wel op alle poorten i-tv afspelen, maar bij het aansluiten van rand apparatuur word wel angeraden dit nog steeds met een nieuwe netwerk kabel te doen en niet via switch.
 
jeroen3
De poorten op de experiaboxen kunnen 2 netwerken kiezen. Maar dus niet tegelijk.

Je kan dus of iTV of Internet op een poort krijgen. De nieuwe experiaboxen kiezen dit vanzelf.

Het is dus NIET mogelijk om één poort te gebruiken, daar een switch aan te hangen, en daar iTV en een PC aan te sluiten. Slechts één netwerk zal dan werken.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Experia Box via switch naar TV-Ontvanger', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Via WiFi naar vast netwerk WiFi : 1 05 mrt 2024
Van XS4ALL naar KPN? Algemeen : 2 11 mrt 2022
Experia box reset naar oude instelling Hardware instellingen : 13 10 okt 2021
TV ontvanger software update december 2020 TV-setup boxen : 2 28 dec 2020
Nefit Easy icm KPN Experia box V9 Frequently Asked Questions : 9 05 nov 2020
Advertentie