obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
WiFi, draadloos internetten
 Onderwerp afdrukken
Thomson TG789vn Wifi valt na een tijd uit
kstja0
Hallo,

sinds kort heb ik een Experiabox (Thomson) TG789vn modem. Installatie was een fluitje van een cent. Zowel LAN als WLAN was snel werkend. Mbv de installatie cd alles ingesteld. Modem een naampje gegeven en een nieuwe SSID code gegeven. Alles goed en wel. Echter na een paar dagen... geen WLAN netwerk meer beschikbaar. Even kijken naar welke wireless lan netwerken wel beschikbaar zijn... en dat zijn al mijn buren.... maar nergens mijn modem te vinden. Aansluiten via gewoon bedraad netwerk.... en alles werkt. Opnieuw de configuratie cd gedraaid, en wederom alle stappen (succesvol) doorlopen. Weer alles werkend... tot weer naar een paar dagen, mijn modem niet meer zichtbaar is. Snap er de ballen van. Volgens mij doe ik alles stappen correct. Wie kan mij verder helpen?

Laptop: Windows 7 Ultimate
PC: Vista Home Edition
 
DI2067
Ik kan je niet helpen maar heb wel last van hetzelfde probleem. Regelmatig problemen met WiFi. Soms is het SSID niet meer zichtbaar en als het wel zichtbaar is wil het aanloggen niet meer lukken.

Laptop: XP
Iphone
 
pmhendriks
Hier vanavond ook geen internet meer op de TG789. Op het modem knippen Wireless internet en internet maar zowel bedraad als wireless geen verbinding. Modem uit/aan en we zitten weer in de lucht.

Misschien kent webcare het probleem.

Patrick
 
KPNwebcare2
Ja, het probleem is bekend.

Ook het probleem met Windows 7 en de TG789v.
Het probleem speelt zich op Wireless af. Dat komt omdat we "normaal" de draadloze signaal verbinden mbv WPA-Personal encrypte.
Maar omdat de TG789v een ingebouwde WDS functie heeft volstaat de PINcode, die achter op de TG789v zit, en die in te vullen in Windows 7.

Dit probleem wordt nog opgelost.
www.kpn.com/webcare
 
pmhendriks
Bedankt Stef voor je reactie. Ik wacht wel op de firmware update.

Patrick
 
kstja0
Stef,

bedankt voor de reactie. Hoop dat er snel een oplossing komt. Het uit en weer aanzetten van de modem is bij mij geen oplossing. Moet echt telkens door de configuratie heen.

Groet,
 
KPNwebcare2
Klopt het is ook geen oplossing. En het modem heeft helaas geen mogelijkheid om de instellingen als .ini file op te slaan.
Gewijzigd door KPNwebcare2 op 04 februari 2010, 15:29
www.kpn.com/webcare
 
kstja0
Is hier nu al een oplossing voor? Ben het een beetje zat aan het raken om elke 2 a 3 dagen de hele installatie weer te doorlopen om mijn Wifi aan de praat te krijgen.

 
lhart
Na het instaleren van Opera en het uitschakelen van Internet Explorer 8 ging het surfen als een trein na 1 a2 uur kreeg ik hetzelfde probleem. Mijn wifi verscheen dan weer wel en dan weer niet. Ik heb Opera moeten de-installeren en Internet Explorer weer aan moeten zetten.
En daarna heb ik de TG789 moeten resetten. Nu werkt alles weer naar behoren.
Ik heb Windows 7 ultimatie geïnstalleerd op mijn systeem.

Windows moet zijn klanten momenteel erop wijzen dat ze keuze hebben tussen diverse browsers. Dit doen ze wel, maar ze zorgen er wel voor dat het je zo moeilijk mogelijk gemaakt word.
Ik denk dat Windows bepaalde compatibiliteitsproblemen veroorzaakt om ons te manipuleren.
Een maandje of twee van marktmanipulatie en hun browser zal door miljoenen consumenten worden gebruikt. Consumenten die anders zouden overstappen naar een andere browser.

Of Windows zorgt voor de updates
Of KPN gaat op zoek naar een oplossing

Ik vond enkel een configuratie tool voor de:
Thomson TG787 en TG787i

Configuratie wizard - Windows wizard voor Nederlandse configuraties

http://www.speedtouch.nl/software.html#TG787
Ik heb hem nog niet kunnen proberen.
Gewijzigd door lhart op 10 maart 2010, 12:35
 
Aguila
Is dit probleem al opgelost? Ik kan ook niet met mijn laptop (windows 7) connecten met mijn experia box. Het signaal valt bijna meteen weg na het resetten van de modem. Hier moet toch iets aan te doen zijn? Straks moet je helemaal over naar een andere provider, ook weer een gedoe.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Thomson TG789vn Wifi valt na een tijd uit', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Via WiFi naar vast netwerk WiFi : 1 05 mrt 2024
WIFI verbinding Algemeen : 2 30 apr 2022
Verbinding valt regelmatig weg Algemeen : 2 09 feb 2021
WIFI mysterie Algemeen : 4 05 jan 2021
WiFi valt weg Algemeen : 6 14 jun 2020
Advertentie