obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Interactieve TV is digitale televisie met interactieve mogelijkheden. ITV heeft een uitgebreid aanbod van tv- en radiozenders, films en informatiediensten. ITV heeft haarscherp beeld en perfect geluid.
 Onderwerp afdrukken
Beeld valt regelmatig weg
adwim
Ik heb de hele ochtend internet afgestruind en ik kom er niet uit, dus ik richt me tot jullie.
Het volgende is mijn probleem:

Ik heb nu zo'n 1,5 jaar Interactieve TV van KPN, via HDMI verbonden aan versterker en vanaf daar via HDMI naar TV, en ben altijd zeer tevreden geweest over de kwaliteit. Echter, de laatste weken valt af en toe het beeld en geluid weg, wat soms gepaard gaat met een kortstondig groen en oranje scherm. Ook bevroor het beeld af en toe en reageerde hij niet meer op de afstandbediening. KPN gebeld, probleem uitgelegd en een nieuwe Motorola 1960 gekregen (binnen twee dagen, topservice!). Die heeft het totale bevriezen en niet reageren wel opgelost, maar ik krijg weer hetzelfde probleem van het wegvallen van het beeld. Als je de HDMI-kabel eruit haalt en weer in stopt, gaat het een tijdje goed, maar het komt vaak weer terug. Je ziet ook op de versterker lampjes uitgaan als het wegvalt en weer aangaan als het beeld terug komt, wat wellicht duidt op gewoon even geen signaal.
De vraag is, wat veroorzaakt nu het probleem?

De volgende configuratie heb ik:

LG plasma-scherm, via HDMI naar Onkyo versterker.
Motorola 1960 via HDMI naar versterker
HDMI-kabel van versterker naar TV

Ik heb ook een XBOX 360 naar de versterker gezet en het spelen daarop geeft nooit een probleem.

Het is dus waarschijnlijk niet de Motorola-box, want die heb ik vervangen, ook niet de TV, want die doet het prima en het lijkt ook niet de versterker te zijn, want XBOXen en alle andere handelingen daarop gaan prima. Kan het dan de HDMI-kabel zijn? Dat die gewoon op is na 1,5 jaar dienst? Ik heb niet de allerduurste versie gekocht, misschien een nieuwe, gold-plated kopen?

Graag jullie advies, alvast bedankt.
 
Golden
Mag ik vragen welk type onkyo versterker je hebt? Ik heb een soortgelijke opstelling en bij mij werkt het niet via HDMI omdat het HDCP signaal van de decoder niet compatibel is met een HDMI repeater zoals gebruikt door Onkyo.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Beeld valt regelmatig weg', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Verbinding valt regelmatig weg Algemeen : 2 09 feb 2021
WiFi valt weg Algemeen : 6 14 jun 2020
Geen TV beeld gekoppelde router KPN Glasvezel diensten : 3 26 sep 2017
Schokkerig beeld bij TV Kijken KPN Glasvezel Storing : 5 02 jun 2017
Tablet met Android 4/ zwart beeld ITV online app Interactieve TV [IPTV] via ADSL2+ : 4 18 mei 2017
Advertentie