obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
WiFi, draadloos internetten
 Onderwerp afdrukken
KPN FON verbinden
cashmkr
Ik heb als KPN internetgebruiker toegang tot KPN FON. In de buurt van mijn vakantiehuisje op de veluwe is een KPN FON hotspot, maar het signaal is net even te zwak om in het huisje te ontvangen. Buiten lukt dat wel. Maar de hele dag buiten staan met je laptop is ook zo wat. Dus ik kocht een wifirepeater die ik, onder een afdakje, buiten kan hangen (ASUS RP N14). Ik krijg hem echter niet verbonden. Het lukt me wel met bijvoorbeeld mijn eigen netwerk thuis (bij wijze van proef) maar niet met een KPN FON netwerk, noch in het huisje op de veluwe noch bij mij thuis waar er ook een stuk of drie zichtbaar zijn. Ik vermoed dat het aan de inlogpagina ligt waar ik (naam)@KPN-FON.nl en wachtwoord moet invullen. Die krijg ik niet te zien.
Tips?
 
eogcnlGhost
Hoi cashmkr, KPN FON "Flauwekul Onzichtbaar Nutteloos".
Zoals je het zelf al hebt ondervonden werkt de FON alleen in een straal van ongeveer 10 meter rond de Experiabox (als je geluk hebt).
Het idee achter het hele systeem is een grote flop.
Het netwerk opzich is op heel veel plaatsen goed zichtbaar als een signaal wat heel sterk lijkt, maar daar houd het ook zo'n beetje op, er mee verbinden is een kunst opzich.
Voor je smartphone heb je apps: KPN Fon, KPN Wifi en KPN HotSpots.
Met deze 3 apps kom je een heel eind, zoals automatische inloggen op Fon en KPN wifi punten.
Maar een daadwerkelijke dataverbinding krijgen gaat je alleen lukken als je er daadwerkelijk naast gaat staan en dat kan op de Veluwe tot leuke tripjes uitlopen.

Op de manier hoe jij geprobeerd hebt om een signaal te versterken gaat niet werken.
Een wifi repeater heeft een basis station nodig, in dit geval de experiabox wifi en niet de FON.
Wat dus in houd dat jij je repeater moet verbinden met de experiabox waar je denkt het signaal vandaan te halen (de buren of zo).
Bij je thuis zal dit wel werken omdat je daar je repeater rechtstreeks op de Experiabox wifi aansluit en ook niet op de FON.
Maar zelfs dat is te raden, lees daarvoor andere topics op dit forum.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
cashmkr
Dank je. Ik moet mijn verwachtingen dus niet te hoog stellen. Maar, het lijkt me niet alleen met de kwaliteit van FON te doen hebben. Buiten naast mijn veluwehuisje kan ik namelijk zowel met laptop als met telefoon op FON inloggen. Maar niet met de repeater.

Bij mij thuis kan ik eveneens prima met laptop en telefoon op FON inloggen, en acceptabel surfen. Maar inloggen via de repeater lukt niet. Dus, het gaat ook mis met de repeater.
Additionele tips?
 
eogcnlGhost
Over het algemeen zit er een cd'tje bij je repeater, waarmee je via de pc je repeater kan intstellen op je Experiabox.
Maar het kan zijn dat er extra instellingen nodig zijn die je misschien niet weet KLIK EVEN HIER voor de extra instellingen.

De repeater heeft geen inlog scherm waarmee je met een naam en paswoord op de fon kan inloggen, dat heef je laptop wel. (een apparaat moet zelfstandig kunnen inloggen)

Even een rare vraag: weet je zeker dat het een KPN Fon punt is en niet een KPN Hotspot, want dat kan namelijk een wereld van verschil zijn.
En hoever is (zover meetbaar) het signaal van je vandaan? (eventueel max download snelheid).
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
cashmkr
Dank je.
Geen cdtje helaas, maar, ik kan al prima verbinden met de experiabox. Dat is het probleem niet.

Een overzichtje:
Repeater --> Experiabox (reguliere internet) = ok
Thuis laptop --> KPN FON = ok (dubbelcheck: is echt KPN FON; Downloadsnelheid 1.74 mbit)
Thuis telefoon --> KPN FON = ok
buitenhuisje laptop --> KPN FON = ok
buitenhuisje telefoon --> KPN FON = ok

Thuis repeater --> KPN FON = niet ok.
Buitenhuisje repeater --> KPN FON = niet ok
 
eogcnlGhost
Er is wel een manier hoe je beter bereik kan krijgen van een FON punt: bijvoorbeeld met PowerWiFi KLIK MIJ.
Dit is een soort van HI-gain antenne met ingebouwde wifi router (dure variant).
Je hebt natuurlijk ook een goedkope variant KLIK MIJ.
Laat je alleen niet misleiden door dat het goedkoop is, dat apparaatje werkt zeer goed en is lekker klein makkelijk voor in de laptop tas.
Het is alleen doordat het goedkoop is dat de constructie niet zo geweldig is, af en toe laat de koppeling naar het boordje los door bijvoorbeeld ergens tegen aan te stoten.
Maar een soldeerbout doet wonderen, waardoor die uiteindelijk sterker is dan vanuit de fabriek.
Ik heb ze beide ook, alleen dan de 2 antennes versie (ik gebruik ze beide voor een ander doel), maar het gebruik blijft het zelfde, ze gebruiken zelfs de zelfde driver en connectie software.

Misschien is dit wel een optie voor je op de Veluwe.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'KPN FON verbinden', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Statische IP adres verbinden met de Experiabox KPN Handleidingen : 1 22 nov 2014
verbinden netgearadapter experiabox Routers : 6 31 mrt 2014
exeperiabos SX 552 verbinden met Siemens WLAN 108 gigaset Algemeen : 1 13 mrt 2013
H220N Printer verbinden Algemeen : 3 05 jul 2012
ZXV10 H220N verbinden met repeater WiFi : 1 22 apr 2012
Advertentie