obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Gebruik je een eigen ADSL(2+) modem/router, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken
Eigen router inplaats van die van KPN
flyingfart
Hoi,

Heeft iemand al een eigen router in gebruik inplaats die van kpn experia box?

Ik ben benieuwd welke instellingen ik moet hebben van kpn.

Alvast bedankt!
 
highflow
dat is mogelijk maar ligt vooral aan je abo , alleen interet zou t al helemaal geen probleem zijn, met ook bellen en tv word de keus wat kleiner en duurder, kijk in de handleidigen/pdf`s van modems/routers of de instelligen per provider staan aagegeven of anders noteer t van je huidige en vul t in in de nieuwe zoveel mogelijk.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: maart 19 2012 19:04:50:
Even nog een aanmerking :
als je ook belt via adsl/vfsl is t niet mogelijk om je eigen modem/router te gebruiken ook al kan dat ding alles of nog meer ; de KPN heeft eigen software in de Experiaboxen voor telefonie en die gegevens krijg je niet zodat t nooit zal werken.
Dus eigenlijk kan je alleen een eigen modem/router gebruiken bij internet of internet+tv abo.
Gewijzigd door highflow op 19 maart 2012, 19:04
 
Henk22
Ik heb het voordeel dat ik een aantal modems heb staan die op glasvezel kunnen, het kan wel....MAAAAAAR
Je zit met het volgende probleem je moet in het bezit zijn van je inlog gegevens en je sip gegevens, KPN geeft deze gegevens niet vrij. Dus kun je geen ander modem plaatsen. Maar goed ik heb er wel een oplossing voor gevonden. Inmiddels heb ik de poorten open en draai mijn eigen server. Ik heb wel elke week een brief gestuurd naar de KPN en heb ze in gebreken gesteld.
En gedreigd dat ik het Contract zou stop zetten om dat ze in gebreken zijn gebleven. Ik heb eerst 3x het zelfde witte modem toegezonden gekregen, maar dat haalde niets uit tenslotte heb ik gevraagd of ik niet een eigen modem aan kon kopen. Nee dat was niet mogelijk, maar ik zou nu een goed modem toegestuurd krijgen, het zowaar het klopte ik kreeg een Thomson TG789vn toegestuurd en wat echt te gek was ik kon zelf de poorten open zetten elke poort die ik maar wilde kon ik open zetten.

Dus eindelijk kon ik mijn server online zetten.

KPN Bedankt het heeft lang geduurd maar eindelijk snappen jullie wat een gebruiker wil
 
highflow
Netjes , je hebt dus een aangepaste router nu van KPN die wat minder geblokeerd is ?
ik heb met poorten open zetten nooit een probleem gehad hoor ook niet met de vorige modems , maar mischien specifieke poorten ..weet ik niet
tis gewoon naadje om niet te weten wat ze nu precies blokeren.
 
Henk22
Nou ik ben best blij, dit omdat ik de server voor mijn werk nodig heb, maar vanaf dat ik bij de KPN zat kon ik geen gebruik maken van mijn server en de helpdesk kon mij ook niet helpen. Maar ik denk dat het er aan ligt wie je hebt bij de helpdesk.
Maar goed het werkt en daar gaat het om. Zelfs mijn zoon is blij dat hij eindelijk met zijn Xbox probleemloos online kan gamen.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Eigen router inplaats van die van KPN', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zwakke beveiliging KPN router Algemeen : 2 16 mrt 2021
Netflix in combinatie met een eigen router KPN met eigen modem/router : 13 07 jun 2020
firewall router V10 Algemeen : 2 22 nov 2017
Geen TV beeld gekoppelde router KPN Glasvezel diensten : 3 26 sep 2017
Over van KPN Glasvezel (met eigen router/switch) naar ADSL KPN met eigen modem/router : 2 08 mrt 2017
Advertentie