obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » KPN ADSL & VDSL verbindingsproblemen » KPN Internet Storing
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
na snelheids verhoging vaak verbindings problemen
LG1
ik zag een paar dagen geleden dat mijn snelheid al was verhoogd naar 8mbps ( 7996kbps ) in het modem.
na een snelheids test gedaan te hebben via speedtest.nl kwam ik uit op soms een piek van 7mbps en 5 mbps maar meestal tegen de 4mbps
voorheen zat ik altijd op 2,8mbps.

dat is dus duidelijk een verhoging al komt hij niet in de buurt van wat het zou moeten zijn

het enige wat me nu wel opvalt is dat regelmatig een internet pagina die ik probeer te laden ineens stopt en ik het modem moet resetten om weer ( of langer wachten en pagina steeds opnieuw laden ) een verbinding te krijgen
gedurende dit is het modem gewoon connected!

zijn er ook andere met dit probleem? en de vraag an kpn hier om te reageren aub.

de zojuist opgehaalde gegevens uit het modem
Status: Cable connected
Line mode: G.992.5 (ADSL2+)
Maximum line rate: 7996 kbps (downstream) / 1028 kbps (upstream)
Noise margin: 8 dB (downstream) / 8 dB (upstream)
Line attenuation: 14 dB (downstream) / 11 dB (upstream)
Output power: 22 dBm (downstream) / 12 dBm (upstream)


noise margin heb ik ook wel eens op 7 up gezien
vind het aan de lage kant .. kan dit?
afstand is in vogelvlucht minder dan 800 meter en modem hangt direct aan isra met kpn geleverde twisted pair kabel niet langer dan 30 a 40 cm.
 
LG1
even een update en wat extra informatie

ik las dit op internet
----
Noise Margin (AKA Signal to Noise Margin or Signal to Noise Ratio)
Relative strength of the DSL signal to Noise ratio. The higher the number the better for this measurement. In some instances interleaving can help raise the noise margin to an acceptable level.

6dB or below is bad and will experience no synch or intermittent synch problems
7dB-10dB is fair but does not leave much room for variances in conditions
11dB-20dB is good with little or no synch problems* (but see note below)
20dB-28dB is excellent
29dB or above is outstanding

* Note that there may be short term bursts of noise that may drop the margin, but due to the sampling time of the management utility in your modem, will not show up in the figures.

Line Attenuation
Measure of how much the signal has degraded between the DSLAM and the modem. This is largely a function of the distance from the exchange. The lower the dB the better for this measurement.

20dB and below is outstanding
20dB-30dB is excellent
30dB-40dB is very good
40dB-50dB is good
50dB-60dB is poor and may experience connectivity issues
60dB or above is bad and will experience connectivity issues
----

met mijn gezien 7-8 bd noise en minder dan 800meter van de centrale heb ik dus een bar slechte noise margin.

zijn er nog andere die hun afstand ( vogelvlucht ) en noise margin weten?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'na snelheids verhoging vaak verbindings problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Experiabiox V10 lan connectie problemen internet verbinding Routers : 11 02 jan 2017
Problemen met bekabeld LAN Routers : 7 27 jul 2016
problemen afspelen opgenomen programma's Algemeen : 8 09 sep 2015
Zeer slechte ervaring aanvraag verhoging internetsnelheid van 100 naar 500 mb Opleveringsproblemen : 6 08 mei 2015
VDSL verbindings probleem FEC errors 100 per minuut KPN Internet Storing : 4 09 mrt 2015
Advertentie