Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Datakosten KPN abonnement
pwh
Martijn,

Het blijkt nu dat mijn dochter geen webcam heeft, dus dat kan niet de oorzaak zijn van de hoge kosten.

Paul
 
guus
Ja dat klopt ook wel. Het maakt niet uit of jou dochter wel of niet een webcam heeft. Als zij msnt met andere mensen die wel een webcam hebben en die hebben aanstaan. Dan heeft ze nog elke keer een videostream open staan.
 
pwh
Ok,

En dat kan zoveel mb dataverkeer opleveren? Het gaat om meer dan 10.000 mb in een aantal dagen waarbij MSN wel een fors aantal uur heeft aangestaan. Dat had de KPN wel mogen zeggen want zij zeiden bij het verkrijgen van de dongle dat we het alleen om het down/uploaden van bestanden ging
 
desch
Beste pwh,

Waarschijnlijk hebben de mensen inderdaad het juiste abonnement aangeraden, dat het dus ging om het verzenden en ontvangen van bestanden, dan is de Bundel Start 400 MB ook een prima abonnement.
Als je het voor normaal gebruik op je werk gebruikt, dan past dit ook wel.

Je bent er natuurlijk zelf ook niet vanuit gegaan dat dat je dochter het ging gebruiken om video's te streamen ( bijv. MSN )
Persoonlijk denk ik dat KPN hier verder ook niets aan kan doen.

Zoals gezegd, om dit in de toekomst te voorkomen, is door een limiet in je dashboard in te stellen. Of door de klantenservice te bellen om een zwaarder abonnement te nemen. Opwaartse migratie is altijd gratis. Je krijgt alleen hoger maandkosten.

grt, Martijn

EDIT> heeft KPN niet gebeld naar het bedrijf waarvoor je werkt ? Normaliter gebeurd dit als er excessief gebruik wordt gemaakt boven de Bundel, of bij gebruik in het buitenland.
Gewijzigd door desch op 09 January 2009, 19:34
 
pwh
Martijn,

Ik ben er van overtuigd dat mijn dochter zelf niet naar videos oid heeft gekeken via de dongle. Hooguit gechat op msn.
Dan vind ik >10.00 mb best veel.

Op een vorige kpn rekening stond ook ineens een bedrag voor eigen risico terwijl ik nooit de telefoon bij hen had gebracht. Was achterraf een foutje. Hopelijk dit ook.

Paul

Paul
 
Sanctumlera
Over het algemeen wil KPN nog wel de bedragen weg crediteren als dit de eerste keer is je zegt echt van niets af te weten.... heb je uberhaubt al contact gehad met 06 12001200?
 
pwh
Ik heb gebeld en toen werd er gezegd dat ik een klacht moest indienen.
Dit heb ik 30 december gedaan en al wel een bevestiging gekregen maar verder nog niets.

Paul
 
guus
En je dochter heeft toevallig ook niet via Youtube filmpjes bekeken/muziek geluisterd?
 
Sanctumlera
Hmm, achja, ik weet niet hoe ze op de mobiele markt met dit soort dingen omgaan, ik werk voor kpn vast internet.
(Technische Helpdesk, afdeling voor adsl en internetplusbellen)
Gewijzigd door Sanctumlera op 10 January 2009, 13:13
 
pwh
Mijn dochter heeft absoluut niet stiekum naar filmpjes zitten kijken. daar is ze veel te eerlijk voor. Dan had ze dat zeker gezegd.
Vandaar dat ik die grote hoeveelheid mb's zo vreemd vind.

Paul
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Datakosten KPN abonnement', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
KPN wijzigt prijs Zakelijk BelBasis abonnement voor vaste telefonie KPN Nieuws : 1 19 Jun 2012
Vaak geen verschil tussen Instap en Standaard abonnement Snelheid : 2 04 Apr 2012
KPN biedt nieuw abonnement: KPN Seconde Bellen Tips en Truuks voor mobiele telefoons : 1 26 Jan 2012
Wijziging abonnement Helpdesk : 1 19 Dec 2011
Verplicht naar duurder abonnement KPN Helpdesk : 2 14 Jul 2011
Advertentie