obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » KPN ADSL & VDSL verbindingsproblemen » Snelheid
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Geen (bruikbaar) internet tijdens upload
The creative explorer
Sinds kort upload ik video's naar Youtube, lekker handig, want direct deelbaar met de familie over de gehele wereld. Het probleem is echter dat zodra ik de upload begin, de gehele verbinding vervalt. Behalve de upload.

Normaal internetten is dan niet meer mogelijk, de bestanden zijn tussen een paar 100 MB en een paar GB groot en kan dus een tijdje duren voordat internet weer terug is.

De upload dient toch onafhankelijk te opereren van de download? Is er dan iets mis met mijn netwerk of met de Experiabox?
 
hardcorebarbiedoll
Als je een ADSL verbinding hebt, gaat het up/download verkeer over dezelfde koperdraad. Dit betekent op het ene moment download je over deze draad en op het andere moment upload je over deze draad. Tegelijk is niet mogelijk over ADSL. Heel vaak wisselen per seconde kan wel, zodat je er niks van merkt. Heb je heel veel om te uploaden krijgt dat verkeer voorrang op de draad en wordt je downloadsnelheid erg traag.

Praktisch gezien, komt het neer op dit:
Als je volledig gebruik wil maken van je adsl lijn, zorg dan dat de uploadsnelheid beperkt wordt tot ongeveer 70% van wat KPN in je pakket aanbiedt.
Dit zorgt ervoor dat je downloadsnelheid volledig beschikbaar blijft en je snel kan internetten.

vb. KPN geeft aan 1 Megabits/sec(Mb/s). upload voor je verbinding. Werkelijke snelheid ongeveer 70 KiloBytes/sec.
Dan moet je verbinding tot 50 KiloBytes/sec (KB/s) beperken om je complete downloadsnelheid te gebruiken.

Dus nee, het ligt niet aan je modem/netwerk instellingen.

Ik kan je alleen niet helpen met een programma dat hiervoor zorgt. Misschien googlen naar een youtube-upload-programma die een functie aanbiedt, waarmee je je uploadsnelheid kan beperken, zodat je gewoon kan blijven internetten.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen (bruikbaar) internet tijdens upload', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
KPN DSL Signal Issue so no internet Opleveringsproblemen : 1 04 jun 2020
KPN DSL Signal Issue so no internet Helpdesk : 1 04 jun 2020
Heel erg traag internet..... KPN Internet Storing : 2 09 apr 2019
Geen internet op wifi KPN Internet Storing : 10 29 nov 2018
Newsserver download via VPN geen verbindingen Algemeen : 8 14 jan 2018
Advertentie