obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Gebruik je een eigen ADSL(2+) modem/router, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken
ADSL2+ KPN & Vigor 120 & TP-Link TL-WR1043ND
SupaYoshi
Voor alle mensen die alleen ADSL hebben en de brakke experiabox helemaal zat zijn, hier een handleiding voor één van de beste en stabielste ADSL/ADSL2+ modems i.c.m. een zeer uitgebreide router.

LET OP: DIT WERKT DUS ALLEEN ALS JE GEEN VOIP HEBT! OOK WEL BEKEND ALS INTERNETPLUSBELLEN

Deze combinatie heb ik hier zelf ook, en het werkt uitstekend, geen weg vallend IP adres meer, en volledige controle over de NAT settings, en het mooiste is dat je voor +- 100 euro klaar bent.
Het voordeel is dus dat je een bridge kan opzetten met je Vigor 120 ADSL MODEM, naar je eventuele TP-Link TL-WR1043ND waarbij de TL-WR1043ND alles voor je regelt, inclusief ADSL toegang, en je volledige netwerk.
Op deze manier werkt je router niet meer als switch, maar als een volwaardige router, net zoals deze bij bijvoorbeeld een kabel aansluiting werkt.

Waarom de Vigor 120A:
Pricewatch Vigor 120A: http://tweakers.net/pricewatch/255132...-vigor-v12

De keuze voor de Vigor 120A is eenvoudig, de Vigor 120A is zeer uitgebreid en een merk als Draytek is altijd goed en stabiel is, en je ondersteuning kan verwachten,
en de kwaliteit redelijk goed is. Daarnaast is het modem uitermate geschikt voor zwaar belastende taken van een netwerk. Daarnaast is dit modem één van de weinige die je ADSL2+ verbinding intraint op 20Mbit, athans als je hier
een abonnement voor hebt, of dit haalt.

Kortom: Dit is één van de betere ADSL2+ Modems.

329126 phk8uvoijj2ynhbnsa8xzg

Waarom de TP-Link TL-WR1043ND
Pricewatch TL-WR1043ND: http://tweakers.net/pricewatch/251996...043nd.html

De keuze voor de TP-Link TL-WR1043ND is zeer goed te onderbouwen, o.a. met een zeer uitgebreide review van tweakers.net gebruiker Nivk, en rapture.
http://tweakers.net/productreview/190...043nd.html Review / Recensie door Nivk
http://tweakers.net/productreview/238...043nd.html Review / Recensie door rapture

Om het redelijk simpel te houden hier een aantal simpele redenen om voor de TL-WR1043ND te gaan:
- Wifi N 300 Mbits
- Goed bereik door 3 antenne's, het hele huis bereikbaar.
- 1 Gbps LAN verbinding
- Zeer stabiel, nooit een reset nodig.
- USB aansluiting voor een USB stick, of externe hardeschijf.
- Zeer goed met torrents, nieuwsgroepen zonder dat de router crasht, of omvalt.
- Stap je over op kabel, dan is deze router nog steeds één van de beste in zijn soort.
- Zeer gunstig stroomverbruikhttp://img842.imageshack.us/img842/2109/dsc00788gv.jpg

dsc00788x dsc00869st

Tutorial Handleiding Vigor 120A aansluiten op ADSL2+ van KPN

Het aansluiten van de Vigor 120+ zal ik hier uitleggen i.c.m. KPN, je kunt deze handleiding ook gebruiken wanneer
je een andere router als de TP-Link TL-WR1043ND wilt gebruiken i.c.m. de Vigor 120A


1) Sluit de Vigor120+ aan, dit doe je door de stekker in de contactdoos te stoppen, de LAN verbinding verbindt je met je
desktop of notebook.

Je laptop wordt nu geconfigureerd, en zal een nieuw netwerk vinden maar geen internet toegang krijgen,
negeer de foutmelding maar gewoon, en heb even geduld.

Als alles goed is verlopen, is de Draytek Vigor 120 nu te bereiken op de volgende URL: 192.168.1.1

2) Ga naar het adres 192.168.1.1 met je browser, en login met de volgende gegevens:
username: admin
password: -blanco laten- let op: gewoon niks invullen

3) Klik op ok, en u bent ingelogd op het modem.

We gaan de Vigor 120A nu in bridge modus zetten, maar voor we dit doen is het belangrijk de PPPoE / PPPoA
client mode uit te schakelen. Anders gaat de verbinding straks niet werken.

4) Klik op PPPoE / PPPoA in het linker navigatie menu, daarna klikt u op het knopje disable.
5 )Klik nu op OK, en het modem wordt herstart, heb even geduld het duurt even voor de webinterface weer toegankelijk is.

69857095

6) Ga nu naar MPoA (RFC1483/2684) en vul alle gegevens in zoals op het screenshot vermeld:
Encapsulation: 1483 Bridged IP LLC
VPI: 8
VCI: 48
Modulation: Multimode
Bridge Mode: Enable Bridge Mode.

37012402

7) Na dit allemaal gedaan te hebben klik op OK, en het modem wordt herstart.

We zijn nu bijna klaar, het is nu nog belangrijk om de firewall in de Vigor120 volledig uit te schakelen,
omdat we enkel de firewall van de router gaan gebruiken.

8) Ga naar Firewall, General Setup.
En vul alles op Disable in, de Vigor 120 Web interface geeft een waarschuwing, klik op OK, en daarna nogmaals op OK.

37012402

9) Als laatste gaan we naar LAN -> General Setup, en schakelen we DHCP uit, en klikken op ok.

10) De Vigor 120 wordt misschien nogmaals herstart, en is nu klaar voor gebruik, koppel uw laptop / notebook los, en
verbind uw DSL lijn met het modem, en sluit hem aan op de desbetreffende plek,
en verbind uw router met de LAN poort op de Vigor 120, met een WAN poort op de TP-Link of andere router.

Tutorial Handleiding TP-Link TL-WR1043ND aansluiten op Vigor 120A

Als eerste controleren we of we alles goed hebben aangesloten, om problemen te voorkomen.
[x] Modem staat aan, Vigor 120
[x] DSL kabel zit in Vigor 120, en DSL lampje brandt.
[x] LAN kabel tussen Vigor 120, en WAN poort TP-Link Router.
[x] LAN lampje brandt op Vigor 120, en WAN lampje op TP-Link.
[x} 1 of meer computers aangesloten via LAN kabel op TP-LINK, of eventueel een laptop draadloos doormiddel van QSS of draadloze verbinding.

Als dit allemaal zover is, gaan we verder, problemen dan doe je iets verkeerd, of zit je met kapotte apparatuur, stel maar vragen in het topic Smile

1) Sluit een PC / Notebook aan op de TP-Link router op 1 van de LAN poorten, of draadloos. (Ik geef de voorkeur aan de LAN poorten)
2) Ga nu naar het volgende adres: 192.168.1.1 met je router.
Je komt nu in de TP-Link TL-WR1043ND webinterface.
3) Ga naar Network en daarna naar WAN.
99235154

We gaan nu de verbinding instellen met KPN, en zo het internet opzetten, dit doen we door het type verbinding PPPoE.
4) Vul hier alle gegevens in, het verbindingssoort is PPPoE, Note: Bij mij stond er staat / Russia PPPoE, dat is verder niet erg.
Gebruikersnaam@adsl-surfen / gebruikersnaam@direct-adsl of MAC-ADRES EXPERIABOX@adsl-surfen
wachtwoord: dat weet je zelf staat in de brief o.a.
99235154

5) Klik op advanced, en vul MTU in op 1472 Smile
5) Klik op Save

Je keert terug naar het vorige scherm, controleer je instellingen nog een keer,

6) Nu klikken we op connect, en het internet moet gaan werken binnen enkele minuten!! En dat allemaal zonder gezeur!

Tip: Nog even voor wat extra veiligheid, is het handig om PING uit te zetten vanaf de WAN poort dat doe je bij Security -> Advanced Security
en een vinkje bij: Ignore Ping Packet From WAN Port en voila! Dit vinkje dient ervoor dat je niet te zien bent met je IP of je online of offline bent op het internet. (portscans etc.)
42702589
Gewijzigd door SupaYoshi op 25 februari 2011, 14:08
 
abbenhui
Als ik je verhaal lees wordt ik bijna enthousiast, maar :
Ik had ook een eigen ADSL-modem. Ik kreeg een storing (snelheid weg) en de storingsdienst helpt je NIET als je niet eerst een KPN-modem ophangt. Vervolgens hielp dat natuurlijk ook niet en nu heb ik de boodschap dat als je voor 20 MB betaalt, een snelheid van 8,9 MB "aan de eisen voldoet" want het is hoger dan 8 ....

Vorige week nog 15 MB, gedwongen een Experia opgehangen, en einde verhaal ....
 
spekkie
Ik heb deze setup ook sinds kort aangesloten, maar de Draytek Vigor 120B traint heel laag in naar mijn idee, eerst met een TG789vn haalde ik 5.3 mbit. Nu haal ik nog maar 2.8 mbit. Zou jij enig idee hebben waar dit aan ligt?

Ook kan ik nergens de intrain snelheid vinden in de tp-link router.

PS. Ik heb Adsl over isdn, dus Annex B
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'ADSL2+ KPN & Vigor 120 & TP-Link TL-WR1043ND', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Hulp met Experia Box V10 en Tp link router Eigen netwerk : 8 23 jan 2016
Sip trunk registreren van een Draytek Vigor IPPBX2820 op de experiabox (tg789) lukt niet. Eigen telefoon netwerk : 1 23 aug 2013
Draytek Vigor 2750Vn VoIP VDSL2 modem/router Algemeen : 1 25 jul 2011
adsl of adsl2+ Snelheid : 1 13 jul 2011
PPPoE instellen bij een TL-WR1043ND router KPN Glasvezel diensten : 2 23 jun 2011
Advertentie