obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
WiFi, draadloos internetten
 Onderwerp afdrukken
WiFi camera werk niet op WiFi
lammetak89
goedendag ,

onlangs heb ik een WIFI camera aangeschaft , nu is het probleem dat de camera wel werkt via de bekabelde verbinding en niet via de wifi van mijn experiabox Arcadyan VGV7519 .

ik heb hier in mijn netwerk nog een 2e wifi router voor de kapsalon , dit is een sitecom en daar werkt die wel via de WIFI verbinding .

heeft iemand een idee ?

mvg andy
 
eogcnlGhost
Via de de cam software moet je de camera even instellen:
Statisch IP adres: 192.168.2.*** (* nummer naar keuze, beste ergens tussen 200 en 240)
SubNet: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.2.254
DNS: 8.8.8.8
Port: het makkelijkst als die het zelfde is als je IP *** (overzichtelijk als je meerdere cam's hebt)
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
lammetak89
Ok , maar hoe kan het dan dat de 2e WiFi router hem wel oppakt en de experiabox niet ? Terwijl als ik hem via wifi verbind op de sitcom router ik wel het WiFi Mac adres van de camera bij de dhcp leases zie staan van de experiabox ?
Maar zodra ik probeer te verbinden over WiFi via de experiabox doet hij niks , is dit niet alleen een instelling?

Gr
 
eogcnlGhost
Je kan dit op 2 manieren doen:

1: Geef de WiFi in de Experiabox de zelfde naam en paswoord als op je Sitecom (dit zorgt ervoor dat je 1 WiFi netwerk hebt en de cam zoekt zelf wel uit waar die het beste signaal haalt.

2: Schakkel de WiFi van de Experiabox gewoon helemaal uit, die is over het algemeen gesproken toch al waardeloos en gebruik alleen de WiFi van je Sitecom.

1 en 2 zijn helemaal tegenstrijdig met elkaar, maar het zijn de enigste 2 opties die je hebt.

Daarnaast als je cam een statisch IP adres heeft, heb je niets meer te maken met de DHCP van de Experiabox en/of Sitecom.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
lammetak89
2 gaat m niet worden omdat de andere router in de kapsalon staat en ik hierbij geen goede verbinding heb binnenshuis .

Maar als ik dan de WiFi van de sitcom en experiabox allebei hetzelfde maak dat maakt toch niks uit voor de camera ? Of ik nu de naam van de WiFi van de experiabox selecteer in de cam of de WiFi van de kapsalon zou allenbij hetzelfde moeten werken alleen bij de 1 heb ik verbinding en bij de ander niet !

Zal is gaan proberen een statisch ip te maken, moet ik die dan ook statisch maken in de router zelf ? Gr
 
eogcnlGhost
Als je bijvoorbeeld 5 routers 15 meter uit elkaar zet met alle een eigen naam en paswoord, dan moet je dus op elke router apart inloggen wat nogal onhandig is.
Als je bijvoorbeeld 5 routers 15 meter uit elkaar zet met alle de zelfde naam en paswoord, dan wordt dit gezien als 1 netwerk, je kan dus langs alle 5 de router lopen zonder signaal verlies, je apparaat schakkeld zelf over naar het sterkste signaal.
En de optie eigen naam met zelfde paswoord of zelfde naam met eigen paswoord werkt als alles is een eigen wifi punt.

Met een statische IP adres hoef je opzich niets in te stellen op de Experiabox of Sitecom, het netwerk moet hem zelf herkennen.

Dan heb je ook nog een andere optie, dat heet Devolo WiFi.
1 Oplossing voor al je problemen KLIK MIJ.
Filmpje over de werking: KLIK MIJ
Je sluit 1 apparaatje aan op je Experiabox en de andere 2 in een stopcontact waar je WiFi nodig hebt.
Altijd en overal WiFi zonder gedonder van opnieuw instellen, 1 keer instellen en klaar.
Heb je ergens anders WiFi nodig, trek je gewoon een adaptor uit het stopcontact en plaats hem waar je dan WiFi nodig hebt, klaar.
Losse adaptors ook verkrijgbaar als uitbreiding.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
lammetak89
Beste ,

Inderdaad ik heb nu de experiabox dezelfde naam gegeven als de sitecom en dan werkt hij wel .

Maar het is toch vreemd dat ik hem apart niet werkend krijg op de experiabox ?
 
eogcnlGhost
Ik neem aan dat je Experiabox in je groepenkast hangt, dat is de slechtste plek voor WiFi, al dat stroom om je WiFi signaal levert veel storing op.
Hang je de experiabox nou bijvoorbeeld in de woonkamer ver van de groepenkast dan werkt Experiabox WiFi opeens wel.
Daarnaast is het algemeen bekend dat de WiFi in de Experiabox al een slecht signaal afgeeft.

Hier een voorbeeld hoe je de WiFi buiten de groepkast krijgt.
externe_wifi
Gewijzigd door eogcnlGhost op 27 februari 2015, 15:11
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'WiFi camera werk niet op WiFi', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Via WiFi naar vast netwerk WiFi : 1 05 mrt 2024
Mobielnummer UK wordt niet herkent KPN Mobiel Storing : 2 30 apr 2022
WIFI verbinding Algemeen : 2 30 apr 2022
Tijdgebonden toegang configuren bij ExperiaBox V10 en UTP/RJ45 bekabeling (niet-draadloos) Algemeen : 7 06 mrt 2021
WIFI mysterie Algemeen : 4 05 jan 2021
Advertentie