obey-robots.txt
08 December 2016, 10:43
Navigatie
Ledenenquête
Tevreden met KPN?

Ja
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Ja 36% [453 stemmen]
36% [453 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Nee 64% [810 stemmen]
64% [810 stemmen]

Stemmen: 1264
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 18 apr 2007
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
KPN Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken

NAS kan UPnP onderst. apparaat niet vinden

VEP
Ik heb onlangs een netwerkopslagappaaraat geinstalleerd van LG (LG NAS N2A2) voor een klein netwerk (meerdere pc's). Veilig met twee schijven en maak gebruik van RAID 1. Aan het begin waren er geen problemen, heeft ongeveer een week goed gewerkt. Daarna viel het netwerk steeds weg. Heel vervelend. Ik ben er wat dieper ingedoken en waarschijnlijk ligt het aan de combinatie NAS / router.

De router is een Thomson TG789vn (via KPN), hier kan ik geen DMZ instellen. Komt het dat mijn NAS de volgende melding geeft bij netwerkinstellingen: Kan UPnP ondersteuningsapparaat niet vinden

Ik heb wel bij apparaten een 'spel / toepassing' toegevoegd en port forwarding ingevoerd,echter zijn de velden heel anders dan wat in de handleiding van de LG NAS wordt aangegeven, kan dus niet controleren of dat klopt. Hoe kan ik dit probleem oplossen? Met een andere router, of zijn er toch nog instellingen aan bijvoorbeeld de Firewall te wijzigen waardoor de LG NAS wél het UPnP ondersteuningsapparaat kan vinden?

Wie heeft er tips??????.......................

VEP
Niemand?? Is het mogelijk om een andere router te verkrijgen via de KPN? Eentje mét DMZ functie?

Codemeister
Nee, geen enkel apparaat van KPN zal een DMZ-optie bieden. Oplossing: overstappen naar een andere provider.

VEP
Lekker klantvriendelijk dan.... (niet dus!) hebben ze daar ook een reden voor?

Moses 35i
De reden die waarschijnlijk het meest wordt gegeven is 'voor uw en onze veiligheid'. Meer voor hun veiligheid denk ik... iets anders kan ik er niet van maken.

Toch wel gek dat bv een dochteronderneming van kpn, XS4ALL wel goed configureerbare routers kan leveren. imho zou het kunnen zijn dat de HD van KPN het blijkbaar te moeilijk vindt om echte ondersteuning te geven voor de producten de men levert.

idd, overstappen naar bv XS4ALL of een andere adsl provider zou dan een mogelijkheid kunnen zijn, helaas.

VEP
Vandaag kreeg ik de tip om een andere router tussen de router van KPN en de NAS te zetten mét een DMZ optie. Kan dat?

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'NAS kan UPnP onderst. apparaat niet vinden', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
SMS-berichten komen ten onrechte niet als tekstbericht door Eigen telefoon netwerk 1 30 augustus 2016, 10:40
Dagelijks/wekelijks opnemen - niet serie Interactieve TV [IPTV] via ADSL2+ 1 12 augustus 2016, 14:37
Inloggen op mijn KPN experia box v9 lukt niet Helpdesk 2 13 juni 2016, 12:57
vaste telefoonnummer verhuizen lukt niet KPN Telefonie Storing 4 09 februari 2016, 15:10
Netflix werkt niet meer via Experiabox V9 Frequently Asked Questions 3 31 januari 2016, 19:29
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| eogcnlGhost< 5 mins
| lobo40500:27:41
| glim02:12:25
| KaPteiN03:20:18
| dirkjohan13:20:31
| Peterkessen21:16:04
| avardiannl 1 dag
| Wim270547 1 dag
| paul123 1 dag
| xwardox 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

25 november 2016, 20:54
Re mijn eerdere meldingen: ook bij het uploaden doen zich onderbrekingen voor... IPadress: 86.95.29.215

05 oktober 2016, 21:32
Probeer je site eens te pingen.

11 september 2016, 08:28
Hi Ik heb een experia box en een tv met alleen HDMI aansluitingen, vraag wat heb ik nodig om tv aan te sluiten? Heb denk ik een tv ontvanger nodig , kan ik ook ziggo op de experia box aansluiten?

28 juli 2016, 07:42
KPN heeft pas het abonnement met €2,50 verhoogt bij nog een verhoging zeg ik op

25 juni 2016, 12:34
portforwarding experiabox v10