obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Datakosten KPN abonnement
pwh
Mijn dochter heeft een maand mijn dongle geleend met een basis data abonnement (tot 400 MB, daarna 0.1 per Mb).
Nu heeft zij niets geup of download maar wel redelijk lang msn open gehad.
Nu blijkt dat zij meer dan 10000 mb heeft verbruikt en kan ik meer dan 1100 euro bijbetalen voor iets waar wij niets van afwisten.

Dat is toch niet normaal?

Wie heeft ook dergelijke ervaringen?

Mvrgr,

Paul
 
KaPteiN
Van zo'n bedrag zou ik ook schrikken en me afvragen hoe dat kan.

Is via KPN een overzicht te krijgen waar en wat allemaal gedownload is?

Oftewel kan KPN aantonen dat de MB's verbruikt zijn.

Probeer er met KPN er in goede harmonie uit te komen, je kunt altijd nog rechtsbijstand of de consuwijzer.nl inschakelen.

P.S. controleer of de pc/laptop waarop de dongel aangesloten was wel virus en spyware vrij is. Als wel wat aangetroffen wordt kan dit een verklaring zijn, als er niet wat aangetroffen wordt heb je een extra argument in handen om de juistheid van de rekening in twijfel te trekken.

Sterkte.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
pwh
De pc is virusvrij volgens de virusscanner.
Is het mogelijk dat je zoveel mb's down of upload via msn zonder dat je dat weet? Die mb's vind je niet terug op de pc.
KPN heeft geen overzicht van wat je hebt gedaan, wel hoeveel, dus daar kun je niets mee.

Paul
 
KaPteiN
Als het met MSN alleen om chatten gaat, dwz tekst typen dan kan dat niet zoveel verkeer genereren.

Zelfs email vreet meer bandbreedte. De meest simpele pakketten met weinig up en down snelheid en vaak ook nog met limieten per maand worden aangeraden aan mensen die af en toe surfen en hun email checken.

MSN op zich kan niet zoveel verkeer genereren.

Maar er word nu zeer op MSN gefocust, terwijl er mogelijk andere oorzaken kunnen zijn.

Je zult dus aannemelijk moeten maken, denk ik, dat het een fout in het administratie systeem van KPN en niet in de configuratie of gebruik van de betreffende dongel.

Nogmaals probeer het in overleg met KPN op te lossen. Wellicht zijn dit soort gevallen, waarin de afwijking wel erg exorbitant is, wel naar tevredenheid opgelost.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
pwh
OK,

Bedankt,

IK ben benieuwd naar de reactie van de kpn. IK heb schriftelijk een klacht ingediend maar tot op heden nog geen andere reactie dan een ontvangstbevestiging gehad.

Paul
 
desch
Beste pwh,

heb je toevallig een webcam op je laptop zitten ?
 
pwh
Ja, dat wel.

Is dat van invloed?

Paul
 
guus
Ja en of dat van invloed is! Als jouw dochter elke keer met de webcam aan, op msn heeft gezeten dan is dat de oorzaak. Een webcam is namelijk een live video stream die telkens in stand moet worden gehouden. Dit kost dus erg veel datagebruik.

 
desch
Als je je webcam laat aanstaan, bijvoorbeeld bij een chat op MSN, dan praat je over streaming, en dat gebruikt namelijk veel data... dit zou een oorzaak geweest kunnen zijn.

Wat je zou kunnen om dit soort excessen te voorkomen in de toekomst, is in de instellingen van het KPN dashboard een limiet in te bouwen.
Dit kan via Opties en dan geavanceerde opties. Als je dan het ingestelde limiet bereikt heb, krijg je een melding.

Groet,
Martijn
 
pwh
Martijn, bedankt.
at kon wel eens de reden zijn.

Paul
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Datakosten KPN abonnement', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
KPN wijzigt prijs Zakelijk BelBasis abonnement voor vaste telefonie KPN Nieuws : 1 19 jun 2012
Vaak geen verschil tussen Instap en Standaard abonnement Snelheid : 2 04 apr 2012
KPN biedt nieuw abonnement: KPN Seconde Bellen Tips en Truuks voor mobiele telefoons : 1 26 jan 2012
Wijziging abonnement Helpdesk : 1 19 dec 2011
Verplicht naar duurder abonnement KPN Helpdesk : 2 14 jul 2011
Advertentie