obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » KPN Digitenne & Interactieve TV [IPTV] » KPN Televisie Storing
Geen televisie, meld alles hier.
 Onderwerp afdrukken
beeldverhouding klopt niet
lucky72
hallo jij hebt het er over dat je tv na calibratie veel beter het beeld doorgaf, maar misschien een domme vraag maar hoe en wat bedoel je met calibratie van je tvFrown
 
jzogezegd
Ja, bij je thuis worden de inputs die je hebt aangesloten gecalibreerd. Bv de ingang waar je tv op kijkt, de blu-ray of dvd ingang, evt. een ingang van een spelcomputer o.i.d.
De itv ingang wordt gecalibreerd door de dvd of bluray speler aan te sluiten op de ingang van de tv waar itv op zit aangesloten. Dan wordt er a.d.h.v. een calibratie dvd en een apparaat dat op je scherm geplaatst wordt gecalibreerd. Daarna sluit je itv weer aan op die ingang.
Bij mij nam de calibratie van 3 inputs (itv, bluray en xbox) ongeveer 2 uur in beslag.

Groet
John.
 
jzogezegd
Even weer on-topic.....
Ik zou nog wel graag een antwoord willen op de vraag wanneer kpn de beeldformaten weer gaat laten kloppen....
Iemand??

Groet
John.
 
pvkrs
De update is al 3x uitgesteld. Daar zit ik dan met mijn 37 inch full HD tv naar uitzendingen op 4:3 te kijken...Shock
 
spaceone
de update wordt getest in de testgroep. De test wordt deze week afgerond en aan de hand van de resultaten komt er een conclusie GO of NO GO. Volgende week vermoedelijk meer nieuws

Groet,

Hans
Gewijzigd door spaceone op 21 oktober 2009, 16:41
 
spaceone
iTV Nieuws: Nieuwe release
bron ITV forum van KPN

Vanaf aankomende dinsdagochtend is het mogelijk om de nieuwe software release van ITV op te halen. Dit doe je door je box aan de achterkant uit te zetten en weer aan. Een dag laten zullen alle TV ontvangers automatisch de nieuwe software ophalen.

Wat is er verbeterd?
Je kunt nu zelf via jouw Interactieve TV ontvanger bepalen of je alle uitzendingen oprekt naar breedbeeld, of om deze in het 4:3 formaat te laten zien.

Hoe stel ik dit in?

Ga naar menu >>
Ga naar Instellingen>>
Vul je pincode in>>
Ga naar Systeeminstellingen>>
Ga naar Beeldschermverhoudingen

Hier staan nu 3 keuzes.

4:3LB Instelling voor een normale (niet-breedbeeld) TV.

16:9 Instelling voor breedbeeld TV (TV ontvanger geeft het beeld schermvullend weer, 4:3 uitzendingen worden opgerekt)

16:9PB Instelling voor breedbeeld TV (TV ontvanger laat bij 4:3 uitzendingen origineel zien, met zwarte balken aan de zijkant)

Voordeel
Met deze aanpassing stel je op de TV Ontvanger de door jouw gewenste beeldschermverhouding in. De televisie kan hierdoor op automatisch blijven staan.

Wat verandert er als ik een 1760 heb?
Voor 1760 klanten zal er geen wijzigingen plaatsvinden. Op de 1760 zijn momenteel ook geen problemen met de beeldschermverhouding.

Ter verduidelijking. Je hebt dus de keuze of je morgen de software ophaalt. Als je dat wil volg dan bovenstaande procedure.

Anders volgt er een dag later dus een automatische veegactie waarbij alle tuners worden voorzien van de nieuwe software. Indien de tuner aanstaat zal deze 's nachts een keer rebooten. Mocht de tuner niet aanstaan zal deze bij de volgende keer opstarten de nieuwe software krijgen.

Iedereen die vanavond zijn tuner uitzet, en morgen weer aanzet zal sowieso dus de update binnen halen.
 
lucky72
hoi hans,

bedankt voor de info, is er verder nog wat veranderd met de nieuwe software.

gr tom
 
spaceone
de tekst is een exacte copy van het forum. Eerder was er sprake van kleine wijzingen zoals tekst in de update.

Of dit een oplossingen voor het probleem dat somminge mensen hebben met het niet kunnen bekijken van opnames op de harddisk in de ontvanger weet ik niet.
Gewijzigd door spaceone op 26 oktober 2009, 21:42
 
edwin
ik heb na het opstarten van mijn ontvanger ,de update ontvangen.
en een mail op de pc dat in de nacht van 27 op 28 okt de update geinstaleerd word.

nou hoop ik dat komende nacht de update volledig word.
want wat ik nu zie is.
dat ja een aantal zenders inderdaad ,de beeld verhoudingen kloppen.
en geen balken onder of boven meer hebben

maar heb nog op diverse andere zenders kleinere of normale zwarte balken onder of boven.
dus is de update maar 1/2 werk
en hoop dat wat er vannacht gaat gebeuren , het voledig maakt.
en dus zorgt dat alle zenders een goed beeld verhouding krijgen.

en om kpn webcare voor te zijn.
het ligt niet aan mijn tv .
want anders zou ik het bij alle zenders dit probleem moeten hebben.

groet edwin
 
spaceone
Klopt alleen de eerste zenders zijn aangepast. Bijvoorbeeld kanaal 31 en NL3 HD hebben nog geen goed formaat. Als alle ontvangers deze update hebben worden ook die zenders aangepast.

16:9PB is gelijk aan de oude 16:9 instelling. Je moet dus nu voor de 16:9 kiezen als je met de vorige update problemen had.

gr hans
Gewijzigd door spaceone op 27 oktober 2009, 17:58
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'beeldverhouding klopt niet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Mobielnummer UK wordt niet herkent KPN Mobiel Storing : 2 30 apr 2022
Tijdgebonden toegang configuren bij ExperiaBox V10 en UTP/RJ45 bekabeling (niet-draadloos) Algemeen : 7 06 mrt 2021
Kan app niet meer gebruiken Hardware instellingen : 8 02 dec 2018
Netflix niet op beide TV's Hardware instellingen : 10 14 aug 2018
Draytek Vigor2925 VPN (Lan to Lan) werkt niet Algemeen : 1 30 okt 2017
Advertentie