obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » KPN ADSL & VDSL verbindingsproblemen » Snelheid
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
slechte verbinding? Experia ARV7519
sluijter
Ik heb intussen een nieuw modem ontvangen van KPN (Zelfde type), het wordt alleen maar erger...................
Downloadsnelheid 1 tot 2 mb minder, upload blijft waardeloos, en zelfs de Noise Margin is onder de 6db namelijk 5,5


Status:
Configured Current
Line Status --- SHOWTIME
Link Type --- Interleave Path
Trained Mode --- G.992.5 (ADSL2+)



Data Rate:
Upstream Downstream
Actual Data Rate 776 (Kbps.) 8340 (Kbps.)
Attainable Rate 776 (Kbps.) 9652 (Kbps.)



Operation Data / Defect Indication:
Operation Data Upstream Downstream
Noise Margin 11.4 dB 5.5 dB
Attenuation 14.2 dB 37.2 dB

Indicator Name Upstream Downstream
FEC Error 45065 0
CRC Error 1 0
HEC Error 0 0
 
sluijter
paar uur later, nu 5db en weer veel errors


Status:
Configured Current
Line Status --- SHOWTIME
Link Type --- Interleave Path
Trained Mode --- G.992.5 (ADSL2+)



Data Rate:
Upstream Downstream
Actual Data Rate 776 (Kbps.) 8340 (Kbps.)
Attainable Rate 776 (Kbps.) 9652 (Kbps.)



Operation Data / Defect Indication:
Operation Data Upstream Downstream
Noise Margin 11.4 dB 5.0 dB
Attenuation 14.2 dB 37.2 dB

Indicator Name Upstream Downstream
FEC Error 21099 0
CRC Error 7 0
HEC Error 89 0
 
nijenkoe
Hallo, je down en up stream zijn niet echt goed op jou'n afstand, de noise margin moet min 6dB zijn en voor itv het liefst 6,5 of 7 dB. Alles lager dan 6db is niet goed, dit geld voor de down en up. De fec (Forward Error Control) errors zijn niet erg zolang het er niet te veel zijn... het is immers een control/herstel bit. Ong 100 per min moet kunnen. Crc (Cycling Redundancy Check) fouten geven glitces in het beeld tijdens tv kijken en dit geeft aan net als de waarde's die je uit het modem haald dat er ergens iets mis is tussen je modem en de centrale.
Zou zeggen laat er eens een (goede) kpn monteur naar kijken.
Voor het draadloos, let goed op de driver die je hebt een Atheros wifi geeft erg veel problemen als je niet de laatste driver hebt. Ookal is Atheros een hele goede chip wb wifi.
 
sluijter
Tja, ik ben intussen overtuigd dat onder 6 db niet goed is, zag dat ook vaker terugkomen op andere forums.
Intussen maar weer KPN gebeld, half uur aan de lijn gezeten, testje hier testje daar.....pfff Een verbazende opmerking tussendoor, Meneer u zit 3,6 km van de centrale dus VDSL kan niet. (dat VDSL niet kan wist ik al, maar dat ze de telefooncentrale intussen 0,7 km hebben verplaatst vindt ik knap, eerder zei KPN dat ik 2,9 km van de centrale af zit Shock ..................)
Zeggen ze, U kunt maximaal 9mb halen op uw aansluiting....Waarom kan ik dan bij een eerder schermafdruk (zie eerste post bovenaan) een mogelijk snelheid van 12mb halen??? Dat wisten ze ook niet.
Er moet dan toch iets veranderd/verslechterd zijn in de infra???

Er is nu (eindelijk) een ticket aangemaakt voor nader onderzoek,..........Frown

Ik zal de voortgang hier wel melden.
Gewijzigd door sluijter op 24 november 2010, 09:25
 
Codemeister
Ik heb je verhaal nog eens doorgelezen en kom tot de conclusie dat DLM je snelheid afknijpt. Zoek binnen het forum even naar 'DLM' voor meer informatie.

Voor de goeie orde, mocht dit inderdaad het geval zijn dan zul je niet hoger dan 9 Mbit halen.
 
sluijter
Ok, ik zal ook even zoeken op DLM. Ik heb dan namelijk gelijk vragen zoals: Is "het afknijpen" een automatisch proces, kan KPN hier handamtig snelheden in aanpassen? Hoe kan het dan zo zijn dat ik zo in snelheid ben gezakt? Is dit dan ook de oorzaak van andere problemen (zoals hikjes in de iTV uitzendingen, stil vallen van downloaden, zeeeer trage upload)?
Ik ga eens zoeken in het forum op DLM en kijken of ik daar antwoorden op kan krijgen. Bedankt.
 
sluijter
Ik werd vanmiddag teruggebeld door KPN, er komt morgenmiddag een monteur, er zit toch wel veel ruis op de lijn, werdt er gezegd, nu maar afwachten.......
 
sluijter
Zeer vriendelijke (!) KPN monteur is geweest. Lijn is gemeten op verschillende punten:
Op de stekker die mijn modem in gaat
op het ISRA punt
In de KVD kast
Op de HVD in de centrale.
Conclusie: "koper is schoon", fouten komen uit ADSL apparatuur.
Mijn lijn is zelfs omgestoken naar een andere "koper draad" uit een andere bundel. (UIteraard ook schoon gemeten van te voren)

De snelheid is ietsje omhoog gegaan, en ik zie weer de minimale 6db.
Andere problemen zijn er nog steeds, hikjes in de TV, stoppen van downloads (verbinding valt dan gewoon weg) Ik zie het ook aan mijn outlook die met de bedrijfs exchange is gekoppeld. (Als vbg wegvalt, meldt outlook zich wel )
Men zou de DLM ook resetten, en over een paar dagen zou het beter moeten zijn, zeggen ze.....

Ik wacht rustig af, en ga weer mijn vbg "testen'over een paar dagen.
 
Codemeister
Als je SN-marge nu al op 6 dB zit gaan die paar dagen voor het herstellen van je DLM-periode niet veel uitmaken ben ik bang. Maar houd ons op de hoogte!
 
sluijter
ok, we zijn nu een paar maanden verder en een hoop onderzoeken.
Het volgende is nog steeds aan de hand:
Bij het volmaken van de lijn door te gaan downloaden, verbreekt de ppp verbinding. Eerst alleen als de TV ontvanger aanstond, maar nu ook als de TV ontvanger uit staat.
KPN heeft intussen het volgende gedaan:
Koper omgestoken tussen KVD en HVD.
Hele verbinding op een andere DLM laten zetten.
Zitten tunen op de DLM
Verschillende metingen laten doen enz, enz
Ik heb wel het idee en gevoel dat KPN tot nu toe echt bijna alles heeft gedaan wat men kan doen. Alle lof voor deze mensen in dit onderzoek.
Echter begint het nu wel heel vervelend te worden dat mijn ppp verbinding onderuit gaat op het moment dat deze "vol" gezet wordt.
Als ik bijvoorbeeld voor Microsoft een service pack doet downloaden via Windwos update doet hij hier wel ruim 3 uur over door ald ie verbrekingen. Verschillende PC's /laptops en programma's geprobeerd, dus pc en software zijn uitgesloten.

Mogelijk helpt nu nog een ander type modem, maar ik ben bang dat ook dit niet zal helpen.
Even afwachten maar weer.....
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'slechte verbinding? Experia ARV7519', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
WIFI verbinding Algemeen : 2 30 apr 2022
Experia box reset naar oude instelling Hardware instellingen : 13 10 okt 2021
Verbinding valt regelmatig weg Algemeen : 2 09 feb 2021
Nefit Easy icm KPN Experia box V9 Frequently Asked Questions : 9 05 nov 2020
Experia V10 main netwerk wifi probleem WiFi : 2 30 sep 2019
Advertentie