obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
Tijdgebonden toegang configuren bij ExperiaBox V10 ennUTP bekabeling (niet-draadloos)
Totaal stemmen : 0
 Onderwerp afdrukken
Tijdgebonden toegang configuren bij ExperiaBox V10 en UTP/RJ45 bekabeling (niet-draadloos)
TheWannabee
Hoe kan je tijdgebonden toegang configuren bij ExperiaBox V10 en UTP bekabeling (niet-draadloos). Wij gebruiken de Experiabox niet als Wifi router maar uitsluitend via UTP bekabeling. Wij willen geen Wifi gebruiken.

De ECOinstelling heeft iets wat er op lijkt, alleen gaat de ECO over draadloos (dus WifI) of USB en niet over UTP bekabeling en toegang. Toch? Of vergis ik mij? Ik wil de router zo instellen dat internet verkeer (via ons bekabeld netwerk) na middernacht uitgaat en weer beschikbaar wordt om 07:00 uur. Hoe kan ik dit doen?
 
eogcnlGhost
Even een vraag, waarom zou je dat willen doen?
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
TheWannabee
Wij willen zo weinig mogelijk draadloze vervuiling in de ether tijdens onze nacht rust. De modem is echter wel aan, op aanraden KPN ivm updates in de nacht. De UTP poorten zijn allemaal bekabeld met Cat 7 Ethernet door het huis.

Ik wil zelf niet dan onze minderjarigen in de nacht het ethernet gebruiken om te internetten.

WiFi hebben we via een Apple router (in brugfunctie) apart al tijd-toegangsgebonden gemaakt. De Apple router ontkoppelen daarna ook nog van het lichtnet.

Ons doel is dus internet discipline af te dwingen, door op normale tijden internet te gebruiken en dus niet in de nacht: niet qua bekabeling en ook niet draadloos. Ik wil niet elke keer een aantal kabels (van de kids) eruit trekken, elke nacht weer. Dat moet toch met software kunnen.

Met met de experiabox v10 begrijp ik niet of, en zo ja, hoe de UTP poorten aan of uit gezet kunnen worden.
Gewijzigd door TheWannabee op 01 maart 2021, 18:02
 
eogcnlGhost
De UTP kan je ook niet aan en uit zetten.
WiFi vervuiling kan je niet tegen gaan, ik neem aan det je ook buren hebt, dus daar ontkom je niet aan.
Als je wilt dat je minder jarige kinderen snacht niet op internet kunnen dan zou je is kunnen kijken naar software KLIK MIJ en je zou het zelfs via Google kunnen doen KLIK MIJ.
Of gewoon zeggen tegen de kids, snacht doe je slapen en niet computeren, doe je dat wel dan heb je een week lang overdag ook geen computer meer.

Het vertrouwen begint niet in de dominantie van de macht, maar in het vertrouwen van de ander (kids).
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
TheWannabee
Dank voor je reactie. Ik denk dat via een andere switch die poorten wellicht wel aan of uit te zetten zijn. Maar dat zal ik dan moeten uitzoeken. Je suggestie voor Klik Mij ga ik bekijken, lijkt me zinvol. Over opvoeden en kinderen zijn boeken genoeg geschreven en wijze adviezen idem: maar zo werkt het niet nu in grote steden, pubers en een lock-down. Controle is hier geen teken van zwakte of onmacht maar een correctie bij ongebreidelde communicatie als uitlaatklep voor een generatie die niets meer mag of kan doen van de overheid. Daar moet je als ouders in manoeuvreren. Vertrouwen is goed, maar nachtrust is beter. Smile
 
eogcnlGhost
Succes met zoeken naar de perfecte oplossing, er zijn altijd manieren om van alles te beperken.
De ene oplossing is de andere nog niet en de andere oplossing is niet altijd de perfect, iedereen heeft daar gelukkig zijn eigen wensen in, dus daarom ook de 2 opties, de keuze is reuze in het doolhof wat internet heet.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
eogcnlGhost
Bel de KPN en vraag voor een Experiabox 12, daar zit een volledig funtineerdende pasrent control in.
Instelbaar per IP adres op tijd, wanneer wel en niet geinternet kan worden.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Tijdgebonden toegang configuren bij ExperiaBox V10 en UTP/RJ45 bekabeling (niet-draadloos)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Mobielnummer UK wordt niet herkent KPN Mobiel Storing : 2 30 apr 2022
Port forwarding experiabox v10 Routers : 4 28 feb 2019
Experiabox V10 en V10a Hardware instellingen : 4 23 jan 2019
Kan app niet meer gebruiken Hardware instellingen : 8 02 dec 2018
Netflix niet op beide TV's Hardware instellingen : 10 14 aug 2018
Advertentie