obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
Aansluitpunt ISDN?
george
Hallo,

In het toekomstige appartement van mijn ouders zit een kastje aan de muur, wat waarschijnlijk een ISDN aansluiting is. De vorige bewoners weten er niets van, het hing er al toen die er 7 jaar geleden gingen wonen.
Ik wil het kastje van de muur verwijderen i.v.m. schilderen. Ik kan echter geen schroeven o.i.d. vinden. Bij het openen van het klepje rolde er een stekkertje uit, aan een heel dun kabeltje.
Vanuit het kastje (met logo en naam KPN) loopt een 4-aderige kabel naar een ander kastje (voorzien van logo PTT) met twee tulp connectors. Die was wel van de muur te schroeven.
Wat is het bovenste kastje, en hoe kan ik het zonder van alles te slopen van de muur halen?
george voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
Egbert

george schreef:

Hallo,

In het toekomstige appartement van mijn ouders zit een kastje aan de muur, wat waarschijnlijk een ISDN aansluiting is. De vorige bewoners weten er niets van, het hing er al toen die er 7 jaar geleden gingen wonen.
Ik wil het kastje van de muur verwijderen i.v.m. schilderen. Ik kan echter geen schroeven o.i.d. vinden. Bij het openen van het klepje rolde er een stekkertje uit, aan een heel dun kabeltje.
Vanuit het kastje (met logo en naam KPN) loopt een 4-aderige kabel naar een ander kastje (voorzien van logo PTT) met twee tulp connectors. Die was wel van de muur te schroeven.
Wat is het bovenste kastje, en hoe kan ik het zonder van alles te slopen van de muur halen?
Mocht je er nog niet uit zijn, bel even met KPN klantenservice: 0800-0402. Desnoods sturen ze een monteur langs. Het lijkt op een netwerkaansluiting (met een vreemde RTV? uitbreiding), in elk geval geen ISDN.
 
george
Via een kennis die bij KPN heeft gewerkt had ik gehoord dat het toch om een soort ISDN aansluiting ging. Dat onderste deel herkende hij niet. Aangezien het hier om woningen voor ouderen gaat zou het een uitbreiding voor slechthorenden kunnen zijn of zo? Doet er eigenlijk ook niet toe. Dat gaan mijn ouders toch niet gebruiken, die hebben telefoon via Ziggo.
Inmiddels heb ik zelf ontdekt met een schroevendraaier hoe een deel van het kastje er uit kon. Daarachter zaten schroeven waarmee de boel aan de muur zat. De muur kan nu geverfd worden. Of ik het bovenste kastje terugplaats of een afdekplaatje moet ik nog even zien.
 
george
Volgens Wat voor aansluiting heb je? is het een DSL aansluiting, onder Aansluitdoos de rechter variant.
Die gaat na schilderen terug op de muur, afdekplaatjes schijnen niet meer leverbaar te zijn.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Aansluitpunt ISDN?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
ISDN problemen Algemeen : 8 25 mrt 2013
Probleem met telefooncentrale ISDN Homefox Eigen telefoon netwerk : 1 19 sep 2011
ISDN Experiabox ARV7519 Hardware firmware : 3 14 jan 2011
Ik wil mijn ISDN apparatuur weer gebruiken Eigen netwerk : 3 01 nov 2010
ISDN Homvox Programmeer software Eigen telefoon netwerk : 1 02 mei 2010
Advertentie