Onderwerp bekijken
Interactieve TV is digitale televisie met interactieve mogelijkheden. ITV heeft een uitgebreid aanbod van tv- en radiozenders, films en informatiediensten. ITV heeft haarscherp beeld en perfect geluid.
 Onderwerp afdrukken
Activeringsvenster verschijnt niet
Marlyvk
Hallo mede-KPN-ers!

Na jarenlang een afzonderlijk ouderwets ADSL abonnement en telefonieabonnement bij KPN te hebben vond ik dat het tijd werd om het complete pakket InternetPlusBellen en Interactieve TV bij KPN te nemen.

Eind vorige week heb ik mijn pakket ontvangen en vandaag kon ik het installeren. Het installeren van het pakket voor InternetPlusBellen verliep vlekkenloos. Met succes heb ik het het abonnement telefonisch kunnen activeren en draadloos kunnen internetten. Dus diende alleen het pakket voor Interactieve TV te worden geïnstalleerd. Toen kwamen de problemen.

Ik volg bij het installeren altijd nauwkeurig de stappen in de handleiding op. Dus heb ik de tv-ontvanger verbonden met de Experiabox (middels bijgeleverde kabel) en de TV (middels HDMI-kabel) en de tv-ontvanger op het lichtnet aangesloten. Ik heb de kabels allemaal gecontroleerd en ze zaten goed vast.
Vervolgens heb ik de tv aangezet. Het eerste wat ik zag was het opstartscherm van de digitale tv-ontvanger. In de handleiding stond beschreven dat deze fase maximaal 30 minuten kon duren. Wonderlijk genoeg ging dat heel snel. Daarna verschijnt echter niet het activeringsscherm zoals in de handleiding staat beschreven, maar een scherm waarin wordt gemeld dat de programmagids wordt geladen. Beetje vreemd, maar ik heb netjes een uur gewacht of het activeringsscherm daarna zou verschijnen. Helaas.

Dus heb ik volgens bijlage D van de handleiding netjes de apparatuur (tv-ontvanger en Experia box) herstart en de aansluitingen gecontroleerd. Nadat ik dat gedaan had wilde de internetverbinding niet tot stand komen. Dus heb ik de Experiabox uit en aan gezet. Toen had ik wel weer een internetverbinding en ben ik de installatieprocedure voor Interactieve TV opnieuw gestart en daarbij de handleiding uiteraard weer gevolgd. Hetzelfde deed zich voor, nu heb ik na een half uur wachten alles weer herstart met het identieke verloop: in begin geen internetverbinding meer, enzovoorts....

Nu weet ik niet meer wat ik moet doen. De helpfunctie van KPN omschrijft mijn probleem niet. Ergens heb ik het gevoel dat ik een tweedehands digitale tv-ontvanger heb. Hoe kan het namelijk dat ik geen activeringsvenster krijg?

Heeft iemand hier ervaring met het installeren van Interactieve TV, kent iemand mijn probleem, is het normaal om zo lang te moeten wachten totdat de programmagids is geladen en hoor je eerst niet een activeringsscherm te zien? En belangrijkste: heeft iemand een oplossing?

Alvast bedankt!

Groeten,

Marly

Automatisch samengevoegd met vorige post op: december 15 2011 09:27:27:
Misschien moet hier een sticky van gemaakt worden want het lijkt me dat meer beginners hier bij het installeren tegenaan kunnen lopen.

Naar aanleiding van mijn probleem heb ik de helpdesk gebeld. Bovendien ben ik fantastisch geholpen dus niets dan complimenten voor KPN. Ik heb helemaal niet lang in de wacht gestaan en de mensen aan de andere kant waren ontzettend vriendelijk en deskundig.

Zoals wellicht iedereen wel weet huur je de digitale tv-ontvanger. Dit kan dus betekenen dat je ontvanger eerst bij iemand anders heeft gestaan. Dus kunnen de instellingen van de vorige huurder ervoor zorgen dat je geen activeringsscherm te zien krijgt. De monteur heeft me er doorheen geloodst. Ik zal het kort hier even samenvatten:

Wat je moet doen is bij het inschakelen van de tv-ontvanger bij het eerste bolletje tijdens het opstarten op menu van de afstandsbediening drukken. Dan kies je instellingen en zet je hem eerst terug naar de fabrieksinstellingen en daarna wis je de harde schijf ook nog. Vervolgens gaat alles vanzelf. De tv-ontvanger start zichzelf opnieuw op en de opstartfase die daarna begint duurt inderdaad maximaal 30 minuten. Tenslotte krijg je het activeringsscherm!

Het zou een tip zijn als KPN een dergelijke handleiding (al dan niet de handleiding van Motorola tv-ontvanger) bij het installatiepakket zou toevoegen. Lijkt mij namelijk dat het probleem zich geregeld bij meer mensen voordoet.

Groeten,

Marly
Gewijzigd door Marlyvk op 15 December 2011, 08:27

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Activeringsvenster verschijnt niet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Mobielnummer UK wordt niet herkent KPN Mobiel Storing : 2 30 Apr 2022
Tijdgebonden toegang configuren bij ExperiaBox V10 en UTP/RJ45 bekabeling (niet-draadloos) Algemeen : 7 06 Mar 2021
Kan app niet meer gebruiken Hardware instellingen : 8 02 Dec 2018
Netflix niet op beide TV's Hardware instellingen : 10 14 Aug 2018
Draytek Vigor2925 VPN (Lan to Lan) werkt niet Algemeen : 1 30 Oct 2017
Advertentie