obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk! Dit onderdeel wordt gemodereerd door het KPN Webcare team!
 Onderwerp afdrukken
Problemen Randapparatuur Enquete
kpntester

Quote

victorvpv schreef:
ter aanvulling:
met 'alle poorten' bedoel ik alle poorten die ik voor de PS3 heb open gezet

en ik ben niet van mening dat het probleem in de infrastructuur van KPN, wat ik probeerde te zeggen is dat de de poorten die ik open wil hebben volgens de check open staan op een poort na. Dus het portforwarden lijkt te werken behalve voor die ene poort.

Mijn vraag Waarom?!?
en daarna: Repareer het (maar als ik het goed begrijp zijn ze der al vanaf begin van het jaar mee bezig)

Die poorten gaan lang niet altijd open in de Experiabox. Toen ik nog InternetPlusBellen had (ben inmiddels overgestapt) werkte het forwarden soms wel en soms niet. Ook al had ik aangegeven dat een bepaalde poort open moet, dan bleef deze dicht. Het is dus heel wisselend, bij sommigen zijn hier totaal geen problemen mee en bij anderen alleen maar.

Verder zit je nog met een firewall en een 'inbrekersbescherming' die je niet kan aanpassen/uitzetten. Wat ik vaak had, is dat als ik bestanden ging kopiëren via een VPN de Experiabox dat zag als een aanval van buiten. Met als gevolg dat het apparaat besluit dit verkeer tijdelijk te blokkeren (dit stond letterlijk in de logfiles).

blue

Dat even ter zijde, op een ander KPN-forum schreef ik het volgende over dingen die niet mogelijk zijn.
Ik citeer mijzelf even:

Quote

Feit is nog wel steeds dat KPN je geen open platform levert om gebruik te kunnen maken van hun diensten.

Even een rijtje van dingen die standaard mogelijk zijn in alle Thomson-modems, maar die dankzij KPN's optreden niet te gebruiken zijn:
  • Instellen van het IP-adres en subnetmasker.
  • ARP-tabellen beheren.
  • Routeringstabellen kunnen aanpassen.
  • Protocolforwarding.
  • DMZ (1-op-1 NAT)
  • VLAN's
  • DHCP-instellingen (aan/uit, pools, opties)
  • DNS-servers aanpassen en gebruik maken van lokale DNS
  • Instelbare firewall.
  • UPnP.
  • Telnet-toegang.

Gewijzigd door kpntester op 03 augustus 2010, 11:56
 
mweijs
PS3
sjongejonge dit is toch niet meer normaal?
Ik heb ook problemen met de NATtype 3 naar 2 of 1.
Ik kan met de NAT3 niet fatsoenlijk online gamen, en dit hoort toch niet te kunnen!
Als ik op google kijk naar mijn router, of NAT3 PS3 intyp, zie ik ALLEEEENNN maar problemen!
Ik heb kpn onlangs gebeld om er wat aan te kunnen doen, maar zij beweren ook niks te kunnen.
Ik wordt hier helemaal gek van omdat ik er al vanaf 10uur vanmorgen bezig ben (15:00u nu).
Kan iemand me helpen of KPN ZELF MISSCHIEN?!?!?!?!
Zou wel zo logisch zijn heWinkAngry
 
Altano
Problemen met online gamen met PS3 bijvoorbeeld met de spel PESS 2010.
Experia box Thomson TG789vn

Inderdaad sjonge sjonge sjonge meisje meisje meisje..
Dit is echt niet leuk meer!
Ook ik heb het probleem met NATtype 3 naar 2 of 1.
Ik ben al maanden bezig en nu zie ik al die reacties hier van alle mensen die het zelfde probleem hebben.. Dit gaat toch wel heel ver vind ik!
Mijn telefoon kosten naar KPN Services is net zo duur als mijn abonement volgens mijn!!
Ik begrijp dat zij geld willen verdienen maar niet op een eerlijk manier..
Je wordt gewoon op een lijntje gehouden, dat idee krijg ik wel ondertussen..
Ik heb dus voor het ontvangen van de nieuwe TG789vn vervolgens mijn probleem uitgelegd aan KPN.
Zij kende het probleem met beperkt online gamen. Dus de medewerker van KPN heeft een nieuw Exeria box TG789vn verzonden en heel duidelijk bij gezegd dat het probleem nu over zou zijn..Dus ik heel blij wachten op de nieuwe experia box.. Maar nee hoor nog steeds het dezelfde probleem.. Ik denk bij mijn zelf, waarom kunnen jullie gewoon geen eerlijk antwoord geven? Dat het steeds niet zal werken?
KPN is ook heel goed met doorverwijzen naar de spelmaker of de maker van de spel of de website www.portforward.com.

Beste KPN medewerkers,
Ik denk eerder als het probleem in een korte termijn niet wordt opgelost dat er vele mensen zullen abonement opzeggen bij de KPN. Dat lijkt mijn ook wel logisch als het op dit manier omgaat met klanten.
Hopelijk zal het probleem oplossen.
Denk aan jullie klanten!

 
mrdjey
Leuk maar ik heb een 787, kan gerust porten forwarden alleen werkt het niet, en het gaat me dan voornamelijk om de ps3.

en hoe moeilijk kan het zijn,. op de 780 werkt het prima daar hoef je alleen maar upnp aan te zetten en klaar.

de code voor de 780 en 787 zullen toch niet zo veel van elkaar verschillen.... of het is gewoon een fout in de hardware...
 
Wodansam
@Knol
Heb je uberhaupt een PS3? of ken je iemand die een PS3 heeft en het probleem met jou "oplossing" verholpen
heeft?

Want zoals je misschien weet... er zijn honderden posts van mensen die werkelijk alles hebben geprobeerd en het
alsnog niet aan de praat kregen (NAT 3 wijzigen oftewel poorten openzetten) want dit komt voornamelijk omdat de DMZ/portforwarding niet
correct (halfslachtig) werkt.

Wat ik mij alleen afvraag... wat als ik nou een Thomson TG789vn los koop (dus niet de experia KPN bout versie) zou ik hiermee
alles wel aan de praat kunnen krijgen?
 
mrdjey
http://kpn-customer.custhelp.com/cgi-...aqid=11170

staat zelfs op hun site dat het niet werkt.
Gewijzigd door mrdjey op 12 augustus 2010, 12:15
 
Wodansam
@Mrdjey

Ik moest vooral lachen om dit stukje:

In een aantal gevallen is het gebruik van Port Forwarding (bijvoorbeeld bij online chatten tijdens gamen ) niet voldoende en is het noodzakelijk om UPnP te gebruiken. Het gebruik van UPnP maakt uw netwerk gevoelig voor aanvallen van buitenaf en is daardoor standaard dan ook uitgeschakeld.

LET OP! De UPnP functie van de KPN Experia Box werkt nog niet volledig. De functie zal in het vierde kwartaal van 2010 volledig gaan werken.

Met andere woorden:
We hebben een fantastisch product maar om het product volledig te gebruiken zul je wel eerst het één en ander aan moeten zetten... oh wacht dit werkt nog niet, helaas
wacht maar even tot het einde van 2010. hahaha

Echt ronduit belachelijk.
Gewijzigd door Wodansam op 12 augustus 2010, 12:59
 
muse1984
sowwww een beheerder op dit topic geweest damn heb ik nu net weer gemist haha Grin zo te lezen heeftie er geen verstand van, net als de mensen in de kpn winkels of de helpdeks van kpn, moet je kpn is bellen en zeggen dat je je NAT type niet kan veranderen 80% zegt... eeeuh wattuh eeeeuh watt?? ik schakel u door na de technische dienst....... technische dienst goeiemiddag... euuuh wat NAT type??? eeeeuhh.. whahaha vind je het gek dat de modem niet goed werkt zullen wel net zulke slimme mensen aan werken als de mensen bij de helpdesk. haha ze hebben daar gewoon een bouwpakket die ene mag het ene schroefje aandraaien en dan mag de volgende het andere schroefje aandraaien Grin hahaha

maar ook al komt die update als het januari is dan zeg ik.. KPN vaarwel en tot nooit meer ziens Pfft whaha ik zet in mn erfenis dat als ik ooit kinderen krijg ze nooit kpn mogen nemen anders krijgen ze geen cent Pfft hahahaha
Gewijzigd door muse1984 op 12 augustus 2010, 19:54
 
Wodansam
@Knol

Oh nee klopt, staat gewoon in de router maar poorten openzetten werkt simpelweg niet.

Overigens weet ik zeker dat het ligt aan de custom firmware van KPN, vandaar mijn opmerking van eerder
dat ik inderdaad van plan ben om een nieuwe te kopen maar dan van thomson zelf.

Deze heeft namelijk WEL volledige UPnP ondersteuning (beter nog... er zit een mediaserver in verwerkt op basis van UPnP) en firewall settings (NAT) kunnen aangepast worden.
http://www.speedtouch.nl/docs/Datasheets/TG789vn_Datasheet.pdf

Ik ga dit zowieso uitproberen d.m.v. deze router te testen. Ik zal mijn bevindingen hier posten zodat mensen wellicht peace en mind hebben dat
het in ieder geval niet aan hen ligt maar daadwerkelijk aan KPN ligt.
 
muse1984
nou bij mij zettie geen 1 poort los als ik ze allemaal heb aangewezen of hoe je dat ook noemt, en ik kijk later naar de naam hoe ik het genoemd heb staat er, geen poorten geopend Pfft nou daar hebbie veel aan. haha....
maar da geklets over die poorten heb ik nu wel genoeg aangehoord.. ik hoor liever een x een vaste datum wanneer die update nu wel komt! Pfft daar hebbe we wat aan....

heb al gehoord dat bij upc je alles aansluit, netjes de ps3 aansluit je ps3 opstart kijkt bij netwerkinstellingen en dan zie je gewoon een mooi 2ntje bij nat type staan zonder geouwehoer in de modem, heerlijk lijkt me dat.. iets waar kpn gebruikers alleen maar van kunnen dromen haha Grin
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Problemen Randapparatuur Enquete', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Experiabiox V10 lan connectie problemen internet verbinding Routers : 11 02 jan 2017
Problemen met bekabeld LAN Routers : 7 27 jul 2016
problemen afspelen opgenomen programma's Algemeen : 8 09 sep 2015
dikke problemen met stabiliteit en problemen met PPPoE sessies over glasvezel en Experiabox V8 KPN Internet Storing : 8 29 jan 2015
wifi problemen Galaxsy S3 Algemeen : 3 12 feb 2014
Advertentie