Onderwerp bekijken
WiFi, draadloos internetten
Geen of slechte verbinding Whatsapp via WIFI Experiabox V9
|
|
Me-myself-and-I |
Geplaatst op 05 February 2015, 19:40
|
Activiteit Berichten: 26 Lid sinds: 01 Nov 2009 |
Sinds kort heb ik KPN Glasvezel met de Experiabox V9, de H368N. Vaste aansluitingen naar PC's etc.. zijn gewoon goed. Ook de WIFI naar een laptop is oke. De WIFI naar een PC ongeveer 15 meter verderop is ook goed. Alleen een vreemde zaak met de Sony Xperia waarop Whatsapp is geinstalleerd. Op deze smartphone kan je gewoon via de WIFI op internet, alleen Whatsapp haalt nauwelijks berichtjes op. En als ie het doet krijg je voor 4 á 5 uurtjes berichten achter elkaar. Via 3G doet de smartphone het wel zoals het moet. Moet er in het modem iets veranderd worden? Ik heb ergens gelezen dat een zogenaamde TCP timeout moet worden veranderd. Ik kan deze parameter echter niet vinden. Kan deze parameter wel door KPN veranderd worden, mits daar de fout ligt? Wie kent dit fenomeen? Met vriendelijke groet. |
|
|
eogcnlGhost |
Geplaatst op 06 February 2015, 09:37
|
Beheerder Expert » Putte » 4641 » Alles-in-1 Premium » Fritz!Box 7590 » Interactieve TV » Arris VIP5202 Berichten: 925 Lid sinds: 23 Jan 2013 |
Dit is niet een probleem van de Experiabox of de wifi. Het probleem ligt of aan je telefoon of aan whatsup. Je kan kijken of er een update is van whatsup of verwijder de app en installeer hem opnieuw. Het kan ook wel eens zijn dat je telefoon te weinig geheugen heeft en dat hij in 1 keer alle berichten ontvangt als er genoeg geheugen vrij is. Om te zorgen dat je altijd genoeg geheugen vrij hebt kan je de app: 360 clean droid installeren, het is gratis en werkt super. JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel. |
|
|
Me-myself-and-I |
Geplaatst op 06 February 2015, 17:15
|
Activiteit Berichten: 26 Lid sinds: 01 Nov 2009 |
Bedankt voor de info. Ik zal het vanavond doorgeven aan degene van wie de telefoon is. Wat ik wel vreemd vind, is dat wanneer er een verbinding met 3G is de telefoon wel alles binnenkrijgt. Dus ook een snelle reactie vanuit een groep. Dat het dan aan het geheugen van de telefoon zou liggen vind ik dan wel gek. Maar ik laat weten wat het resultaat is. |
|
|
eogcnlGhost |
Geplaatst op 06 February 2015, 19:31
|
Beheerder Expert » Putte » 4641 » Alles-in-1 Premium » Fritz!Box 7590 » Interactieve TV » Arris VIP5202 Berichten: 925 Lid sinds: 23 Jan 2013 |
De 3G heeft geen extra geheugen nodig, de wifi is een programma in je telefoon. Als je in de systeem bestanden zou/kunnen kijken zie je daar de wifi app staan en dat kan net het verschil uit maken van wel en niet genoeg geheugen hebben. JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel. |
|
|
Me-myself-and-I |
Geplaatst op 07 February 2015, 11:18
|
Activiteit Berichten: 26 Lid sinds: 01 Nov 2009 |
Mijn zoon heeft zijn geheugen leeg gemaakt, voorzover mogelijk. Echter via wifi geen resultaat. Ik ben eens naar verschillende parameters in de Experiabox V9 gaan kijken. Om te proberen heb ik de DMZ voor zijn smartphone (eigen IP) geactiveerd. Dan lukt het meteen via wifi, berichten komen meteen binnen. Er zou dan toch iets in de EB veranderd moeten worden zodat deze berichten buiten de DMZ om, dus normale instellingen, in de Whatsapp direct verschijnen? Groet, en bedankt voor het meedenken. |
|
|
Me-myself-and-I |
Geplaatst op 14 February 2015, 20:28
|
Activiteit Berichten: 26 Lid sinds: 01 Nov 2009 |
Beste eogcnlGhost, Ik zou er nog op terug komen. Wat blijkt: Mijn zoon had zijn smartphone dus NIET leeggemaakt, zijn cache. Op het zelfde moment dat ik de DMZ activeerde om uit te zoeken wat het kon zijn, had hij zijn smartphone leeggemaakt. Dus ik dacht op dat moment dat het door de wijziging in de EB kwam. Nu heb ik later de DMZ weer gedeactiveerd, en zijn Whatsapp blijft nu nog steeds werken. Je had dus gelijk vwb het leeghalen van zijn telefoon. Dát heeft dus gewerkt. Bedankt voor het meedenken. |
|
|
eogcnlGhost |
Geplaatst op 14 February 2015, 21:12
|
Beheerder Expert » Putte » 4641 » Alles-in-1 Premium » Fritz!Box 7590 » Interactieve TV » Arris VIP5202 Berichten: 925 Lid sinds: 23 Jan 2013 |
Geen dank. Fijn dat hij nu weer gewoon kan whats-appen. JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel. |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen of slechte verbinding Whatsapp via WIFI Experiabox V9', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Via WiFi naar vast netwerk | WiFi | : 2 | 08 Aug 2024 |
WIFI verbinding | Algemeen | : 2 | 30 Apr 2022 |
Tijdgebonden toegang configuren bij ExperiaBox V10 en UTP/RJ45 bekabeling (niet-draadloos) | Algemeen | : 7 | 06 Mar 2021 |
Verbinding valt regelmatig weg | Algemeen | : 2 | 09 Feb 2021 |
WIFI mysterie | Algemeen | : 4 | 05 Jan 2021 |
Advertentie