obey-robots.txt
19 September 2017, 22:35
Navigatie
Ledenenquête
Tevreden met KPN?

Ja
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Ja 38% [414 stemmen]
38% [414 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Nee 62% [685 stemmen]
62% [685 stemmen]

Stemmen: 1100
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 18 apr 2007
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
KPN Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken

Snelheid valt terug

spsplus
ik heb kpn bellen en 20mb internet. Mijn download snelheid met nieuwsgroepen komt niet boven de ca 1150kb.

Enkele maanden geleden was dit nog ca 1550 kb. Bandbreedte was toendertijd (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.029 / 17.031.
De terugval was ontstaan doodat het modem zichzelf uit en weer aan schakelde. Dit is meerdere malen voorgekomen. Contact met helpdesk gehad; zij hadden geen verklaring / oplossing.

Weet iemand een oplossing / verbetering.


Gr. Jos


Waardes:

Actief: 16 dagen, 23:04:40

DSL-type: G.992.5 annex A

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.029 / 13.708

Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [GB/GB]: 5,80 / 93,13

Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,0 / 18,5

Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 7,0 / 18,0

SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 11,5 / 8,5

Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / BDCM

Frameverlies (lokaal/extern): 0 / 0

Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / 0

Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0

Verbindingsverlies (extern): 0
 
helpdesker_IPB
De snelheden kunnen terug vallen door verschillende redenen:
- Kwaliteit kabels (bij voorkeur door KPN geleverde kabels gebruiken)
- Lengte kabels (vanuit KPN wordt aanbevolen om de kabels van het eerste aansluitpunt (IS/RA) tussen het modem ongeveer 1m en 3m lang te laten zijn.)

Gaat het hier trouwens om InternetPlusBellen of gewoon ADSL (alleen internet) ?
 
spsplus
Internet + bellen
 
helpdesker_IPB
Als het probleem nog niet opgelost is dan is het handig om de kabels na te kijken.

Doe het volgende:
Als je nog een splitter hebt, doe dan de kabel die onderin gaat (poortje Lijn) in de (A)DSL poort (grijs bij een speedtouch/thomson of op de Siemens in ADSL).
Daarna kan je de splitter verwijderen en de kabel uit de poort PSTN ook verwijderen.

De situatie die je nu moet hebben is:
IS/RA (kpn eerste aansluitpunt) direct verbonden met poortje (A)DSL (met een kabel die niet langer is dan 2 meter).
Dit zou moeten zorgen voor een betere snelheid.

Is dit niet het geval bel even met onze helpdesk: 0900-0244
 
arno k
Op 5 februari alles geinstalleerd, modem traint in op 17mbit. Op maandag 8 februari is het modem opnieuw gestart, modem traint in op nog slechts 14 mbit. Heeft m.i. niks met kabels te maken, en alles met het resetten van de lijn. Bij mij vorige provider regelmatig meegemaakt. Belletje naar de helpdesk, lijn gereset en alles werkte weer opde snelheid die ik gewend was. Heb nog niet de moeite genomen dat nu te doen, dus weet ook niet hoe de helpdesk gaat reageren.
 
arno k
Een snellere aanbieding is niet aan de orde, omdat ik reeds een premium abonnement heb van max. 20Mb
 
arno k
Als ik de mogelijkheid zou hebben om over te stappen op glas, dan zou ik dat meteen doen. Helaas is daar in Tilburg nog geen sprake van, dus moet ik het nog even met ADSL2+ doen.
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheid valt terug', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Snelheid internet Snelheid 3 20 augustus 2017, 14:02
Wat is de maximale snelheid op 4G internet? KPN Buitengebied Snelheid 1 04 mei 2017, 22:03
Snelheid trager dan wat in router staat Snelheid 2 28 februari 2017, 19:56
Internet valt weg. KPN Glasvezel diensten 2 15 februari 2016, 20:56
Up en download snelheid glasvezel KPN Glasvezel diensten 8 22 november 2015, 23:04
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Lutz00:31:53
| germar01:45:58
| KaPteiN02:04:14
| Truckexperience04:09:45
| eogcnlGhost11:55:29
| robverweijen13:38:06
| rtenbrug15:35:59
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

20 augustus 2017, 09:17
Ik heb recht op 80 mb snelheid internet maar ik ontvang de helft mag dat nou zo maar

20 augustus 2017, 09:15
Ik heb recht op 80 MB snelheid internet maar ik ontvang de helft mag dat nou zo maar

30 juni 2017, 19:43
is het al bekend wanneer de HD opnames via de itv app te kijken zijn

29 juni 2017, 16:04
hallo is er ff hulp

07 april 2017, 17:20
goedemiddag, kan ik met 2 voip nummers op experia tegelijk bellen ?