obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/modem, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken
kpn KPN draadloze verbindingsset 200 Plus
jameswatt30
we hebben gisteren het paket interactieve tv van kpn ontvangen we hadden al internet en bellen,
bij deze set zit de nieuwe experiabox enz, allemaal goed en werkend,

alleen hebben we een netwerk van 6 pc's waarvan 2 draadloos en de andere werken met een sitecom homeplug (hetzelvde als de draadloze verbindingsset van kpn alleen dan van sitecom,

nu is het zo als we de bijgeleverde homeplug gebruiken werken de sitecom niet meer, en als we de sitecom gebruiken werkt de kpn niet meer,
opdat de tv op poort 3 moet en internet op 1,2,of 4 kan ik dus geen sitecom bijkopen en andersom dus ook niet,


iemand een oplossing (overgaan op draadloos of met kabels werken is absoluut geen optie)


alvast bedankt james
 
boekbros
kan me voorstellen; zowel je netwerk als iTV gaan over hetzelfde elektriciteitsnet; dat kan wel eens 'botsen'.
 
Henk2304
Ik heb wel eens ergens gelezen dat je de KPN homepluggen kunt gebruiken voor zowel TV als internet. En zelfs voor beide tegelijk. Je moet dan wel een afzonderlijke set homepluggen gebruiker voor TV (op gele poort 3) en een afzonderlijke set voor internet (op één van de andere 3 poorten). Dat zou elkaar dan niet moeten "bijten". Voor TV over xDSL kan je maar één paar gebruiken (voor één TV-ontvanger, bij glasvezel schijnen dat er meer te kunnen zijn), voor internet kun je vast het aantal homepluggen uitbreiden (one to many). Je zou dan extra KPN homepluggen moeten bijkopen (en de Sitecoms verpatsen op Marktplaats). Misschien kun je daarover in de KPN winkel een deal sluiten (niet werken geld terug of zo).
Wellicht dat KPN en/of Sitecom extra signalen meezendt om door elkaar gebruik van "vreemde" merken te voorkomen?
L8r, Henk
 
Henk2304
Ik weet niet zeker of dit kan maar meen me ook te herinneren het wel eens ergens gelezen te hebben.
Ik kan me voorstellen dat je als je de homepluggen voor de TV aanzet om ze zich op elkaar te laten inleren dan de homepluggen voor je ethernetverbinding even uitzet (en omgekeerd). Wellicht dat de klantenservice meer weet (moet je vast ff doorvragen zodat je een tweede lijns medewerker aan de lijn krijgt). Mogelijk dat je het probleem ook kunt voorlegen aan mededewerkers van de KPN-winkel en/of dat je afspreekt het thuis te proberen en dat je de boel kunt teruggeven als het niet werkt.
L8r, Henk
 
HenkSt
Ik had Devolo 85 mpbs sets in gebruik op mijn ADSL verbinding voordat ik de experiabox in gebruik nam. Ik heb kontakt gezocht met Devolo en die vertelden me dat ik de 200 mbps set nodig had voor ITV, maar dat de 200 mbps en de 85 mbps set op hetzelfde 220 net gebruikt konden worden, maar dat ze elkaar niet zagen en zouden beinvloeden.
Dat heb ik inderdaad geinstalleerd. Mijn TV loopt op de nieuwe 200 mbps homeplugs en mijn computer netwerk met 5 maal een 85mbps plug loopt parallel op het zelfde net. Mijn experiabox heeft dus twee homeplug aansluitingen, maar wel alle twee van Devolo.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'kpn KPN draadloze verbindingsset 200 Plus', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Probleem bij installatie draadloze verbindingsset 200 plus KPN Televisie Storing : 6 15 jul 2014
Draadloze verbindingsets vervangen door draadloze repeater? KPN Televisie Storing : 3 01 mrt 2014
Itv net buiten ontvangst draadloze verbinding WiFi : 4 19 nov 2012
draadloze verbinding experiabox Algemeen : 2 31 okt 2012
KPN Draadloze Verbindingsset (devolo's?) Hardware instellingen : 4 16 aug 2012
Advertentie