obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/modem, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken
Internetaansluiting appartement(Particulier)
robert_1971
Hallo allemaal,

Binnenkort ga ik verhuizen naar een appartement.
Dit appartement is omgebouwd vanuit een bakkerij.

Nu is er op de begane grond een assurantie kantoor gevestigd, wat tevens ook de verhuurder is.
Ook de aansluitingen ISRA en AOP van Ziggo zitten bij dit kantoor in de meterkast.

Nu hebben ze vanuit de meterkast van het kantoor, een coaxkabel en een UTP kabel naar boven getrokken, en deze komt
uit bij de elektrische verdeelkast.(zie foto's)
Deze zit met een F-connector op een splitter, waar 2 coaxkabels naar 2 coax aansluitingen gaan in de woonkamer.

Nu wil ik graag een internetverbinding boven in mijn appartement maken, maar weet de oplossing niet.
De huisnummers van het appartement en het kantoor zijn apart van elkaar.

Moet mijn verhuurder een abonnement nemen, en deze laten installeren in de meterkast?
Ik neem aan dat ik zelf geen abonnement kan afsluiten, omdat ik geen aansluitpunt heb.
Kan er ook een modem boven staan of heb ik dan signaal verlies?
Ik hoop dat er wat mogelijk is, al is het geen ideale situatie.

Wie kan me vertellen wat de beste oplossing is.

Groetjes Robert
 
eogcnlGhost
Hoi, de situatie die je nu schets kan verschillende uitwerkingen hebben, omdat je verteld dat het appartement is omgebouwd vanuit een bakkerij.
Hierbij is het dus belangrijk om te weten of de bakkerij en het assurantiekantoor een eigen huisnummer hebben.
Is dit het geval dan zou je een eigen aansluiting kunnen laten neerleggen.
Valt het onder 1 huisnummer dan krijg je te maken meet een gedeelde internet verbinding, met je verhuurder.
Dat is dan nog ook niet zo'n probleem.
Je hoeft daarbij geen zorgen te maken hoe het signaal binnen komt, de splitsing begint pas bij de modem.
1 UTP kabel voor jou naar je appartement is voldoende, en vanuit daar kan je zelf je signaal weer opsplitsen via een router of hub.
De beste optie zou dan een router zijn, omdat je dan je eigen netwerk kan maken en die kan afschermen van je verhuurder, is wel zo veilig voor je eigen apparaten en privézaken.

Over het nemen van een abonnement, de verhuurder is niet verplicht een abonnement voor jou te nemen en dit ook omdat je een eigen huisnummer dus een eigen adres hebt. En waarschijnlijk daar dus ook staat ingeschreven volgens de gemeente.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
robert_1971
Hallo,

Het is duidelijk dat ik een eigen aansluiting moet hebben.
Bij wie, of waar kan ik goede informatie inwinnen, wat zoiets gaat kosten?

Groetjes Robert
 
eogcnlGhost
Gewoon even naar de KPN winkel en die kunnen dat zo voor je uitzoeken.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Internetaansluiting appartement(Particulier)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
'Installeren' internetaansluiting Algemeen : 2 02 apr 2010
Advertentie