obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
nieuwsgroep probleem inloggen sever code 502
rapple-w
beste mensen.

Ik krijg de volgende melding als ik nzbvortex open.
news.kpn.nl:119: 0 (Deblokkeren) Kan niet aanmelden bij server [502 Authentication details unknown.]

Wat kan hier de oozaak van zijn! eer gisteren deed hij het nog gewoon!!

ik hoor het graag
 
peterpan
troost je... met jou en ik hebben ik weet niet hoeveel mensen hetzelfde probleem.. en KPN???? die doet net als altijd helemaal niets!!!! wordt niet ondersteund.. dat is het antwoord wat je krijgt.

ik denk dat je gewoon even af moet wachten totdat iemand bij kpn het licht ziet en er iets aan doet.

p.s. ik gebruik sabnzb en ik krijg ook exact dezelfde melding.
gr. peterpan
 
michgels
Het is van de zotte dat ik lid moet worden van een forum als dit om zeker te weten dat ik niet de enige bent die problemen ondervindt van bijvoorbeeld de nieuwsserver. Die informatie hoort van de KPN af te komen.
Maar op de site van KPN is niets hierover te vinden. Ja, er staat wel iets over code 502 en dan borduurt men voort op de aloude maniertjes zoals destijds Planet Internet die al had: "Om dit probleem op te lossen, adviseren wij u de instellingen te controleren van de newsaccount?" Vervolgens wordt gevraagd of je hier iets mee kunt. Nee dus. Maar KPN zal deze gebruiken om zijn dienstverlening te verbeteren. Waarom je er niets mee kunt wordt niet gevraagd. Nee, natuurlijk niet! De bedoeling is niet om je gratis van een oplossing te voorzien. Nee, gij zult telefonisch uw probleem aanmelden en wel voor 10 ct per minuut.

En daar heb ik nou effe geen behoefte aan, want dan wordt het weer bonje. Dan proberen ze mee heel lang aan het lijntje te houden door heel lang en vaak in hun systeem te kijken. Wat die man of vrouw echt zit te doen kun je toch niet zien En er komen heel veel vragen zoals "Wat is uw huisnummer en postcode?", "Welke computerbesturing gebruikt u?" of "In welk vertrek van uw woning bevindt zich de laptop?" Het valt nog mee dat ze niet vragen hoe vaak ik per dag ga schijten. Allemaal niets ter zake doende onzin waarbij uiteindelijk wordt verteld dat men geen invloed op het probleem kan uitoefenen. Want bij nieuwsgroepen zijn ook wij afhankelijk van derden en daar gaan wij niet over.

Maar goed, wellicht ten overvloede doch voor de duidelijkheid: ik kan ook geen nieuwsberichten meer binnenhalen.
 
PatatjeJoppie
Werd net gebeld door KPN!!!!! Sloeg steil achterover. Nog nooit meegemaakt dat KPN naar aanleiding van een email klacht terugbelt, al helemaal niet als het gaat om nieuwsgroepen.

OPLOSSING:
KPN nieuwsserver behoeft geen gebruikersnaam en wachtwoord aanmelding meer.

Dus gewoon vinkje uitzetten en alles werkt weer. Bij mij in ieder geval Newsleecher en Spotnet.
 
Jo3i
Ik kwam er na een paar dagen modderen ook achter dat je niet meer in kon loggen met username - password. Nu werkt het bijna weer normaal.
De zoekfunctie werkt niet meer wat echt lastig is. Headers ophalen zou ook niet echt een probleem zijn als je dan maar niet rond 121.000.000 stuks moet ophalen van alt.bin.nl. Van de meeste headers zijn de body's er niet,merkwaardig.
Dat duurt bij ruim 900mB download eventjes 11 uur. Er komen headers van 90 dagen oud.
Geen beste beurt voor de nieuwsmaster die dat neem ik aan ingesteld heeft.
Gewijzigd door Jo3i op 20 juni 2011, 16:44
 
Marlyvk
Bedankt met de hulpzame tips!

Ook ik had sinds vrijdag opgemerkt dat ik niet meer kon inloggen, terwijl ik niets had veranderd in software of account. Ik had verwacht dat probleem misschien al langer gaande was en dat ik het pas vrijdag opmerkte, maar ben wel opgelukt te lezen dat er meer mensen waren met dit probleem. Dacht eerst dat ze de dienst misschien expres afgesloten zouden hebben, omdat ik het wel heel toevallig vond dat ik de dagen ervoor nog per post een aanbieding had ontvangen met de vraag of ik niet naar een duurder en sneller abonnement zou willen overstappen. Ondertussen is het gelukkig dan ook opgelost, dankzij jullie! :-)

Maar ik wil toch even de service van KPN flink aan de kaak stellen.
1. Ten eerste vind ik het heel vervelend dat ze bij problemen alleen telefonisch bereikbaar zijn. Het is toch echt niet van deze tijd als je voor niet-dringende problemen niet op een andere meer moderne manier iets aan KPN kan vragen.
2. Ten tweede vind ik het echt niet normaal dat je als klantzijnde een duur nummer moet bellen om geholpen te kunnen worden. Kom op, ik neem aan dat bij het maandelijkse abonnement toch automatisch ook een voor een deel service betaald wordt.
3. Ten derde vind ik het niet normaal dat wijzigingen niet vooraf aangekondigd worden. Wat wil het nou zeggen om even een geautomatiseerde email naar alle KPN klanten te sturen waarin staat dat de inlogprocedure voor de nieuwsserver per 16/6 verandert? Dat is een kleine moeite en zou heel wat frustraties besparen.
4. En waarom staat er op zijn minst niets van de wijziging op de website van KPN gemeld?
5. We betalen allemaal maandelijks kosten voor het abonnement en daarin is ook het fatsoenlijk gebruik van de nieuwsserver in inbegrepen. Ik verwacht dan ook dat ik van deze diensten gebruik kan maken en indien dat niet mogelijk is daarvan op een fatsoenlijke manier op de hoogte wordt gebracht. Ik ben namelijk klant en zo mogen daar blij mee zijn.
6. Het is toch eigenlijk te gek dat ik voor een oplossing raad moet zoeken op een forum op internet en niet op een fatsoenlijke klantvriendelijke manier met KPN zelf contact op kan nemen en aan een dure helpdesk vastzit!

Zelf heb ik ook een mail gestuurd naar KPN, wel waarschijnlijk binnen een verkeerde categorie want voor een storing mailen kan niet. En die mensen aan de helpdesk kunnen niet breed denken.

Hoe dan ook. Dit voorval weegt bij mij echt wel zwaar door bij mijn overweging om ooit nog een dienst bij KPN af te nemen, zowel op het gebied van internet als van telefonie. Ik ben zwaar teleurgesteld!
 
michgels
N.a.v. het bericht van meijde op 19-06-2011 14:11 heb ik ook alle nieuwsservers verwijderd en opnieuw aangezet.

Bij Netscape Messenger werkte dit perfect. Alleen het automatisch zoeken na het intikken van de eerste letters gaat niet meer. Bovendien worden alle berichten (zelfs van maart) eerst binnengehaald. Dit kost veel tijd en veel van die oude berichten zijn verlopen.

Xnews deed het na eenzelfde actie helemaal niet meer. Na wat rondzoeken op internet over eventuele problemen met deze newsreader kwam ik op het idee het eens zonder accountnaam en wachtwoord te proberen. En jawel hoor, nu gaat ie als de brandweer.
Zojuist lees ik hier dat anderen ook hebben ontdekt dat username/password niet meer nodig zijn.

Merkwaardig dat KPN niet de moeite neemt zo'n wijziging en bijbehorende oplossing aan te kondigen of achteraf te melden.
 
Marlyvk
Nou, ik heb een reactie van KPN per mail terug gehad. Echt weer een klassiek voorbeeld van alleen zover denken en doen als waar je voor gevraagd bent. Als je het mij vraagt hebben ze mijn mail nog niet eens gelezen!

Ik kreeg namelijk een bericht waarin me werd uitgelegd hoe ik Outlook kon instellen om van de nieuwsgroepen gebruik te maken. Een standaardopgezet en onpersoonlijk bericht waaruit duidelijk blijkt dat ze mailtjes nog niet eens lezen!

Kunnen we ook niet iets opzetten zoals Youp van het Hek destijds met T-mobile heeft gedaan? Dit is namelijk een klassiek voorbeeld daarvan. Ik eis een fatsoenlijke helpdesk bij alle bedrijven!!!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'nieuwsgroep probleem inloggen sever code 502', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Experia V10 main netwerk wifi probleem WiFi : 2 30 sep 2019
probleem met linksys wrt54g2 1 na update van adsl naar vdsl Routers : 1 16 okt 2017
Inloggen via persoomlijk IP adres en specifieke website niet mogelijk KPN Internet Storing : 14 25 apr 2017
Probleem Experia Box V8 Eigen netwerk : 5 08 aug 2016
Inloggen op mijn KPN experia box v9 lukt niet Helpdesk : 2 13 jun 2016
Advertentie