obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » KPN ADSL & VDSL verbindingsproblemen » Opleveringsproblemen
Meld hier je ervaringen met monteurs, vertragingen in de oplevering van je verbinding.
 Onderwerp afdrukken
KPN blokkeerd andere providers
sathopper
Ik heb ADSL bij KPN en probeer ADSL via een andere Provider te krijgen. Ik kom wel door de meeste postcode checks maar na een aanvraag krijg ik meestal schriftelijk of telefonisch te horen dat het niet mogelijk is. Bij doorvragen kreeg ik bij twee providers te horen dat KPN de aansluitingen bij ons in de straat niet vrijgeeft voor andere providers omdat de lijnen te slecht zijn.
Ik heb echter een prima stabiele ADSL aansluiting. De andere providers o.a. Online willen graag leveren.

Echter kan ik niet van mijn dure abonnement bij KPN af omdat ze ook de snellere goedkopere abonnementen niet leveren.

Toch van de zotte dat ik voor een langzame verbinding (waar ik vrede mee heb ) meer betaal dan iemand met een veel snellere verbinding.
Gewijzigd door sathopper op 06 december 2009, 20:00
 
SirPeter
Het verhaal van de provider die zegt dat KPN niet vrijgeeft is onzin. KPN houd niets vast, mag niet eens. Kan echter wel zijn dat u een snellere verbinding wil bij een andere providers maar dat is vanwege de afstand gewoon niet mogelijk.

Maw als u momenteel een abo heeft van 3Mb en de modem haalt die snelheid ook dan kan een ander provider ook een abo van 3Mb kunnen leveren. Wanneer 3Mb maximaal is en online wil een abo van 6Mb leveren dan is dat niet mogelijk en krijgt die online medewerker waarschijnlijk ook de melding dat het niet mogelijk is.

Eventueel is via de kabel nog een oplossing.
 
sathopper
De abonnementen van tegenwoordig zijn tot 20MB afhankelijk van de afstand en kwaliteit. De online medewerker verzekerde mij dat het geen enkel probleem is om het abonnement te leveren ook al is de maximale snelheid +/- 2,5MB (mijn situatie) je gaat akkoord met hun voorwaarden. Ik heb van meerdere providers hetzelfde verhaal gehoord dus lijkt mij vreemd dat het een smoes is. Ik heb alles geprobeerd om bij KPN mijn abonnement aan te passen maar ze willen niet eens naar je luisteren.

Kabel is geen oplossing zit in een buitengebied. UMTS dekking is hier ook slecht en ook nog steeds te duur.
 
SirPeter
Het lijkt misschien dat KPN niet wil luisteren maar als er niet meer op de lijn gezet kan worden dan kan dat niet. Zo simpel is het.

Tevens is de langzaamste abo internet basis van 3 Mb van 25E Langzamer is er niet of goedkoper. Valt dus hier ook niets op aan te passen.
 
KPNwebcare1
Complete onzin,

de ADSL lijnen zijn allemaal in beheer van KPN, ONLINE huurt deze kabel van KPN.
Als KPN u niet meer kan leveren dan 3MB down, dan kan ONLINE dat zeker niet.
ONLINE kan dan niet meer dan 3mb leveren, net als de KPN.

KPN blokkeert niets, als een andere provider de lijn wil huren dan kan dat gewoon.

Helaas kan het zo zijn dat uw adsl lijn slecht is, of dat de afstand van uw huis naar de wijkcentrale te groot is.
Als dit het geval is moet u het soms doen met een lagere snelheid, als uw lijn dus maximaal 2,5mb aankan dan zal een aanvraag voor 8mb er nooit doorheen komen, omdat dit simpelweg niet haalbaar is.

De opvolger van ADSL is Glasvezel, de komende jaren worden dit in steeds meer gemeentes uitgerold, daarom worden de huidige ADSL lijnen niet meer vervangen.
 
sathopper

Quote

Helaas kan het zo zijn dat uw adsl lijn slecht is, of dat de afstand van uw huis naar de wijkcentrale te groot is.
Als dit het geval is moet u het soms doen met een lagere snelheid, als uw lijn dus maximaal 2,5mb aankan dan zal een aanvraag voor 8mb er nooit doorheen komen, omdat dit simpelweg niet haalbaar is.


Ok KPN blokkeert niets waarom kan Online dan geen toegang krijgen tot mijn aansluiting (tenminste dat beweerd Online)?

Ik heb een ADSL Economy van 256/1500. Ik zit dik 5km van de wijkcentrale maar al 2 jaar een stabiele verbinding.
De meetploeg heeft met oplevering getest met 700/2500 en dit ging prima. Waar het mij eigelijk om gaat is om een upload van 512kbps te krijgen maar zelfs dat lukt niet. Ik verwacht ook zeker geen 8MB. De meeste Providers (ook Online) geven keurig aan dat de uiteindelijke snelheid afhankelijk is van de kwaliteit en lengte van de lijn.

Ik zou graag willen zien dat mijn verbinding vrij gegeven wordt voor bijv. 512/3000kbps. Mijn modem ex. zakelijk Speedtream van Siemens van goede kwaliteit kan zelf de best haalbare stabiele snelheid bepalen. De 28,95€ wil ik daar graag voor blijven betalen desnoods meer.

Tevens nog een vreemd iets. Waarom kan ik op het huisnummer van de buren rechts en links wel een sneller abonnement bij KPN aanvragen? We zitten toch op dezelfde kabel?

Ik stuur je via PM mijn gegevens als je er eens naar wilt kijken graag!

Quote

De opvolger van ADSL is Glasvezel, de komende jaren worden dit in steeds meer gemeentes uitgerold, daarom worden de huidige ADSL lijnen niet meer vervangen.


Voordat wij hier in het buitengebied glas krijgen zit ik al lang en breed in het Bejaardentehuis.
Ik snap dat wij niet rendabel genoeg zijn helaas. Als KPN bij ons in het Dorp een Wijkcentrale zou bijplaatsen zouden een hoop mensen erg blij worden. Maar ja 400 aansluitingen is voor KPN totaal oninteressant. Als ze dit zouden toegeven zou ik er nog vrede mee hebben ook. Al die verschillende verhalen maakt je wantrouwig.
Gewijzigd door sathopper op 07 december 2009, 20:39
 
KPNwebcare1
PM ontvangen ik kan niets garanderen maar ik ga er mee aan de slag.
 
sathopper

Quote

PM ontvangen ik kan niets garanderen maar ik ga er mee aan de slag.
Met vriendelijke groet,


Super alvast bedankt. Smile
 
sathopper
Inmiddels weet ik meer. Bij toeval gesproken met een KPN medewerker op hoger niveau.
Blijkt dat mijn aansluiting geregistreerd staat als een ver verwijderde aansluiting (meer dan 5km).
Aangezien deze aansluitingen zeer kostbaar zijn blijven deze in beheer van KPN en worden niet
vrijgegeven voor andere providers.
Verder blijkt KPN hun medewerkers erg kort te houden en mogen deze zich eigelijk alleen maar
bemoeien met hun eigen werk/taak. Doen ze dit niet krijgen ze op hun donder. Veel meer interne
info gehoord (niet positief) over hoe KPN met zijn medewerkers omgaat maar daar ga ik niet over
uitwijden.

Mogelijk kan ik geluk hebben dat er ooit in het tussenliggende dorp een nieuwe knooppuntcentrale geplaatst word maar dat kan nog wel even los lopen omdat ze drukker zijn met Glas in ADSL2+ in de grotere wijken/steden (leverd meer geld op).

Bij deze kan dit topic worden gesloten. Wink
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'KPN blokkeerd andere providers', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
KPN (zakelijk) VoiP via andere provider Eigen telefoon netwerk : 2 27 mrt 2014
geen nederland 1, 3 3 wel andere zenders Algemeen : 2 25 aug 2013
geen uitgaande mail bij andere Wifi-verbinding Frequently Asked Questions : 5 16 jan 2013
Zenders andere volgorde Hardware firmware : 2 03 nov 2012
Experia box modem vervangen door een andere?? Algemeen : 3 10 mrt 2012
Advertentie