obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » KPN ADSL & VDSL verbindingsproblemen » KPN Internet Storing
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Experia box tg789VN
pariah
Ik heb ook glasvezel. Ben al vanaf 21-07-2010 bezig om mijn internet en tv verbinding goed te krijgen. Beeld freezed, Internet draadloos en bekabeld internet kan ik geen film binnen krijgen.

Koppelingsinformatie Thomson TG789vn


Actief: 0 dagen, 4:31:47

DSL-type: ITU-T G.993.2

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 4 007 / 41 295

Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [GB/GB]: 209 / 209

Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 429496712,1 / 10,0

Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 0,1 / 0,3

SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 35,0 / 6,0

Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / 2D2D2D2D

Frameverlies (lokaal/extern): 0 / -

Signaalverlies (lokaal/extern): 307 / -

Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / -

Verbindingsverlies (extern): -

Foutseconden (lokaal/extern): 1.131 / -

FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 15 / 0

CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / -

HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0


Volgens mij valt het aantal FEC fouten wel mee. Maar ik weet niet of de SN marge goed is. Wel is het signaalverlies hoog, als ik vergelijk met de anderen hier. Heeft iemand enig idee wat het nou kan zijn. Ik heb al 7 monteurs thuis gehad.....

Nu werd ik vandaag gebeld en zou het aan mijn DISlan of zoiets moeten liggen???( ze hebben mijn lijn helemaal uitgemeten) Het zegt mij niet zoveel. Ik heb alles nieuw gekregen en nog is het niet goed.

Zou de enige oplossing terug naar Online gaan??? Of zijn er nog mensen met suggesties? Ik heb 4 pc en 2 tv's en 1 telefoonverbinding ( die ook wegvalt).

Alvast bedankt.
Gewijzigd door pariah op 20 augustus 2010, 23:34
 
TokkieTokkie
Die foutseconden zijn funest
 
kpntester

Quote

Giant2000 schreef:
DSL-verbinding

[knip]

Bij jou ligt de SNR net onder de 6, en dat kan de sporadische verbindingswegval verklaren. Ik zie wel dat je VDSL hebt, dus ik weet niet zeker of dat helemaal opgaat.

@Tokkie: idd die foutseconden kunnen het ook wel is zijn. Misschien last van electromagnetische pulsen die de DSL kunnen verstoren oid?
Gewijzigd door kpntester op 21 augustus 2010, 08:38
 
kpntester

Quote

pariah schreef:
Ik heb ook glasvezel. Ben al vanaf 21-07-2010 bezig om mijn internet en tv verbinding goed te krijgen. Beeld freezed, Internet draadloos en bekabeld internet kan ik geen film binnen krijgen.

[knip]

Volgens mij valt het aantal FEC fouten wel mee. Maar ik weet niet of de SN marge goed is. Wel is het signaalverlies hoog, als ik vergelijk met de anderen hier. Heeft iemand enig idee wat het nou kan zijn. Ik heb al 7 monteurs thuis gehad.....

Nu werd ik vandaag gebeld en zou het aan mijn DISlan of zoiets moeten liggen???( ze hebben mijn lijn helemaal uitgemeten) Het zegt mij niet zoveel. Ik heb alles nieuw gekregen en nog is het niet goed.

Zou de enige oplossing terug naar Online gaan??? Of zijn er nog mensen met suggesties? Ik heb 4 pc en 2 tv's en 1 telefoonverbinding ( die ook wegvalt).

Alvast bedankt.

Ik denk dat de medewerker het had over de DSLAM, het kastje dat aan de andere kant van de lijn staat.

Volgens mij is jouw verbinding an sich wel in orde als ik het zo zie, echter is het aantal foutseconden aan de hoge kant (zoals Tokkie ook al opviel). Foutseconden zijn momenten waarop de verbinding als het ware ineens heel erg slecht wordt, en dit valt meestal te wijten aan elektrische 'pulsen'

Je zou dus kunnen kijken of er toevallig een stoorbron in de buurt is.

Of de DSLAM is dus gewoon gaar, dat kan ook...
 
pariah
@TokkieTokkie and Magnetra 7,

Dank voor jullie antwoorden. Ik zal eens even een nieuw overzichtje hieronder weer geven. Vandaag zijn ze volgens mij dan bezig geweest met dat DSLAM. Ik had geen Internet telefoon en TV meer. Ik zie nu wel meer nullen staan wat eerder funest zou zijn. Maar het vreemde is dat ik nog steeds binnen een trage inyternetverbinding heb. Maar hier hebben ze ook alles vervangen. Nieuwe receivers boven en beneden. Nieuwe Experiabox. Ze hebben een kabel van de Experia box naar mijn tv gelegd beneden.

Ik heb niets aan mijn instellingen gedaan en als ik met Grabit een film binnen haal dan zit ik maar op 60kb/s (grabit). Firewall uit helpt ook niet. Wel heb ik het kanaal in de Thomson aangepast naar 8 omdat de hele buurt al op 11 en 6 zit.

@Magnetra wat kan een stoorbron zijn? Hiervoor had ik kabel van online en die was steady.

DSL-verbinding

Koppelingsinformatie Thomson TG789vn


Actief: 0 dagen, 0:38:34

DSL-type: ITU-T G.993.2

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 4 007 / 41 379

Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [GB/GB]: 209 / 410

Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 429496712,2 / 10,0

Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 0,1 / 0,3

SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 35,3 / 6,1

Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / 2D2D2D2D

Frameverlies (lokaal/extern): 0 / -

Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / -

Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / -

Verbindingsverlies (extern): -

Foutseconden (lokaal/extern): 0 / -

FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0

CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / -

HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0
 
Codemeister
Bent u op dit moment draadloos of gedraad verbonden? Zijn zowel draadloos als gedraad traag?
 
pariah
@Codemaster

Op dit moment ben ik gedraad en draadloos verbonden en beide verbindingen zijn slecht. Ik heb een glasvezelpakket zilver. Tot aan de straatkast (50 aansluitingen) glas en vanaf de straatkast een koperdraad.

Ik heb zoals u misschien gelezen heeft van alles geprobeerd en ook zijn er al heel wat monteurs bij mij geweest. Opzich hoop ik dat het goed gaat komen, ik heb namelijk helemaal geen zin om weer terug te gaan naar Online.

Er wordt nu gekeken naar problemen met de DSLAM, dus afwachten.
 
Codemeister
We hebben eerder al naar de SN-marge gekeken en die was aan de lage kant. Reden om te gaan zoeken in de bekabeling, echter als er al 8 monteurs zijn langs geweest dan ga ik ervanuit dat dat in orde is.

Op dit moment kunnen we weinig doen, ik zou afwachten wat het resultaat van de check op de DSLAM is. Vermoedelijk ligt daar ergens de oplossing, gezien de rest in orde is!
 
iskece

U kunt via http://kpn.gebruikers.eu/forum/post.p...forum_id=6 een eigen topic starten, ter voorkoming van meerdere problemen door elkaar.
Gewijzigd door Codemeister op 22 augustus 2010, 11:38
 
LucieM
Hallo, ik heb ook erg traag draadloos internet. Soms doet hij het goed en soms is er bijna helemaal geen verbinding. Heeft iemand een idee hoe dit kan? En kan iemand mij of er vreemde getallen hier tussen staan?

Actief: 0 dagen, 2:14:56

DSL-type: ITU-T G.993.2

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 4 098 / 42 015

Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [GB/MB]: 209 / 504

Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 5,9 / 14,6

Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 0,8 / 1,8

SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 18,4 / 9,9

Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / 2D2D2D2D

Frameverlies (lokaal/extern): 0 / -

Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / -

Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / -

Verbindingsverlies (extern): -

Foutseconden (lokaal/extern): 15 / -

FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 12.875 / 0

CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 47 / -

HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0
----------------------------------------------

Bijvoorbaat dank,

Een wanhopige gebruiker van de tg 789vn.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Experia box tg789VN', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Experia box reset naar oude instelling Hardware instellingen : 13 10 okt 2021
Nefit Easy icm KPN Experia box V9 Frequently Asked Questions : 9 05 nov 2020
Experia V10 main netwerk wifi probleem WiFi : 2 30 sep 2019
Port forwarding experia v10 Helpdesk : 13 20 apr 2019
omschakelen Experia V9 naar V10 Eigen netwerk : 6 16 dec 2018
Advertentie