obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Hier kun je zaken kwijt over de telefonie van KPN. Bijvoorbeeld een eigen thuiscentrale, een alarmcentrale.
 Onderwerp afdrukken
Instellingen VOIP account mapping
lobo405
Sinds enkele weken heb ik een Experia v9
Redelijk tevreden ondanks enkele wat vreemde probleempjes.
Maar ik kan nergens iets vinden over hoe de account mappings van de SIP server in te stellen (external sip UA mapping).
Waar ik ook zoek op internet of in de handleidingen nergens staat iets over de interne en externe settings voor de interne extensie nummer 101-109 en 120.
Wie kan mij een verwijzing geven naar de te gebruiken mogelijkheden en zaken als ID en AOR.
Is er ergens een downloadbare handleiding of zo?
Alvast mijn dank,
Bob
 
lobo405
Nog niemand die mij kan zeggen waar ik de commando's uitgelegd vind?
 
eogcnlGhost
Alle instellingen in de V9 staan al goed, je hoeft alleen een SIP programma op je telefoon of tablet te zetten.
Een veel gebruikt programma is bijv.: CSipSimple
Als je via wifi bent verbinden dan kan het programma de instellingen zelf vinden.
Paswoord is: kpn (indien nodig)
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
lobo405
Hoi, bedankt eogcnlGhost voor je reply.
Is er toch ergens iets over te vinden, of niet.
Ik kom origineel uit de computerbranche (wel paar jaartjes geleden), dus ben wel wat gewend aan dingen instellen.

Overigens vraag ik mij ook af of ik de v9 kan instellen qua werking van de twee aangesloten analoge telefoons.
Hoe er gereageerd wordt op in gesprek en of ik kan wijzigen welk nummer op welke poort zit.
Dacht dat dit dus eventueel via deze settings kon.
We hebben twee telefoonnummers, een voor mijn vrouw die als ZZP-er een zakelijk nummer heeft gekregen.
Bij de v8 kon je daar voor zover ik mij kan herinneren het nodige instellen. Onder andere of het nummer bij niet opnemen doorgeschakeld werd naar de andere lijn.
Bij de v9 zie ik daar niets meer over, jammer.
Misschien dat ik daar een ander forumdeel voor moet benaderen.
 
eogcnlGhost
In de V8 kan je op dit gebied niets meer instellen, de anologe en de SIP niet.

Op de V9 kan je alles nog naar eigen wens zetten tot een zekere hoogte.
Als je inlogt in de V9 en je gaat naar Application > Account Mapping.
Daar zie je External SIP UA Mapping.
Hier kan je zien welke numemr is gekoppeld op welke SIP.

Via het kopje erboven: Internal Extension Number kan je instellen welk adres je SIP krijgt voor wel nummer.
Dus in jouw geval 2 telefoon nummers.

*101 (tel nummer 1 is gekoppeld aan SIP 3)
ID1,AOR= tel nummer 1
ID3,AOR=SIP3

*102 (tel nummer 2 is gekoppeld aan SIP 4)
ID2,AOR= tel nummer 2
ID4,AOR=SIP4

Eventueel kan je zelfs een gekoppelde telefoon verbinding maken met 1 SIP, maar dan vervalt 1 van de boven staande SIPs omdat helaas er maar 4 ID's zijn en jij al 2 ingebruik hem met de analoge tel nummer's. (ik zet hem even als 3de IEN)
*103
ID1,AOR= tel nummer 1
ID2,AOR= tel nummer 2
ID3,AOR=SIP3 of ID4,AOR=SIP4
of als je beide nummers naar beide SIP's wilt sturen
ID3,AOR=SIP3 en ID4,AOR=SIP4
-----

Nu nog weten f je echt verbonden bent met je mobiel en/of tablet.
Ga naar Status > VoIP Status > Internal SIP UA
Als je apparaat verbonden is dan zie je bijv.:
ID1 *101 FXS1 Registered (analoog tel 1)
ID2 *102 FXS2 Registered (analoog tel 2)
ID3 *103 (W)LAN(192.168.2.***:53955) (*** IP adres van je apparaat met waarschijnlijk 53955 als port nummer)
ID3 *104 (W)LAN(192.168.2.***:53955) (*** IP adres van je apparaat met waarschijnlijk 53955 als port nummer)

Als *103 of *104 er niet is dan staat er een instelling of in je apparaat of in Internal Extension Number niet goed.
-----

Simpeler kon ik het niet uitleggen en een betere uitleg is er ook niet.
Ik hoop dat je het aan de praat krijgt anders hoor ik het wel.
Veel knutsel plezier.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
lobo405
Helemaal top!
Bedankt voor je antwoord, ik ga er mee aan de slag.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Instellingen VOIP account mapping', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Planet IMAP email account op Macbook Hardware instellingen : 2 14 mrt 2023
Voip telefoon via Eternet uitgang Experiabox V8 KPN Glasvezel diensten : 3 27 jun 2016
iptv instellingen kpn. Algemeen : 2 19 feb 2016
Internal SIP account Routers : 18 05 dec 2015
voip snom gebruiken als normale telefoon? KPN Glasvezel diensten : 9 18 aug 2015
Advertentie