obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld model en beschrijf je tip of truuk!
 Onderwerp afdrukken
Van USB stick naar computer?
Clautje
Hoi!

Ik ben sinds vorige week de trotse eigenaar van digitenne met recorder. Deze recorder slaat programma's op op de bijgeleverde USB stick die achter in de recorder zit. Ik vraag mij af of het mogelijk is deze programma's over te zetten naar een computer, om iets te bewaren en te branden bv. Maar als ik de usb stick in de computer steek zegt deze dat ik de USB stick moet formatteren. Er staat ook in het boekje dat als er andere bestanden op een stick staan de recorder de USB stick kan formatteren. De stick heeft om te werken op de recorder duidelijk een andere indeling. Is er een mogelijkheid om op de computer de bestanden te kunnen openen en deze dan om te zetten?

Groeten Clautje!
 
Giant2000
Waarschijnlijk is de USB stick met Linux geformateerd. Deze zou wel in te lezen zijn met een computer met een Linux OS.
Normaal gesproken worden DVB bestanden opgeslagen als een TS bestand wat prima in te lezen is op elke computer.
 
hanra
Zelf wou ik de 16GB vervangen door een 320GB, maar wel even de opnames van de 16GB overzetten. Dat ging dus helemaal niet.

Hoe het precies zit weet ik ook niet.
Wel dat het niet aan de versleuteling van de bestanden ligt. Dan zou de usb-disk leesbaar zijn, maar de bestanden niet.
Het ligt ook zeker niet aan "Linux" formateren. Was dat het maar, dan was het eenvoudig.
De usb-stick wordt niet herkend onder Windows, Dos, Mac-os, of Linux. Dat houdt in dat er een geheel eigen manier van formateren is gebruikt voor dit apparaat. Zeer waarschijnlijk met als enig doel om copiƫren tegen te gaan.
Erg klantonvriendelijk.
Hopelijk komt KPN met een oplossing?
 
Giant2000
KPN hanteert hun eigen visie misschien om kopieren tegen te gaan. rare visie dan, want naast de betrekkelijke behoefte van de lage bitrates van Digitenne voor verspreiding/kopiering is het eenvoudiger om via de pc streams lenea recta op te slaan, te bewerken en te verspreiden. DVB-T kaarten waar de Conax CAM in zijn er.
 
Reg
Dat de inhoud van de usb stick niet is uit te lezen komt doordat de tuner het transponder signaal opneemt; dus het VHF of UHF signaal zelf. Het transponder signaal bevat dezelfde info als die ook via je antenne binnenkomt, dus inclusief bvb teletext, hf en verdere info. Om daaruit het opgenomen filmfragment te kunnen bekijken heb je dus in weze de tuner weer nodig.
 
Giant2000
Dat is gewoon een TS bestand (transport stream, een MPEG-2 stream met alle verdere data informatie). Elke computer met DVB-T/Conac Cam kaart (ik heb een FireDTV bijvoorbeeld) kan het digitenne kanaal opnemen met software, als DVB Viewer. VLC player kan alle type bestanden afspelen, incl. teletekst.
Helaas: de tuner neemt de TS gecodeerd op, afspelen kan alleen als het eerst langs de CONAX decoder gaat en de bestanden zijn daardoor onbruikbaar in de computer.
 
Reg
Ik heb het helaas mis dus met de gedachte dat het opgenomen signaal vhf of uhf zou zijn; maar ik las eerder ergens in 2009 dat KPN overwoog MPEG2 te gaan vervangen door MPEG4 (wat de mogelijkheid biedt HD te kunnen kijken via DigiTenne; we zijn nu ruim 2 jaar verder, is er al enig zicht op dit voornemen?
hoe verder je gaat, hoe langer de terugweg
 
Giant2000
Er gaan geruchten dat een eerste test met MPEG-4 DVB-T op hoog vermogen mislukt is met 2 brandjes en een ingestorte tv toren tot gevolg. Dus dat zal nog wel eens een hele tijd kunnen duren.
Bron: http://www.nujij.nl/algemeen/oorzaak-...3143.lynkx reactie #11
 
Reg
Dat was/is dan een dure test geweest.. Smile

Automatisch samengevoegd met vorige post op: september 13 2011 11:35:25:
In de top van dit topic vroeg Clautje hoe je opnamen gedaan op de usb geheugenstick op een pc kunt overzetten en- of afspelen.

Quote

[big]De stick heeft om te werken op de recorder duidelijk een andere indeling. Is er een mogelijkheid om op de computer de bestanden te kunnen openen en deze dan om te zetten[/big]?


Aangezien ik daar zelf ook zeer geinteressert ben heb ik wat gegoogeld en kwam een (duits) programma tegen waarmee dat wel heel eenvoudig mee kan.

Link: http://dl.dropbox.com/u/13814150/TopfHDRW_Setup_0.20.exe

Installeer het programma op je pc en plaats de usb 16 gb (of andere usb hdd drive) in je usb slot van de pc (negeer windows opmerkingen) en start het programma: TOPFHDRW op (wat je na installatie onder je programma's terug kunt vinden)

Dit programma herkent de usb stick of drive dus wel en gaat meteen de inhoud scannen; vervolgens krijg je een soort verkenner op beeld met links de opgenomen programma's via de tbc5000 en rechts de inhoud van je PC.
Markeer de programma's die je wilt overzetten en druk vervolgens de (bovenste) blauwe pijl in in het middenscherm.
Na enige tijd staan alle gemarkeerde programma's op de harddisk van je PC en kun je deze eenvoudig afspelen met de VLC player; je kunt zelfs de opgenomen teletext daarin nog zichtbaar maken.

Hopelijk heb je, Clautje wat aan deze informatie en zijn wellicht ook andere lezers ermee geholpen.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: september 13 2011 11:49:25:
---> Giant2000, uw opmerking:

Quote

Helaas: de tuner neemt de TS gecodeerd op, afspelen kan alleen als het eerst langs de CONAX decoder gaat en de bestanden zijn daardoor onbruikbaar in de computer.


is dus onjuist; de opgenomen .rec bestanden zijn gewoon afspeelbaar op de PC. Gelukkig maar want dit laat nu ook mogelijk opgenomen radio programma's eenvoudig weer te geven via de PC toe.
Gewijzigd door Reg op 13 september 2011, 11:49
hoe verder je gaat, hoe langer de terugweg
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Van USB stick naar computer?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Via WiFi naar vast netwerk WiFi : 1 05 mrt 2024
Van XS4ALL naar KPN? Algemeen : 2 11 mrt 2022
Experia box reset naar oude instelling Hardware instellingen : 13 10 okt 2021
Nummerbehoud vaste telefonie bij overstap van Pretium naar KPN Algemeen : 2 05 jan 2019
omschakelen Experia V9 naar V10 Eigen netwerk : 6 16 dec 2018
Advertentie