obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » KPN ADSL & VDSL verbindingsproblemen » KPN Internet Storing
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
IPB Onstabiel/Noise margin probleem?
Geer147
Goedemorgen,

Mijn ipb verbinding loopt hier al lange tijd naar tevredenheid.
Sinds een paar dagen is de verbinding onstabiel en de downloadsnelheid gelijk aan zo'n 200-300 kbps, erg langzaam dus.
Telefonisch ben ik ook niet meer te bereiken.

Mijn experia box SX552 geeft normaal onderstaand aan:

Status: Cable connected
Line mode: G.992.1 (G.DMT)
Maximum line rate: 3648 kbps (downstream) / 512 kbps (upstream)
Noise margin: 6 dB (downstream) / 8 dB (upstream)
Line attenuation: 30 dB (downstream) / 28 dB (upstream)
Output power: 19 dBm (downstream) / 5 dBm (upstream)

Echter, elke 30-45 seconden verschijnt er dit:
Status: Cable connected
Line mode: ----
Maximum line rate: 0 kbps (downstream) / 0 kbps (upstream)
Noise margin: 2147483638 dB (downstream) / 8 dB (upstream)
Line attenuation: 30 dB (downstream) / 28 dB (upstream)
Output power: 19 dBm (downstream) / 5 dBm (upstream)

Een probleem met een ruis-piek op de lijn??

Verschillende PC's geprobeerd. Wifi en bedraad geprobeerd. Alle stroom in huis eraf behalve EB, klacht blijft bestaan?

Zijn er mensen die dit al eens gezien of meegemaakt hebben?

Hartelijk dank voor de moeite,

Groeten, Geer147
 
Jo3i
Hier idem met m'n SX551, resetten en weer afwachten wanneer hij er weer mee komt was het steeds. Een nieuw modem gekregen, de 789vn, daar zie je het niet, wel krijg ik nu de melding inactiviteitstime-out is bereikt, dus ook dan weer resetten. Beiden meldingen zullen wel met elkaar te maken hebben echter na 5mnd ben ik het wel spuugzat daar weer een nieuwe 789 hetzelfde resultaat gaf.
Wordt de lijn op 4096k vast gezet dan heb ik met de 551 geen probleem, de 789 maakt het niets voor uit, die blijft met z'n melding komen en dus moet hij steeds weer gereset worden. M'n dossier loopt al aardig op bij KPN tot ik ermee stop en elders m'n heil zoek na 14 jaar bij pi.net - wxs.nl - planet.nl en nu kpn.
Deze ellende na verhuizing naar een flat, in mijn vorige woning bij extra een strakke 8mb en bellen geen probleem, op de kpn-site blijkt dat extra (nu 16mb) hier niet mogelijk is dus maar een downgrade gedaan naar basis en weer 8mb max heb, hoewel er weinig verabderd aan het verbreken, dsl aanwezig internet weg, Dus geen bellen en internet, iedere morgen bij opstaan eerst met mobiel proberen of ik op m'n vaste nummer (IPCool te bereiken ben.

gr. Dirk
Gewijzigd door Jo3i op 07 juli 2010, 13:07
 
Jo3i
vervolg:
Zoèven een echte monteur (die bestaan ook) langs geweest en blijkt dat de kabel zorgt voor fouten in adsl bij 10-tallen/sec. niet door 2 vorige monteurs geconstateerd om het simpele feit dat ze geen echte meting gedaan hebben, dus een slechte kabel/stamnet in het flatgebouw of buiten, in de log van het moden (789) is dat niet terug te vinden.
Er is nu een afspraak gemaakt voor afd. ondergronds cq kabelstoringen en zal dat hopelijk tot een oplossing leiden van mijn/ons probleem.
Iemand een modem kopen Grin ? 1 sx551 en een 789vn, houd zelf dan wel de andere 789vn, het mag wat kosten als je halfbakken werk afleverd blijkt nu.

gr. Dirk

nog even in het modem zitten neuzen:

Foutseconden (lokaal/extern): 183 / -
FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 8.745.020 / 0
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 2.253 / -
Gewijzigd door Jo3i op 10 juli 2010, 13:25
 
Geer147
Vervolg:

KPN bleef maar beweren dat het aan interne bekabeling zou moeten liggen. Dit is zeker niet het geval. Alles nieuw met kwaliteitskabels en al 2 jaar zonder problemen.

Oplossing, over naar Ziggo. Sinds vandaag sneller internet, TV en er kan weer gebeld worden.

Wellicht een drastische oplossing maar ik ben tevreden....
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'IPB Onstabiel/Noise margin probleem?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Experia V10 main netwerk wifi probleem WiFi : 2 30 sep 2019
probleem met linksys wrt54g2 1 na update van adsl naar vdsl Routers : 1 16 okt 2017
Probleem Experia Box V8 Eigen netwerk : 5 08 aug 2016
Decoder oorzaak synchronisatie probleem met geluid KPN Glasvezel diensten : 3 15 apr 2016
switch plaatsen v9 probleem firmware KPN met eigen modem/router : 11 06 jun 2015
Advertentie