obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
WiFi, draadloos internetten
 Onderwerp afdrukken
wifi/inet valt steeds weg/onstabiel, win7, tg789vn
allewijn
Ik heb een Thomson TG789vn router.
Ik heb 4 apparaten, welke ik middels wifi met de TG789vn wil verbinden, te weten:
- 1 vaste PC met Windows 7 Ultimate en een LevelOne WUA-0605 Wireless N usb stick (up-to-date-drivers)
- 1 notebook met Windows XP en een Sitecom WL-170 pcmcia wireless G kaart (up-to-date-drivers)
- 1 Apple iPhone met wireless G (up-to-date-drivers)
- 1 HP C4680 wireless G printer (up-to-date-drivers)


Ik krijg het maar niet voor elkaar om een STABIELE wifi cq internetverbinding tot stand te krijgen.
Op de meest 'rare' momenten valt de wifi verbinding ineens even weg en heb ik bijvoorbeeld geen internet meer op mijn vaste Win7 pc, downloads worden afgebroken en niet meer hervat, etc.
Soms moet het betreffende apparaat helemaal opnieuw gestart worden, soms moet je alle wifi instellingen weer handmatig doorlopen en soms maakt hij gewoon weer na enkele seconden uit zichzelf een nieuwe verbinding.

Wat ik reeds getracht heb om alles stabiel te maken, welke allen niet mochten baten:
- TG789vn op handmatig wifi kanaal gezet (kanaal 2 heeft bijvoorbeeld bij mij goede ontvangst)
- Apparaten alle 4 een vast IP adres gegeven in de 192.168.2.1 t/m 192.168.2.10 range
- De standaard SSID naam (Thomson D7CC5D) naam veranderd naar een andere naam
- Het standaard WPA2 wachtwoord veranderd naar een eigen verzonnen wachtwoord.
- De apparaten welke dit ondersteunen (de win7 pc en de HP printer) verbonden middels WPS (dus knopje op router indrukken en knopje op apparaat indrukken)
- Harde reset van de TG789vn gedaan en alles nogmaals geprobeerd

Echter, alles gelukt niet.
De verbinding blijft op onverklaarbare momenten wegvallen, ip-conflicten, veelvuldig opnieuw instellen, etc.

Dit is dus geen werken en helaas heb ik niet de mogelijkheid om alles weer ouderwets bekabeld aan te sluiten.

Waar ligt dit aan???
 
allewijn
Nog steeds heb ik problemen met Windows 7, LevelOne wireless N stick en de TG789:
De verbinding gelukt nu wel, echter is het internet de ene keer een stuk sneller dan de andere keer, soms compleet onwerkbaar.
Verder duurt het héééééél erg lang voordat ik daadwerkelijk op internet kan zodra mijn pc geboot is.
Windows 7 is in mum van tijd opgestart en aan het wifi logootje rechtsonderin te zien, lijkt dan ook meteen de wifi verbinding naar de TG789 gelijk goed gemaakt te zijn.
Echter als ik dan internet explorer opstart, of wat voor ander programma dan ook wat gebruik wil maken van wifi/internet, dan moet ik nog minimaal iets van 3 minuten wachten voordat daadwerkelijk de startpagina geladen wordt.
Vanaf dat moment is het internet/wifi dan ook gewoon helemaal goed, maar de volgende keer dat ik de pc uitzet en weer opstart, duurt het weer erg lang voordat het wifideel bruikbaar is.
Met mijn notebook met winxp heb ik nergens last van, kan ik meteen aan de slag na opstarten.
Dit is dus echt een Windows 7 > TG789 probleem!!!!

Wat is dit toch???
 
allewijn
Het is gelukt, ik maak nu gewoon verbinding via het standaard win7 wifi beheer.

Verder heb ik mijn probleem opgelost:

Doordat iemand mij attendeerde op het progje 'inSSIDer', kwam ik erachter dat mijn ontvanst weliswaar op 65mbps stond en de verbindingen in procenten goed leken, maar door een grafiek te laten plotten door inSSIDer zag ik dat de DB's in RSSI héél erg flucteerde.

Ik heb mijn TG789vn uit de meterkast gehaald en op een iets andere locatie gemonteerd.
Zodoende heb ik geen/minder last van alle electrische storingen doordat deze nu niet meer in de meterkast zit.
Verder heb ik mijn LevelOne WUA-0605 wireless N stick met een usb verlengkabel 1.8meter verlengd.
Ik heb hem nu ergens onzichtbaar bovenin een raamkozijn zitten.

Voorheen zag ik drie wifi netwerken (mijzelf en twee buren), nu zie ik er maarliefst 35!!!!!!!!!!!
(je ziet nu ook gelijk allerlei netwerken die onbeveiligd zijn en netwerken die dezelfde ssid namen gebruiken wat natuurlijk ook niet echt handig is)

Mijn eigen netwerk steekt met kop en schouders boven de rest uit qua sterkte.

Ik behaal nu met speedtests gewoon dezelfde snelheden als bedraad en ook internetten gaat nu gewoon altijd vloeiend/soepel.

snelheid:
836393438

Kortom, ik denk dat mijn probleem toch zat in de ontvangst.
Erg raar, omdat het realtek programma mij vertelde dat de signaalstatus en signaalkwaliteit altijd tussen de 60 en 100% schommelden, waarbij ook vermeld werd dat rx130mbps en tx65mbps was.
Toch bleek het signaal dus eigenlijk helemaal niet goed.

Nu nog wachten tot ik omgezet ben van ADSL naar VDSL om mijn 16Mbps hopelijk te benaderen.
(want vrij duidelijk dat ik nu dus een 8Mbps lijn/schakeling heb, daar ik dat precies met speedtests haal en modem ook op 9000kbps ingeleerd staat)

Edit:
Blijf ik overigens nog wel één probleem(pje) houden, welke ik maar niet opgelost krijg:
Zodra windows 7 is gestart en alles is geladen, kortom wanneer ik 'aan de slag kan' op mijn pc, dan lijkt de internetverbinding/wifi ook geheel tot stand gekomen te zijn. De ontvangst is vol, als ik op het signaalbalkjesicoontje ga staan, dan zie ik de naam van mijn SSID met daaronder het woord 'internettoegang', hieronder staat dan weer 'Onbekend netwerk' met daaronder 'geen netwerktoegang'. (ik heb overigens ook geen netwerk, ik heb enkel een vaste win7 pc en af en toe een notebook)

Echter als ik dan IE aanklik, dan kan de startpagina, of welke andere handmatig ingevoerde url dan ook, nog niet geladen worden. Ik moet welgeteld nog zo'n 90 seconden wachten alvorens de startpagina/een pagina geopend kan worden. Vanaf dat moment is dan alles wel weer dik in orde en snel.

Waarom duurt dit alleen zo lang????
 
boekbros
Heb wel eens gelezen dat (draadloze) printersoftware het opstarten van IE-startpagina behoorlijk kan vertragen.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'wifi/inet valt steeds weg/onstabiel, win7, tg789vn', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Via WiFi naar vast netwerk WiFi : 1 05 mrt 2024
WIFI verbinding Algemeen : 2 30 apr 2022
Verbinding valt regelmatig weg Algemeen : 2 09 feb 2021
WIFI mysterie Algemeen : 4 05 jan 2021
WiFi valt weg Algemeen : 6 14 jun 2020
Advertentie