obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
WiFi, draadloos internetten
 Onderwerp afdrukken
Thomson TG789vn ps3
distructor
Beste mensen,

Sinds een jaar zitten wij bij kpn en hebben glasvezel over de Thomson TG789vn.
Eerst hadden wij een ander modem en hierbij werkte mijn draadloze verbindin tussen de ps3 en mijn modem goed.

Nu kregen we allerlei problemen en heb ik het modem een harde reset moeten geven, op dit moment is ook mijn ps verplaatst, de harde reset loste de overige problemen ook niet, nu is er een monteur van kpn geweest en die heeft een nieuwe modem geplaatst,

Nu zijn de problemen nogsteeds niet opgelost en kpn zegt makkelijk van het zou wel aan jou notebook liggen,

Maar de vraag die ik jullie nu wil stellen is,

Hoe krijg ik mijn ps3 verbonden met mijn netwerk draadloos, want dit werkt niet meer sinds mijn nieuwe modem.
Hij geeft aan dat hij verbinding heeft en ook een ip adres krijgt, maar wat hij niet krijgt is internet verbinding dus de verbinding kan niet afgerond worden. De foutmelding die ik krijg is dat het aan de DNS ligt,

Hiervoor heb ik ook kpn gebeld maar die vertelde mij dat hun niets erover konden vertellen omdat ze een gameconsole niet ondersteunen,

Hopelijk kunnen jullie mij helpen
Groetjes
 
Jacky-2007
-Zet je PS3 aan

-Open je 789vn router op je PC of laptop via http://192.168.2.254

-Klik rechts op "Thuisnetwerk"
(Hier zie je je apparaten staan die draadloos en bedraad verbonden zijn)

-Kijk bovenaan naar het lijstje "Wireless". Je ziet verschillende regels met cijfers en letters. Dit zijn zogeheten Mac adressen en zijn vastgesteld voor het apparaat door de fabrikant.

-Schakel nu je PS3 uit, en druk op F5 op je toetsenbord. Één van de draadloze apparaten heeft nu in plaats van een roze een blauw icon, dit is je PS3.

-Klik op het apparaat

-Klik rechtsboven op Configureren
(Geef eventueel een duidelijkere naam aan het apparaat, bijvoorbeeld PS3)

-Kies als type "Spelconsole"
-Plaats een vink bij "Gebruik steeds hetzelfde IP-adres"


Vervolgens zou je nog je PS3 service (PSN) moeten configureren voor dit apparaat. Zoek een goeie tutorial hiervoor op portforward.com waarin de poorten staan beschreven. Deze ga je invullen via "Spel of Toepassing maken", en deze aangemaakte service koppel je vervolgens weer via het apparaat in je router aan je PS3.

Denk eraan dat je je PS3 de instellingen vervolgens automatisch laat zoeken.
japio%20fresh.groen
 
distructor
Beste mensen,

Als ik naar het ip van mn thomson ga en dan links op thuisnetwerk klik en dan op apparaten zie ik alle apparaten die ooit op mijn netwerk hebben gezeten, daar heb ik alle onbekende apparaten verwijderd en mijn playstation weer aangezet, maar hij komt er niet bij te staan dus ik weet niet welke het is,
Ook zegt mijn ps3 dat ik mijn beveiligingscode niet goed in heb gevuld, (deze staat tijdelijk op WEP)

Misschien iemand nog enig idee?

groetjes
 
Jacky-2007
@ Distructor: Welke firmware versie is dat?
japio%20fresh.groen
 
distructor
ik gebruik hoofdletters net als het wachtwoord aan geeft, en de firmware bedoel je mijn thomson mee?
 
cuore verde
Het zou best wel eens aan het kanaal waarop de experiabox Wifi uitzendt kunnen liggen.
Open op je PC je internetbrowser en typ het volgende adres: 192.168.2.254 > klik op wifi (onderaan) > vervolgens configuratie aanklikken (rechtsboven) > Zet kanaalkeuze i.p.v. automatisch op handmatig > verander het uitzendkanaal, begin met 13 (dan 12,11 enz.) > na iedere aanpassing op toepassen (onderaan)klikken. Wanneer je dit gedaan hebt, kom je weer op het scherm terecht waar je op configuratie hebt geklikt.
Als dit niet werkt zou je de codering op WEP i.p.v. WPA kunnen zetten en de energie besparende optie uitschakelen.

Op de PS3 ga je naar Netwerkinstellingen > dan instellingen internet > bevestigen > aangepast > Draadloos > Scannen > Kies jouw Experiabox > blader naar rechts tot je de sleutel moet ingeven > Geef WPA/WEP sleutel (de letter O komt niet voor in de sleutel alleen het cijfer 0) > bevestigen. Deze handeling herhaal je iedere keer wanneer je een nieuw kanaal op de experiabox hebt gekozen. En controleer voor de zekerheid de WPA/WEP sleutel.

succes......
 
Jacky-2007
Mijn excuses voor de late reactie, druk weekje gehad.

Ik doelde inderdaad op de firmware versie van de Thomson. Deze staat bovenaan de pagina vermeld als je de router opent in een webbrowser via adres http://192.168.2.254/
japio%20fresh.groen
 
distructor
8.4.2.U is de firmware versie van mijn thomson,

De kanalen heb ik allemaal geprobeerd maar dit mocht niet helpen.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Thomson TG789vn ps3', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Thomson TG789vn configuratie bewaren Helpdesk : 1 16 jan 2014
TG789vn portforwarding en firmware Algemeen : 3 14 jan 2014
TG789vn Routers : 2 01 dec 2013
NAS benaderen op KPN Experia Box Thomson Algemeen : 1 13 nov 2013
Sitecom 300N XR achter EB Thomson TG789vn WiFi : 1 12 nov 2013
Advertentie