Onderwerp bekijken
Help de helpdesk! Dit onderdeel wordt gemodereerd door het KPN Webcare team!
DNS issue
|
|
gwmante |
Geplaatst op 19 September 2012, 10:07
|
Activiteit » Wormer » 1531SL » Alles-in-1 Premium » SpeedTouch 716 v5 WL » Interactieve TV Berichten: 4 Lid sinds: 18 Sep 2012 |
Hallo Ik onderhoud een website voor een internetradio station in Turkije . Deze heeft onlangs een nieuwe VPS server gekregen waardoor er een wijziging heeft plaats gevonden van ip nummers. Het oude ip nummer 87.117.234.106. Nu is het volgende probleem hier thuis in Nederland dat ik regelmatig het probleem heb dat wanneer ik de website wil benaderen om onderhoudt er aan te verrichten weer het oude ip adres terrecht kom. Nieuw ip 5.77.44.54. Wanneer ik nu mijn pc thuis op automatisch een ip adres verkrijgen zet dan gebeurd dit probleem . Wanneer ik hem dan aanpas op handmatig een ip adres toekennen bijv het ipadres 192.168.2.3 subnet 255.255.255.0 standard gateway 192.168.2.254 (vdsl modem kpn) dns adressen kpn dan kom ik wel op de website echter wanneer ik ze op automatisch zet dan kom ik er niet op . Nu moet ik iedere keer het modem gaan resettten om van het probleem af te zijn. Lijkt wel of er op eea manier problemen zijn met het modem. Kunnen jullie eens uitzoeken wat het probleem nu is . Want ik heb hier alle settings na gekeken die staan goed. Idem in het modem . Vermoedelijk een DNS cache probleem Groet Goos Mante |
|
|
jeroen3 |
Geplaatst op 19 September 2012, 19:14
|
Expert » Alles-in-1 Standaard » ExperiaBox ZTE » Interactieve TV Berichten: 321 Lid sinds: 15 May 2010 |
Ik vermoed inderdaad dat het modem een dns cache heeft die de update nog niet door heeft. Je kunt trouwens de DNS instellingen los van de IP instellingen aanpassen. Dus Windows kan prima met DHCP en bijvoorbeeld OpenDNS of Google DNS functioneren, of de dns van kpn. Een vast lokaal ip is voor dns instellingen niet verplicht. |
|
|
gwmante |
Geplaatst op 19 September 2012, 20:27
|
Activiteit » Wormer » 1531SL » Alles-in-1 Premium » SpeedTouch 716 v5 WL » Interactieve TV Berichten: 4 Lid sinds: 18 Sep 2012 |
Ik ben van mening dat KPN dit soort problemen zal moeten oplossen en niet de klant zelf. Ik neem aan dat je een kpn medewerker bent? Goos |
|
|
jeroen3 |
Geplaatst op 20 September 2012, 08:06
|
Expert » Alles-in-1 Standaard » ExperiaBox ZTE » Interactieve TV Berichten: 321 Lid sinds: 15 May 2010 |
Als je op software updates van kpn moet wachten heb je over een jaar pas een oplossing. En nee, ik ben geen kpn medewerker. Ik geef gewoon een makkelijke (permanente) oplossing. |
|
|
gwmante |
Geplaatst op 20 September 2012, 11:23
|
Activiteit » Wormer » 1531SL » Alles-in-1 Premium » SpeedTouch 716 v5 WL » Interactieve TV Berichten: 4 Lid sinds: 18 Sep 2012 |
had al zoiets in de gaten . Nee hellaas ik ken de werkwijze van KPN een beetje , dus weet eea hoe het daar vergaat hellaas. Erg traag groot bedrijf. Maar ik heb idd je eerdere optie geprobeerd en werkt Bedankt . Allen tja ik hoop dat kpn een permanente oplossing weet voor dit probleem. Goos |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'DNS issue', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
KPN DSL Signal Issue so no internet | Opleveringsproblemen | : 1 | 04 Jun 2020 |
KPN DSL Signal Issue so no internet | Helpdesk | : 1 | 04 Jun 2020 |
Interactieve TV Aanvraag issue's | Interactieve TV [IPTV] via ADSL2+ | : 1 | 21 Jan 2009 |
Advertentie