obey-robots.txt
21 Juni 2018, 22:11
Navigatie
Ledenenquête
Tevreden met KPN?

Ja
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Ja 38% [417 stemmen]
38% [417 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Nee 62% [685 stemmen]
62% [685 stemmen]

Stemmen: 1103
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 18 apr 2007
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
KPN Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Eigen Hardware; router, modem, TV-setup box, ISDN centrale, enz. » Routers
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Experiabiox V10 lan connectie problemen internet verbinding

pati
Hallo,

ik heb sinds kort het probleem dat de bekabelde internetverbinding via de Experiabox v10 wegvalt wanneer ik in het netwerk een backup van m'n Mac naar de Time Machine probeer te maken. The internetverbinding valt dan weg maar ik blijf wel een WiFi connectie houden.
Had toen 2 van de lan poorten in gebruik voor bekabelde verbinding naar pc's (MAC en Windows) en 1 poort voor de Philips Hue bridge.
Heb nu een NAS toegevoegd (Synology) en die aangesloten op de laatste vrij lan poort maar kreeg toen hetzelfde probleem dat de bekabelde pc's geen verbinding meer maken met het internet als ik een Cloud Station Backup wil maken van de MAC naar de NAS (vast IP adres).

De herstelknop op de V10 geeft geen effect en ik moet de V10 echt stroomloos maken en herstarten om weer internetverbinding te krijgen.

Alle laatste versies van software zijn geïnstalleerd
Heb een ADSL versie V10

KPN helpdesk weet eigenlijk geen antwoord anders dan een factory reset.
Weet eigenlijk niet wat ik me dan weer op mn hals haal; heb natuurlijk SSID aangepast en ook de WiFi instellingen voor 2.4 em 5 ghz. is dat allemaal verdwenen of blijft dat in een profiel 'achter'.


Gr,

Paul
 
eogcnlGhost
Hoi, dit kunnen een paar dingen zijn.

1. Er is een IP conflict in je netwerk.
2. Er is een DNS conflict in je netwerk.
3. 1 van je kabels is niet goed.
4. Je V10 is kapot. (KPN bellen 0800-0402, vragen voor een modem ruil)
5. Niet benoemde reden.

Het beste is om alles op een statisch IP adres te zetten (vast).
Standaard gateway (V10): 192.168.2.254
DNS 1: 8.8.8.8
DNS 2: 8.8.4.4 (hoef je alleen in te vullen indien mogelijk)
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.


IK BEN NIET VAN KPN EN WERK OOK NIET VOOR KPN
Heb je een vraag? misschien staat je antwoord wel bij onze handleidingen.

5959566253
 
pati
Kun je dat IP conflict zien in de router?
alle IP adressen zijn ruim verschillend en onder de 150 (DHCP start .1 DHCP eind .200). De NAS is de enige met een vast IP adres.

de DNS info geeft het volgende
ISP DNS Uit
Primaire DNS.192.168.2.254 (die is hetzelfde als het LAN IP adres)
Lease tijd 84600s
 
JaPo
Bij toeval op dit forum.
Ik heb al maanden dit probleem welke zich ogenschijnlijk steeds verergerd.
Alles heb ik bekabeld. 1 Lan voor de tv's. 1 Lan voor een 48 ports switch, waarvan 42 poorten bezet zijn. Om onbekende redenen valt de Lan verbinding (onregelmatig) zomaar weg. Intern kan ik wel alle apparaten benaderen, alleen niet naar buiten. Wifi en fon werken wel. De switch heb ik al vervangen. Geen oplossing. Resetten (hard en soft) helpt wel, maar tijdelijk. Ook weer bij toeval ontdekte ik dat een van de apparaten (axis camera) het zelfde IP-nummer had toegewezen gekregen als een ander apparaat. Dit veranderd en probleem (tijdelijk) opgelost. Wel contact gehad met KPN. Verwezen me direct door naar Microsoft. Echter een aantal weken terug speelde ook het probleem van een Windows 10 update die vergelijkbare problemen veroorzaken zou. Hetgeen mogelijk wel klopte. Microsoft gebeld die mij een stappenplan gaven om de ethernet kaart in de computer te "resetten." Ook dit hielp. Echter wanneer er geen computer aan staat dan treedt toch het probleem op. Dus win10 is niet (alleen) de oorzaak.Mijn zoektocht:
Is er een max aantal aaparaten voor de router
Geeft mijn camerasysteem op Qnap nas een probleem
Geeft mijn Sonos systeem het probleem
Was/isd de switch het probleem
Is windows 10 het probleem
Kabels zijn goed

Afhankelijk of er reacties komen kom ik er op terug.

JaPo
 
eogcnlGhost
Hoi Japo, ik neem aan dat je het 1 en ander weet over netwerken als je 42 poorten in gebruik hebt (wat heb je daar allemaal aanhangen).
Met zo'n groot netwerk zou ik al geen DHCP gebruiken.
Via de Experiabox kan je 252 apparaten aansturen op 192.168.2.*.
Alleen 253 en 254 zijn in gebruik door de Experiabox (253 is de wifi, maar niet direct toegangkelijk en 254 is je main).

Camera's en nassen moet je toch al statische maken, DHCP op deze apparatem kan heel vervelend worden vooral als de EXperiabox gaat zitten switchen met je adressen.
Nog een nadeel van DHCP via de EXperiabox is als je een reset uitvoerd, krijgen alle apparaten een nieuw adres toegewezen, wordt heel vrvelend als je al je apparaten moet gaan nakijken wie welk adres heeft gekregen.

Om het beheer van je netwerk goed te kunnen overzien kan zou je eigenlijk een netwerk diagnose programma moeten installeren en nog beter 1tje waar je vanuit je netwerk kan aanpassen zonder te hoeven klussen op het daadwerkelijke apparaat.

Het surveillance systeem van een Qnap is toch al waardeloos, koop gewoon een DVR (analoog) of een NVR (IP) systeem, goed hoeft niet duur te zijn.

De problemen zijn niet Windows afhangkelijk, ze komen voor op alle versies.

Je kabels, ik neem aan dat je voor je netwerk CAT7 kabels gebruikt en niet CAT6 (ik neem dit aan omdat je zegt 42 poorten en waarschijnlijk veel data transfer hebt).

Maar ik weet natuurlijk niet wat je er allemaal aan hebt hangen, ik dacht dat ik een groot netwerk had.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.


IK BEN NIET VAN KPN EN WERK OOK NIET VOOR KPN
Heb je een vraag? misschien staat je antwoord wel bij onze handleidingen.

5959566253
 
eogcnlGhost
Hoi Pati, een IP conflict merk je heel snel, 1 of beide apparaten met het zelfde IP adres kan niet meer op het netwerk communiceren.

De DNS die jij beschrijft is de DNS van de Experiabox, die ik bedoel is voor je randapparatuur, die van de Experiabox kan je niet veranderen de rest wel.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.


IK BEN NIET VAN KPN EN WERK OOK NIET VOOR KPN
Heb je een vraag? misschien staat je antwoord wel bij onze handleidingen.

5959566253
 
chrispie
met dit gratis tooltje http://www.advanced-ip-scanner.com/nl/ zie je in een wip wat er op welk adres in je netwerk zit.
Ik gebruik het zelf al geruime tijd. Even het bereik van je netweerk (192.168.2.1 ~ 254) opgeven en hopla...


Succes!Wait
 
JaPo
Bedankt voor de reacties

Ter aanvulling:
1. Ik gebruik een Netgear switch GS748Tv5
2. Ik gebruik meerdere camera's van Axis aangesloten op een QNAP VS-2012Pro. Dit heeft altijd prima gefunctioneerd.
3. Ik gebruik 13 Sonos producten. Dit sinds ongeveer midden 2014.

Ik heb nog op internet gezocht naar dit onderwerp.
Daar vind ik het volgende:

A: Het komt kennelijk voor dat met name een switch van Netgear blokkeert bij gebruik van Sonos. De daarin beschreven situatie komt overeen met mijn probleem.

B: Sonos geeft kennelijk problemen in bepaalde situaties met de KPN V10 ExperiaBox (ZTE H369A).
Zowel KPN als Sonos wijzen naar elkaar.

Wanneer ik terugkijk zijn waarschijnlijk de problemen inderdaad begonnen op het moment dat ik Sonos ben gaan gebruiken.
Mogelijk dat de oorzaak hier ligt.

Wat ga ik doen:
Zowel camera's als Sonos ontkoppelen.
Per systeem opnieuw aansluiten en gedurende enige tijd kijken of daarmede de problemen verminderen.
Dit duurt enige tijd, maar ik zal mijn bevindingen hier vermelden.
Oproep:
Zijn er meerdere gebruikers die in bovenstaande herkenning hebben?

JP
 
eogcnlGhost
Zover ik het begrijp heb je de volgende configuratie.

Experiabox V10 > GS748Tv5 > Sonos en Axis

De GS748Tv5 is een actieve switch, terwijl je eigenlijk dingen aansluit die het beste op een dooie switch werken.

Voor je je helemaal het habie babie gaat knustellen, mag ik je dan een test opstelling voorleggen.
Experiabox V10 > router > switch > Sonos
Experiabox V10 > router > switch > Axis
QNAP VS-2012Pro > switch > Axis
QNAP VS-2012Pro > Experiabox V10
Deze opstelling is dus 1 router en 2 switches en waar mogelijk (vooral je camera's) een statisch IP adres te gebruiken.

Waarom beide poorten op de Qnap gebruiken?
Om je camera data verkeer door de V10 te ontlasten, maar tegelijker tijd wel volle snelheid op je nas te hebben voor het internet.

Als je dit gaat doen, dan hoor ik het wel en graag ook als je je eigen opzet gaat proberen.
Ervaringen zijn altijd welkom.

PS: Het vingertje is een bekend iets bij bedrijven en fabrikanten, ze geven support tot het einde van het apparaat (3th party) hardware ondersteuning dat staat nog niet in hun woordenboek.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.


IK BEN NIET VAN KPN EN WERK OOK NIET VOOR KPN
Heb je een vraag? misschien staat je antwoord wel bij onze handleidingen.

5959566253
 
JaPo
Bedankt voor het meedenken!
Inmiddels zit ik zelf ook op het idee van 2 switches.
Je voorstel ga ik zeker proberen.
Hier kan wel een paar weken overheen gaan gezien de agenda en het uitvoeren van deze actie.
Dat wordt heel wat trappen lopen daar het spul door het hele huis verspreid staat.
Ik deel mijn ervaringen hier.
Jan
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Experiabiox V10 lan connectie problemen internet verbinding', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
slechte wifi verbinding op 1 PC WiFi 4 18 januari 2018, 17:18
Geen internet op wifi KPN Internet Storing 6 05 januari 2018, 21:25
Internet opeens trager KPN Internet Storing 5 04 januari 2018, 09:23
Ervaringen glasvezel internet & TV KPN Algemeen 2 22 november 2017, 22:31
Snelheid internet Snelheid 3 20 augustus 2017, 14:02
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| KaPteiN03:20:42
| chefke 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

28 oktober 2017, 14:16
Bij ADSL wel en bij glasvezel niet. ADSL adverteert met de maximaal haalbare snelheid.

20 augustus 2017, 09:17
Ik heb recht op 80 mb snelheid internet maar ik ontvang de helft mag dat nou zo maar

20 augustus 2017, 09:15
Ik heb recht op 80 MB snelheid internet maar ik ontvang de helft mag dat nou zo maar

30 juni 2017, 19:43
is het al bekend wanneer de HD opnames via de itv app te kijken zijn

29 juni 2017, 16:04
hallo is er ff hulp