obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
KPNPlanet Homepage niet oproepbaar
MacKaat

Quote

KaPteiN schreef:
Het lijkt erop dat het vanaf het eigen netwerk niet lukt om de homepages te bereiken en dat het vanaf een 'vreemd' netwerk wel lukt. Zoals ik eerder schreef, vermoed ik dat het met interne routing problemen van doen heeft.


Ik heb een aantal kennissen gevraag om naar de site te gaan, en er is geen staat op te maken wie wel en wie niet op de pagina kunnen komen. Sommige mensen bij KPN Planet zien hem wel, anderen krijgen die "Het Net" foutmelding. Bij de andere providers (@home, chello, xs4all, enz.) lukt het enkele mensen wel en andere (via dezelfde provider) weer niet...
Ik weet niet hoe het netwerk de binnenkomende aanvragen behandelt, en hoe dat wordt opgesplitst - wel heb ik het idee dat iedereen die er nu bij kan er gewoon bij blijft kunnen en iedereen die de foutmelding krijgt, deze ook blijft krijgen (ook als je met een totaal lege cache/gescheidenis zonder cookies opnieuw probeert).

Wat me het meest irriteert is de reactie (of liever gezegd, het gebrek aan reactie) van de kant van KPN.

Kaat
Gewijzigd door MacKaat op 27 april 2008, 15:07
 
Jaggernaut
Mocht iemand ivm het homepage-probleem ook al geprobeerd hebben de Experiabox te resetten (op advies van de helpdesk) en je kunt nu niet meer draadloos internetten, ga naar:

www.kpn.com/mijn kpn/service & support/Beheer KPN Experia Box en selecteer "aan" bij Wi-FI

Om je vaste lijn weer werkend te krijgen ga naar:

www.kpn.com/mijn kpn/service & support/Experia Box Aansluitingen en selecteer je nummer met de knop "aanpassen".

Het was wel handig geweest als de helpdesk dit direct erbij had vermeld.....Shock

 
ExitDust
het resetten van je Experiabox helpt echt niet. Het is een routeringsprobleem.

MacKaat, kan je de mensen eens traceroutes laten maken naar je homepage? Kan je zien op welke node het mis gaat.

op een commandprompt (Start > Uitvoeren > CMD)

doe: tracert home.kpnplanet.nl

ben benieuwd welke routes er genomen word voor de mensen waarbij het wel werkt en bij welke niet. Zou bijna denken dat het een peering probleem is.
Gewijzigd door ExitDust op 28 april 2008, 17:43
 
Jaggernaut
Ik heb het hier al even geprobeerd:

Met mijn KPN verbinding waarbij ik mijn homepage niet kan oproepen:
C:\>tracert home.kpnplanet.nl

Tracing route to home.kpnplanet.nl [213.75.8.43]
over a maximum of 30 hops:

1 20 ms 3 ms 3 ms 192.168.2.1
2 15 ms 14 ms 12 ms 195.190.249.81
3 23 ms 17 ms 17 ms iawxsrt-rt2-bb21-ge-3-1-0.wxs.nl [213.75.64.145]
4 18 ms 28 ms 17 ms iawxssw-rt2-fe01b-po1.wxs.nl [213.75.64.31]
5 17 ms 19 ms 15 ms iawxssw-dc2-cr01a-te4-3.wxs.nl [213.75.64.49]
6 18 ms 25 ms 20 ms www.homepages.hetnet.nl [213.75.8.43]



Op de pc van de buurman die mijn homepage wel kan oproepen:

Bezig met het traceren van de route naar home.kpnplanet.nl [213.75.8.43]
via maximaal 30 hops:

1 6 ms 3 ms 3 ms 192.168.1.1
2 25 ms 24 ms 24 ms ip1-88-173-82.adsl2.versatel.nl [82.173.88.1]
3 37 ms 33 ms 29 ms ge-2-0-0-1133.ncr01ht.versatel.net [217.16.39.129]
4 35 ms 32 ms 33 ms unlabelled.versatel.net [212.53.18.98]
5 36 ms 31 ms 32 ms iawxsrt-dc2.bb21.wxs.nl [195.69.144.84]
6 32 ms 36 ms 35 ms iawxssw-dc2-cr01a.wxs.nl [213.75.14.14]
7 34 ms 36 ms 34 ms www.homepages.hetnet.nl [213.75.8.43]

De trace is voltooid.



Vreemd dat hij naar de homepages van Het Net verwijst al verklaart dat natuurlijk wel de "Het Net"-foutmelding.
Gewijzigd door Jaggernaut op 28 april 2008, 18:41
 
ExitDust
het heeft dus niets te maken met peering of foute IP relays. Het enige waar het dan nog aan zou kunnen liggen is DNS servers.

Ik ga zo wel even wat testjes doen.
 
mystiklady78
exitdust..... is er wat uit die testjes gekomen?
 
MacUser
Vandaag 1 Mei, dag van de Arbeid.....

Hoop dat dit een aansporing is voor de mensen van KPN om nu eens echt aan het werk te gaan om het homepage probleem dat nu al 14 dagen duurt op te lossen.

Even terzijde, het bellen met het 0900 servicenummer van KPN heeft geen enkele zin.

In een email van de KPN helpdesk van eergisteren stond dat het probleem was opgelost en dat zij zonder problemen mijn homepage konden bezoeken, en of ik de 0900 helpdesk maar wilde bellen voor advies als ik desondanks toch homepage problemen hou.

Zo gezegd zo gedaan maar net als ik kreeg ook de helpdesk medewerker een 404 HetNet melding.
Ik werd daarop in de wacht gezegd en even later kreeg ik te horen, sorry, we kunnen u helaas niet verder helpen, ik krijg net te horen dat de telefonische helpdesk geen ondersteuning geeft voor homepage problemen, probeert u het a.u.b via email op te lossen........

Je zal toch maar bij KPN werken en dan een klant met zo'n kluitje in het riet moeten sturen.
Niet echt leuk lijkt mij en iemand met een beetje integriteit in z'n donder kijkt dan toch wel anders tegen zijn werkgever aan lijkt mij........

Totaal off-topic, het kan altijd slechter, je zal maar bij een bank werken en erachter komen dat de directie willens en wetens hun klanten belazeren met beleggingsconstructies waarbij tot wel 80% van de inleg wordt gebruikt voor kosten..........
Dan zit je ook niet meer lekker op je kruk lijkt mij.

Wim
Gewijzigd door MacUser op 01 mei 2008, 10:25
 
ExitDust
Sorry, DNS testjes bleken ook gewoon te kloppen. Het zou eventueel foutieve crosslinks kunnen zijn op de server zelf. Foute clustering? Ik heb wel gezien dat hoofdletters wel gevoelig zijn. Was toch echt eerst niet zow.
 
ExitDust
Als hoofdletters opeens gevoelig worden, betekent het wel dat de symlinks zijn vervangen op de webserver. Ook is de webserversoftware waarschijnlijk anders geconfigureerd op de nieuwe server dan op de oude.
 
Jaggernaut
Ik kreeg een mailtje van de helpdesk dat het e-mailcenter niet beschikt over de gevraagde informatie en of ik contact wilde opnemen met de telefonische ingang van de Klantenservice via het 0900 nummer.

Nu is de cirkel rond en mijn maat vol.....
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'KPNPlanet Homepage niet oproepbaar', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Mobielnummer UK wordt niet herkent KPN Mobiel Storing : 2 30 apr 2022
Tijdgebonden toegang configuren bij ExperiaBox V10 en UTP/RJ45 bekabeling (niet-draadloos) Algemeen : 7 06 mrt 2021
Kan app niet meer gebruiken Hardware instellingen : 8 02 dec 2018
Netflix niet op beide TV's Hardware instellingen : 10 14 aug 2018
Draytek Vigor2925 VPN (Lan to Lan) werkt niet Algemeen : 1 30 okt 2017
Advertentie