obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » KPN ADSL & VDSL verbindingsproblemen » Snelheid
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
slechte verbinding? Experia ARV7519
sluijter
Hallo,
Sinds vorige maand ben ik overgegaan naar IPB+iTV van KPN met een tot 16mb abo. Tot op heden ervaar ik tov mijn vorige provider toch aardig wat storingjes.
Oude situatie:
Een tot 20MB abo van Telfort incl bellen. Een constante download via o.a. Eweka van +/- 11 / 12 mb en een upload van +/- 1,1 mb. (op zich netjes, daar ik 2,9 km van de centrale af zit)
De verbinding was altijd stabiel.

Gezien ik bij deze provider maximaal 12 mb kon halen, lijkt mij dat ik dit ook bij KPN moet halen, ook voor de upstream lijkt mij dit.

Nieuwe situatie:
KPN abo, Experia ARV7519 (de "nieuwe" witte), Geen constante/stabiele verbinding. Een download van max 7mb (als de TV aanstaat), Een verschrikkelijke upload van een ruime 700 kb/s.
Tijdens het downloaden gaat geregeld de verbinding op "time out" Na het opnieuw starten van een download schiet deze weer even naar 7mb.

Afstand van ISRA naar modem +/- 70 cm, direct en zonder splitter. Als ik naar de status kijkt in het modem zie ik het volgende:

Data Rate:
Upstream Downstream
Actual Data Rate 776 (Kbps.) 10526 (Kbps.)
Attainable Rate 776 (Kbps.) 12276 (Kbps.)

Operation Data / Defect Indication:
Operation Data Upstream Downstream
Noise Margin 10.4 dB 6.0 dB
Attenuation 15.1 dB 30.8 dB


Vandaag weer mijn modem gereset, maar het valt mij ook op dat zowel bij down als bij up stream er heel veel FEC, CRC en HEC errors zijn.

Reeds al vele malen met KPN helpdesk aan de lijn gezeten, maar kom daar niet verder.

Er werd zelfs geroepen dat ik kosteloos op VDSL overgezet kon worden (???? Ik zit 2,9 km van de centrale.....)

Vooral het instabiel zijn van de verbinding is dit zeer frustrerend, zeker tijdens een download. En de lage upstream is weer frustrerend omdat ik veel thuis werk.


Iemand mogelijk een idee of de genoemde waarde van de experia OK zijn?
kan dit mogelijk ook duiden op een rotte invoer kabel?

Ik vindt het vreemd dat ik een slechtere verbinding heb dan voorheen. Wat is veranderd: Telfort -> KPN, Zyxcel -> Experia. Verder is bekabeling idem gebleven (dus 70 cm van ISRA naar modem, dubbel gecheckt en dit is gewoon 100% in orde)

Graag zie ik aanbevelingen tegemoet.
 
hardcorebarbiedoll
heb hetzelfde modem..

het probleem met het downloaden is bekend... welke software/methode gebruik je hiervoor? als je via torrents download, zet je computer veel verbindingen open. kijk of je het aantal uitgaande verbindingen lager kan instellen in de software die je daarvoor gebruikt.

Verder kan het modem zware belasting van 2 of meer gebruikers slecht aan. Bij ons thuis koste het ons 1 nacht om het modem te laten crashen en daarna al onze instellingen kwijt te raken, zonder dat we het modem hadden gereset oid.

CRC & HEC errors mogen eigenlijk niet voorkomen, denk aan een telefoon gesprek waarin steeds delen van je gesprek wegvallen. misschien zit er een fout in de kabel van je huis naar de centrale??

FEC errors zijn niet zo erg... (dit zijn fouten die gerepareerd zijn)
 
sluijter
Ik maak gebruik van SABnzb icm een abo bij Eweka. Je mag dan max 8 connecties gebruiken. Deze heb ik al varierend geprobeerd van 1 t/m 8, probleem blijft. Maar het viel mij ook op dat als je ergens van een willekeurige site (bijv. bij cisco.com) iets download, deze download ook met horten en stoten gaat.
"zware" belasting gebeurt door 1 PC/gebruiker. (en het maakt dan niet uit of ik de belasting veroorzaak door mijn desktop of laptop of bedraad of met WiFI)

Huidige fouten:
Indicator Name Upstream Downstream
FEC Error 59563 56
CRC Error 31 6
HEC Error 865 1

Ik zie ook dat deze waarde aan het varieren zijn (zie eerste post bovenaan).
Operation Data Upstream Downstream
Noise Margin 9.9 dB 6.5 dB


BTW Met TV en telefonie merk ik (nog) niks. (gelukkig)
Gewijzigd door sluijter op 11 november 2010, 20:28
 
Codemeister
Noise Margin is in orde. Wat betreft VDSL zul je in principe geen voordelen hebben gezien de afstand tot de centrale. De HEC-fouten liggen wel hoog, ik zou in eerste instantie denken aan een defect apparaat.

Eventueel aansluiten met de splitter ertussen.
 
sluijter
Ik heb net de splitter (weer) ertussen gedaan, ga vanavond kijken of dat dit misschien effect heeft .
Ik merkte trouwens wel dat de TV uitzendingen af en toe hikjes hebben.......(in tegen stelling tot eerder bericht dat ik met TV geen last heb)
 
sluijter
Helaas, met splitter geen verschil.
 
sluijter
Vandaag maar weer eens verder zitten kijken wat er loos kan zijn. Ik heb de korte kabel tussen ISRA en splitter vervangen, geen resultaat, zelfde problemen. Vervolgens een CAT5 1 ader paar gepakt en tussen ISRA en splitter gedaan, idem, problemen blijven. Het makkelijkste is te testen met de connecties naar Eweka. Hieraan ligt het niet, want ik heb met mijn Eweka account van het weekend bij iemand geprobeerd die glas heeft (wow wat een snelheden en stabiliteit).
Ik blijf CRC en HEC fouten houden. alle eerder genoemde waarde hierboven blijven hetzelfde. Zou dan toch de Experia box een probleem hebben???? Wie kan daar advies in geven.!
 
Codemeister
Sowieso draadloos schijnt niet heel goed te werken met deze Experia Box. Je kunt eventueel een TG789vn-variant aanschaffen (via KPN eventueel aan te vragen).
 
sluijter
Draadloos had ik alleen problemen met een laptop die op Vista draait, maar dat zit hem in de combi exparia en driver van de wifi in de laptop, met een wifi USB sick van MSI (9 euro computerland) kan de Vista laptop zonder problemen verbindne. Mijnl aptop met Win7 verbind zonder problemen, ook de Wii verbind zonder problemen (zoals ik de Wii gebruik, ik game niet online).

Vwb TG789vn, is dit niet speciaal voor VDSL? Of levert KPN deze ook voor ADSL?
 
Codemeister
Excuus - de TG789vn is inderdaad voor VDSL.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'slechte verbinding? Experia ARV7519', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
WIFI verbinding Algemeen : 2 30 apr 2022
Experia box reset naar oude instelling Hardware instellingen : 13 10 okt 2021
Verbinding valt regelmatig weg Algemeen : 2 09 feb 2021
Nefit Easy icm KPN Experia box V9 Frequently Asked Questions : 9 05 nov 2020
Experia V10 main netwerk wifi probleem WiFi : 2 30 sep 2019
Advertentie