obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
Ik voel me afgezet
Broodzak
Ik ben nu al sinds ik de router Arcadyan VGV7519 heb gekregen, bezig met het wijzigen van het nat type. Meerdere malen heb ik kpn gebeld voor hulp. Hulp die ik kreeg maar nooit hulpzaam was. Er zijn veel mensen met hetzelfde probleem en KPN kijkt er nog niet eens naar. Ik hoop dat iemand van jullie mij misschien kan helpen.

Het gaat om het volgende, Ik heb mijn xbox een vast ip-adres gegeven en ingesteld op 192.168.2.254 . Hierna heb ik de poorten voor een open nat bij xbox live hierin gezet bij NAT -> Port Mapping en NAT -> Special Application. Namelijk

External port: 53 Internal port: 53 Protocol: TCP/UDP

External port: 80 Internal port: 80 Protocol: TCP

External port: 3074 Internal port: 3074 Protocol: TCP/UDP

External port: 88 Internal port: 88 Protocol: UDP

waarvan TCP 80 en UDP 53 worden geweigerd wegens 'System services'

Na dit te hebben gedaan heb ik ook nog UPnP opengezet.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, anders hoop ik dat KPN de poorten toestaat!
Ik ben het zat dat KPN mij niet serieus neemt, ik heb meerdere malen KPN Support gebeld maar geen hulpzaam antwoord. Ik hoop dat een van jullie mij kunnen helpen anders stap ik over! Het enige wat KPN hoeft te doen is die twee poorten open te zetten, maar zelfs daarvoor zijn te lui. De technische support voert geen flikker uit..........
Broodzak voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
SupaYoshi
Hai beste Broodzak,

Er zijn inderdaad veel mensen met dit probleem ja, Wink Echter het probleem is meer iets van onkunde, of onwetendheid en slechte adviezen dan dat het niet mogelijk is. Wink
KPN adviseert zelf om de functie UPNP te gebruiken voor de Xbox 360. Echter dat werkt niet altijd even lekker, en kan storingen te weeg brengen..

In principe had daarom wat jij gedaan hebt, juist moeten werken! Echter dit is niet altijd het geval, dat kan allerlei oorzaken hebben waar ik nu verder niet op in ga.

Wat echter NIET had gehoeven is zelf poorten opzetten voor de Xbox Live.

Als eerste zou je dit kunnen nalopen:
http://kpn-customer.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/7259#gs=
- Maar ik denk niet dat dit werkt in jouw geval, het zei door wat dan ook... proberen kan echter altijd! Als het toch niet werkt, lees dan verder.
KPN adviseert UPNP zoals ik al eerder zei, omdat dit gewoon weg de makkelijke oplossing is voor 90% van de mensen en anders het wel een aardig ingewikkeld karwei wordt, en niet iedereen dat meer kan.

Als ik het goed begrijp heb je een Xbox 360? Wink En je wilt de benodigde poorten opzetten op je Xbox voor Xbox Live?

Indien dit het geval is, kan ik je het volgende advies meegeven. Wat je het beste kan doen is de functie DMZ gebruiken in de Arcadyan.

Ik ga je nu een instructie geven die wel van het niveau 3 is, dus ik kwalificeer dit als redelijk lastig voor iemand die niet weet wat die doet. Voer dit dus alleen uit als je weet waar je mee bezig bent Wink Het werkt echter wel goed als je het hebt gedaan en kan eigenlijk niet mis gaan. Maar mocht je twijfelen vraag iemand om hulp.

Echter, is het wel aan te bevelen om vooraf je Xbox een vast IP-adres te geven via de Arcadyan web interface, om te voorkomen dat een ander apparaat plotseling DMZ wordt, met alle gevolgen van dien, en dat je Xbox Live weer strict wordt of iets in die trend.

Doe hiervoor het volgende:

- Ga naar http://192.168.2.254
- Ga naar de pagina LAN
- Ga naar de tabel Static DHCP, voer hier het MAC adres van je XBOX 360 RECHTS IN. (Dit kun je vinden in je Xbox 360)
- Vul het huidige IP adres van je Xbox 360 in ( Vindt je op de Xbox 360 instellingen)
Let op! Het IP-adres begint met 192.168.2 alleen het laatste veld kunt u vrij kiezen. Neem een waarde

- Ga nu naar DMZ (Data -> Firewall -> DMZ
- Plaats een vinkje onder "Enable DMZ Function ()"

Vul hier het Static IP in dat je hebt in je XBOX 360.
De Xbox 360 heeft nu niet langer een firewall tussen het internet en de Xbox 360, en je zult dan ook geen problemen meer ondervinden.

Let op: het is heel belangrijk dat je controleert dat de Xbox 360 altijd op dit gegeven IP plaatsneemt, en niet een andere device, anders is er dus geen hardware firewall meer tussen bijvoorbeeld het internet en je PC, en dat is niet de bedoeling.

Daarom let goed op Wink

---------------------------------------------------------------
Mocht het allemaal nog niet goed werken na deze handleiding uitgevoerd te hebben, controleer dan of je een ROUTER achter je experiabox hebt hangen, het zou kunnen dat deze ook nog een firewall functie heeft, etc. er zijn nog meer mogelijkheden hiermee mogelijk, dus controleer dit goed of probeer het zonder de router.

En mocht je mijn handleiding niet helemaal begrijpen of iets over het hoofd hebben gezien, hieronder een uitstekende handleiding voor de PS3, die iets dieper met de materie omgaat, maar ook werkt op de XBOX 360 i.c.m. XBOX LIVE. http://kpn.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=3056
 
Henk2304
Hey Broodzak, je schrijft dat je het IP-adres van de Xbox heb ingesteld op 192.168.2.254. Begrijp ik dat goed? Als dat zo is doe je echt wat fout want dat is n.l. het eigen adres van de V8. Je zult in dat geval dus een ander adres moeten instellen. Het beste kun je, zoals in het advies van KPN staat, op de V8 een vast IP-adres koppelen aan het MAC-adres van je Xbox en dus niet zelf een vast adres instellen op je Xbox en dus al helemaal niet 192.168.2.254, dat gaat echt niet werken.
L8r, Henk
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ik voel me afgezet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ik voel me genomen Snelheid : 16 27 aug 2013
Advertentie