obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Gebruik je een eigen ADSL(2+) modem/router, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken
draytek vigor 120 icm vigor 2910
keesg
Ik heb een hele tijd gebruik gemaakt van de EB (thomson tg787v). Deze werd gebruikt voor enkel interne (niet plus bellen). Kon ook geruime tijd inloggen op het netwerk via remote desktop. Het maken van een VPN verbinding (naar de vigor welke een vpn server in zich heeft) lukte al vanaf het begin niet. Ik dacht in eerste instantie dat dat aan mijn onkunde lag.

Een maand geleden was het plots niet meer mogelijk via remote desktop bij de server te komen die achter de vigor 2910 geplaatst was. de vigor was gekoppeld aan de EB.

Helpdesk gebeld, "vpn ondersteunen we niet" "port forwarding ondersteunen we niet". Maar het zou dan mogelijk zijn de module computerhulp aan te schaffen. Heb medegedeeld dat ik geen zin heb om voor iets te betalen wat zo zou moeten werken.

Via telnet de firewall uit weten te zetten van de EB, dit bood geen soelaas. Helpdesk nogmaals gebeld ook dit hielp niet echt.
Vervolgens de stoute schoenen aan getrokken en de EB vevangen door een VIGOR 120. In eerste instantie werkte deze niet, na een mailtje naar de support van draytek de vigor 120 aan de gang gekregen.

De VIGOR 120 staat nu in Bridge modus naar de vigor 2910.

Vervolgens de vpn verbinding geprobeerd, had deze binnen 3 minuten in de lucht, evenals het inloggen middels remote desktop.

Hieruit blijkt dus dat die EB een bagger ding is, de kpn ondersteund vpn en portforward niet, sterker nog ze frustreren vpn en portforward. Beetje jammer dat ik hier al zeer veel uren in heb zitten om dit alles voor elkaar te krijgen.

Let wel dit werkt alleen als er geen sprake is van internet + bellen.

Doe er je voordeel mee

Groet

Kees
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'draytek vigor 120 icm vigor 2910', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Draytek Vigor2925 VPN (Lan to Lan) werkt niet Algemeen : 1 30 okt 2017
Sip trunk registreren van een Draytek Vigor IPPBX2820 op de experiabox (tg789) lukt niet. Eigen telefoon netwerk : 1 23 aug 2013
Draytek Vigor 2750Vn VoIP VDSL2 modem/router Algemeen : 1 25 jul 2011
ADSL2+ KPN & Vigor 120 & TP-Link TL-WR1043ND KPN met eigen modem/router : 3 31 mei 2011
Time outs - Vigor 2710n - annex a Modem KPN Internet Storing : 1 10 mrt 2011
Advertentie