obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
VPN opzetten zodat ik buitensthuis iTV kan kijken.
captainkent
Beste forumgebruikers,

Zoals de titel zegt, zou ik graag vanuit het buitenland iTV kunnen kijken via het website of
via het app voor de iPad. Het enige is, ik weet helemaal niet hoe ik dit moet doen. Ik heb
een beetje rond gezocht, en ik zie dat sommige mensen het aan de praat krijgen met een
aparte router, en andere mensen het zonder doen.

Wat is de beste aanpak? En hoe begin ik er aan?

Het internet connectie is goed genoeg om stabiel vanuit het buitenland te kijken, minst ik
in het buitenland ook een goede internet connectie heb. Enige tips, of links naar goede
websites waar ik een paar instructies kan vinden, zal ik ontzettend dankbaar voor zijn.

Alvast bedankt voor het lezen.

Mvg,

James
 
jeroen3
Je moet een apparaat hebben die een VPN Server draait.
Dat kan een pc zijn, maar dat kost veel energie. Beter is een kleine NAS of extra router met VPN server mogelijkheid.
Of een dedicated VPN, maar die zijn vrij prijzig.

Als je een apparaat hebt wat een VPN server draait, dan zoek je voor dat apparaat de juiste handleidingen op.

Ik heb bijvoorbeeld een Synology NAS met OpenVPN om bij mijn thuisnetwerk te komen en een Linksys WRT320N met custom DD-WRT firmware voor PPTP om via thuis te internetten.
Ik ben niet van kpn
 
roybeijer
Hoi!,

Ik heb dit draaiend voor mijn broer en zijn schoonouders op Curaçao
Zij kijken vloeiend via iTV online (op scherm aangesloten op pc),
Of via de app op tablet.

Ik heb hiervoor de VPN-server draaien op de synology-nas.
Dit werkt zonder ook maar één probleem, perfect.
Zij zijn dus via gebruiksnaam en wachtwoord soms continu dagen verbonden.
Hiervoor moet je dus:
-een vast ip-adres hebben
-poorten forwarden in modem
-gebruiksnaam en wachtwoord aanmaken in VPN

Via VPN maak je dan verbinding met thuis. (PPTP)

Ik heb zelf KPN glasvezel met een h220n modem.

Kwam hier zelf door experimenteren achter, had er niets over gelezen/gezocht .
 
aj2
Hallo, Zoals Jeroen3 al beantwoord hebt moet je inderdaad een apparaat hebben dat dienst doet als VPN server.
Dit kan je PC zijn, maar beter is een router. Deze staat immers altijd aan en verbruikt vele malen minder stroom.

Er is alleen een grote maar in het hele verhaal.

Niet alle Experia boxen van KPN ondersteunen een VPN connectie.

Ik ben zelf een tijdje aan het vogelen geweest om het aan de gang te krijgen en nu heb ik het draaiend.

Een VPN verbinding opzetten lukte wel maar zodra er media (zoals itvonline) aan te pas kwam gebeurde er niet veel. Pagina's werden niet geladen e.d.

Nu heb ik een switch geplaatst direct achter de binnenkomende lijn. (in mijn geval glasvezel) Deze switch splitst het signaal. Televisie en telefoon gaat naar de exeriabox, Internet naar een eigen router. Ik had een linksys met daarop DD WRT maar deze heb ik vervangen voor een Asus RT N16 met DD WRT. De Asus heeft meer intern geheugen en dus meer capaciteit om een VPN server te draaien.

Een website die alles haarfijn uitlegt is http://netwerkje.com/

Helaas gaan ze op deze website uit van een niet alledaagse router (Mikrotik RB2011UAS-2HnD-IN) deze is vrij lastig te bemachtigen.
Ik heb de gok gewaagd en gekozen voor een Asus met DD WRT.

DD WRT is gratis te downloaden van hun website (http://www.dd-wrt.com/site/index) en tevens staan op deze website precies vermeld welke routers geschikt zijn voor deze software.

Gelukkig is het zo dat er tegenwoordig steeds meer fabrikanten hun routers zo uitrusten dat ze er al een VPN server functie inbouwen. In zo'n geval hoeft een router niet geflashed te worden.

Als switch heb ik gekozen voor de TP-Link SG3210. Deze kost ongeveer 100 euro. De Asus router ongeveer 70 euro. Overigens hoeft de Asus router niet perse geflashed te worden naar DD WRT. In de originele firmware zit al een VPN server.
Ik heb ook begrepen dat de Netgear GS105E ook geschikt is om het verkeer te splitsen. Deze is een stuk goedkoper de de TP-Link. Niet alleen in aanschaf, ook in energieverbruik.

Maar probeer eerst zonder switchen e.d. een VPN verbinding op gang te zetten.

In de experiabox poort 1723 forwarden naar je computer en daar een vpn server op installeren.
Kan je dan vanaf buiten een verbinding opzetten en itvonline kijken? Dan ben je klaar.

Om te kijken of je experiabox je VPN verbinding op zeep help is er een handige test methode.

Open een Dos Prompt en ga je eigen IP adres pingen.

ping -f -l 1500
Geeft hij 4 verloren pakken dan ja je naar ping -f -l 1480 enz.

Met enkel de experiabox kwam ik uit op een MTU grote van 1472. Niet meer en niet minder. Dit is voor VPN verbindingen best kritisch.
Nu ik die switch er tussen geprakt heb zit ik tussen de 1300 - 1475
Dus veel meer speelruimte.

Succes
 
jeroen3
PPTP server en OpenVPN is niets speciaals en dat werkt altijd wel als je de juiste poorten doorzet. KPN mag namelijk niet zonder reden diensten blokkeren.
Ze blokkeren alleen de poort voor e-mail servers om te voorkomen dat iedereen een spam email server kan draaien, al dan niet vrijwillig of door een botnet.
L2TP/IPSec is iets ingewikkelder, daarnaast voldoet PPTP voor dit doel zeker.

Met glasvezel kun je een switch gebruiken, dat kan je een hele hoop ellende besparen als KPN je niet de juiste experiabox wil leveren.
Ik ben niet van kpn
 
aj2
Ik weet dat PPTP e.d. geen rare begrippen zijn en tal van bedrijven en particulieren hier gebruik van maken.
Dat KPN dit soort diensten niet mag blokkeren weer ik ook.

Het feit blijft sommige experia kisten het niet ondersteunen.

Dan kan je poorten open zetten wat je wilt, dat het werkt is niet vanzelfsprekend. Zelfs met DMZ naar een bepaald IP hielp niet.

Dat heb ik inmiddels al ondervonden.

De helpdesk hoef je ook niet te bellen. Dan kan je het nog beter aan mijn schoonmoeder vragen. Die weet het namelijk ook niet.

En je kan gaan leuren bij KPN om een nieuwe drama kast, de kans dat het dan wel werkt is niet zeker.

Ik zou in dit geval eerst proberen het zonder DDWRT op te lossen en kijken of je een VPN server op de pc aan de praat krijgt.
Lukt dat, dan ben je al bijna klaar.
 
henry1st
Wauw, dit klinkt goed! Zou ik ook graag willen! Zou je misschien een screendump van je instellingen willen mailen (evt. met de laatste drie getallen geblurred), zodat ik kan zien hoe ik het e.e.a. moet installeren? Met de laatste drie getallen bedoel ik de laatste drie getallen van 192.168..... of 77.164. etc ... Alvast erg veel dank!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'VPN opzetten zodat ik buitensthuis iTV kan kijken.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Schokkerig beeld bij TV Kijken KPN Glasvezel Storing : 5 02 jun 2017
Bij voetbal kijken is beeld soms blokkerig KPN Televisie Storing : 12 04 okt 2014
programma opnemen en gelijktijdig een opgenomen programma kijken KPN Glasvezel diensten : 1 12 dec 2012
Minecraft server opzetten op de ZTE H220N Hardware instellingen : 3 18 okt 2012
tegelijk opnemen en ander programma kijken niet meer mogelijk KPN Televisie Storing : 3 17 jul 2012
Advertentie