obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Nieuws van/over KPN. Post hier je nieuwtje betreffende KPN.
 Onderwerp afdrukken
Geen FON ondersteunings update op de V9
eogcnlGhost
De geplande update voor ondersteuning van FON op de Experiabox V9 gaat niet komen.
KPN is op dit moment bezig met het testen van een nieuwe Experiabox, de V10.
Deze krijgt direct FON ondersteuning mee.
De uitgifte datum voor de V10 is op dit moment nog niet bekend.

Voor de mensen die op dit moment in het bezit zijn van een Experiabox V9, is het niet mogelijkheid om FON internationaal te kunnen gebruiken.
Voor de mensen met een Experiabox V8 is de FON dekking op ongeveer 1.3 miljoen FON punten wereldwijd.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
eogcnlGhost
Na wat klagen en gepuzzel is de update voor FON op de V9 toch doorgezet.
1 nadeel is er wel ingeslopen, de SIP ondersteuning ligt eruit.
Ik kan inmiddels wel verbinden met de SIP maar bellen doet hij nog niet.
Wordt hopelijk vervolgt.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Eusie
Hoi,

Ook ik loop tegen het niet meer werken van de SIP functie binnen de Experiabox na de laatste update vanuit KPN.
Erg kwalijk zeker omdat men vanuit KPN roept dat het met beveiliging te maken heeft, slaat ik mijn ogen nergens op
mede omdat de je lokaal (lees Experiabox: eigen netwerk) blijft.
Mar goed hopelijk worden ze bij KPN nog eens wakker; kan jij mij tot die tijd vertellen hoe je jou SIP tot zover werkend hebt
gekregen? Ik mis dus *103 t/m. *109; SIP1 en SIP2 zijn de enige account echter daar kan ik niets mee!

Dank zover.
 
eogcnlGhost
Ik ben nu via het IPv6 MAC adres verbonden, maar de IPv6 is niet verbonden met VOIP dat is alleen de IPv4.
Ik ben hard aan het knutsellen om hem te kunnen koppelen er zijn ook al anderen met dit probleem bezig.
Maar tot nu toe nog geen werkend resultaat.

Wat je hoort over de beveiliging, is al oude lulkoek.
De helpdesk weet er geen normaal antwoord op te geven, dus ze zeggen maar gewoon wat.

Zo ver ik heb begrepen van KPN interne bronnen heeft dit alles te maken met de nieuwe ZTE V10 (Experiabox V10), niet te vergissen met de oude ZXV10 H220N (Experiabox V8).
Om de SIP uit te schakkelen in de V8 en V9 zouden ze meer controlle hebben over de nieuwe SIP instellingen op de V10, wat bij veel mensen met zeer veel ongenoegen binnen komt.

Verder is de FON funtie in de V9 zowaar werkend, met een klein foutje erbij.
FON zou een klein beetje van je bandbreedte ter beschikking stellen om andere FON gebruikers te kunnen laten internet op jouw afgeschermde FON verbinding.
Voor de mensen die een 500/50 - 100 - 500 verbinding hebben zit er een foutje in, inplaats dat je een klein beetje deelt, wordt er een max. 100Mbit verbinding gedeeld.
Leuk voor de buren met een 50/5 verbinding, gewoon op jou FON verbinden en gamen maar.
Een optie is dat je de FON funtie uitzet, nadeel hiervan is dat je zelf ook geen FON meer kan gebruiken in/buiten je huis.

SIP instellingen:
Zover ik weet zijn er nog nooit in de V8 en V9 Experiaboxen 9 SIP instellingen geweest.
Je hebt de keuze de smaken SIP1, SIP2, SIP3 en SIP4.
Die op de V8 maar op 1 lijn gebruikt kan worden en op de V9 (laatste update) op 2 lijnen (ook al heb je maar 1 nummer) gebruikt kunnen worden in elke willekeurige combinatie en gekoppeld aan elkaar.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
eogcnlGhost
We zijn we 1 stap vooruit en 2 stappen terug op het gebied van FON.
KPN kan/wil niets aanpassen aan de instellingen op de FON verbindingen op de V9.
Ze zeggen gewoon ronduit, "als u de 100Mbit FON verbinding niet wilt delen dan zet u de FON toch gewoon uit".
Dat is leuk en aardig, maar waar is die FON voor dan.
Op de V8 staat hij wel goed ingesteld en wordt er gemiddeld 3 tot 5Mbit gedeelt op de FON verbinding.
Als ik mijn FON aanlaat kan mijn buurman inloggen op mijn FON en lekker gaan internetten en zijn 50/5 verbinding maar verlagen naar een ADSL lijntje.
Als ik mijn FON uitzet kan ik er zelf geen gebruik meer van maken.
Ja, dat dacht ik ook al aan: aan/uit zetten.
Maar dat is een gedoe als je in een grens gebied woont, elke keer als je de deur uit gaat de FON aan of uit zetten.

Bij de handleidingen zet ik nog wat FON technische info.
Is wel leuk voor de scripters onder ons.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen FON ondersteunings update op de V9', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
TV ontvanger software update december 2020 TV-setup boxen : 2 28 dec 2020
Geen internet op wifi KPN Internet Storing : 10 29 nov 2018
Newsserver download via VPN geen verbindingen Algemeen : 8 14 jan 2018
probleem met linksys wrt54g2 1 na update van adsl naar vdsl Routers : 1 16 okt 2017
Geen TV beeld gekoppelde router KPN Glasvezel diensten : 3 26 sep 2017
Advertentie