obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
Thomson TG789VN Dynamisch IP ...
Jerome2010
Hallo Allemaal,

Sinds kort de Thomson 789vn in gebruik via de nieuwe VDSL lijn , Maar met 2 dagen niet tevreden over de webinterface van het kastje , de mogelijkheid om een dynamisch ip adres in te stellen kan niet meer .. volgens de handleiding is het wel mogelijk (stock firmware) het niet optimaal werken van de port-foward , inbraak-detectie is niet uit te schakelen ... kpn meteen gebeld , en kreeg te horen dat het niet kon ..? andere router was via hun niet mogelijk .. tot een dag der na dat ik werd gebeld door kpn met de mededeling dat de router wel omgeruild kon worden , Voor een ander merk namelijk een Zyxel kan me wel vergissen in de naam .. Kpn swap werd het tevens genoemd de koerier zal een sms bericht sturen hoe laat het afgehaald werd ging verder allemaal prima , uiteindelijk arriveerde de koerier met een doos , sneed hem open en haalde precies de zelfde witte doos der uit met het thomson model plaatje .. Was zelf een klein beetje verbaasd maar op de doos stond mij adres , Oke , hopelijk een met andere firmware systeem dacht ik..? helaas niet , zit nog steeds met dezelfde TG789VN alleen dan weer splinternieuw ..

Vervolgens kpn weer gebeld en beginnen we weer met hetzelfde verhaal , nu bleek dat der waarschijnlijk een fout was gemaakt omdat voor een VDSL aansluiting alleen de thomson word geleverd ..
Helaas.. een alternatief lijkt me om een nieuwe vdsl-modem aan te schaffen .. de vraag is kan ik als nog via een omweg een dynamisch ip adres toekennen via software etc.. mocht iemand een idee hebben en of oplossing dan hoor ik het graag Smile

Mvg Jerome.
 
SirPeter
Zakelijk internet abbonement?

TG789 zit dichtgetimmerd.
Het verhaal over de zyxel modem vind ik raar. KPN leverd helemaal geen zyxel modems en ook nooit gedaan. Pure leugen van die medewerker of verkeerd begrepen. Tenzij het een zakelijke internet abbo is daar weet ik niet van welke modems verzonden kunnen worden. Volgens mij ook daar alleen thomsons en Arcadyans.

Maar ehm even terzijde, KPN leverd zowiezo geen dynamische ip adressen, zijn statisch. Bij zakelijk krijgt u een aantal ip adressen, particulier 1 ip adres. De modem leverd uiteraard wel dynamische adressen naar apparaten uit.
 
Jerome2010
Het gaat om een dydns.org account .. dus ip adres toekennen aan een server
 
Jerome2010
iemand enig idee..?
 
kpntester

Quote

Jerome2010 schreef:
iemand enig idee..?

Waarom zou je in godsnaam dynamic DNS willen? Je krijgt een statisch IP-adres van KPN. Maak in de DNS van je domeinnaam een A-record aan die verwijst naar jouw IP-adres. Klaar, zo moeilijk is het niet.
 
Jerome2010
Helaas word veel beveiligd in deze box , verder is dit probleem opgelost .. dynamisch ip adres instellen in de router is idd niet nodig .. probleem lag aan de randapparatuur .. linux / satteliet-ontvanger
Gewijzigd door Jerome2010 op 07 oktober 2010, 19:02
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Thomson TG789VN Dynamisch IP ...', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Thomson TG789vn configuratie bewaren Helpdesk : 1 16 jan 2014
TG789vn portforwarding en firmware Algemeen : 3 14 jan 2014
TG789vn Routers : 2 01 dec 2013
NAS benaderen op KPN Experia Box Thomson Algemeen : 1 13 nov 2013
Sitecom 300N XR achter EB Thomson TG789vn WiFi : 1 12 nov 2013
Advertentie