obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Gebruik je een eigen ADSL(2+) modem/router, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken
Regelmatig modem uit-/aanzetten
Rob73
Momenteel heb ik internetplusbellen met een los spotify abonnement. Vandaar dat ik overweeg om over te stappen op een alles in 1 pakket. Echter, het stoort me enorm dat ik regelmatig (2-3 keer per week) de experiabox moet uitzetten en weer aanzetten om verbinding te krijgen. Gisteren stopte Spotify er bijv. opeens mee, modem uitzetten, weer aanzetten en alles werkt weer. Uit de log blijkt dat er bijv. een software update is geweest of de tijd opnieuw is ingesteld, dit gebeurt weliswaar 's nachts maar leidt toch overdag tot problemen. Ik kan niks vinden wat dit kan veroorzaken, maar wil natuurlijk niet hebben dat ik straks tijdens het tv kijken af en toe naar het modem moet lopen. Tips zijn dus welkom, bij voorbaat dank!
 
Henk2304
Ik heb dit in het verleden ook wel gehad. Het modem stopte er soms tijdens het bellen spontaan mee. Heb klantenservice gebeld en die kunnen zien of je modem instabiel is. Als dat zo is (bij mij wel, tot 2 keer toe) krijg je een nieuw modem (soms moet je een beetje aandringen).
Wij kijken nu op 2 TV's en het gebeurt eigenlijk nooit meer dat de boel hangt.
L8r, Henk
 
Rob73
Was nog niet toegekomen aan het bellen van de helpdesk, maar ben vandaag zelf gebeld door KPN met aanbod en krijg daarbij een nieuw modem, dus dan kan ik kijken of dat de oplossing is Smile
 
Henk2304
Aanbod? Dat zou zo maar eens de proef met pair bonding kunnen zijn (gebruiken ze 4 i.pv. twee draadjes voor VDSL, zie http://kpn.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=2307&pid=14512#post_14512 ). Komt er een monteur langs? En zo ja, vraag dan of je aan die proef mee gaat doen en bedenk of je dat wel wilt.
L8r, Henk
 
Rob73
Er komt geen monteur langs, dus ik vermoed dat het daadwerkelijk de marketingactie is die telefonisch werd medegedeeld: gratis 3 maanden extra abonnement met hogere snelheid. Indien het niet bevalt gewoon de mogelijkheid om terug te gaan naar het huidige abonnement. Nieuwe modem zou stabieler zijn en nodig voor die hogere snelheid. Ik heb mijn issue aangegeven en gezegd dat het me een mooie test leek om te kijken of e.e.a. werkt zodat ik eventueel alsnog kan overstappen naar een alles in 1 pakket.

Maar bedankt voor de tip, ik hou het in de gaten!

Automatisch samengevoegd met vorige post op: februari 26 2012 18:52:21:
Inmiddels het nieuwe modem (H220N) 1,5 week in gebruik en nog niet enthousiast. Weliswaar lijken de problemen met spotify verholpen, maar daar staat tegenover dat ik nu vaak problemen heb met mijn vpn verbinding als ik thuiswerk.Angry De wifi verbinding valt regelmatig weg voor enkele seconden. Geen idee wat dit kan zijn: zowel bij de ARV als de H220N is het aanvinken van UPnP de enige wijziging in de standaardinstellingen die ik heb aangebracht, dit is nodig i.v.m. de sonos/spotify. Zijn er standaardinstellingen bij de H220N die anders staan dan in de ARV?

Wellicht dat de volgende info van pas komt:
Noise Margin (Up/Down) 6.5/6 dB
Line Attenuation (Up/Down) 0/30.5 dB
Output Power (Up/Down) 7.6/18.9 dBm
Gewijzigd door Rob73 op 26 februari 2012, 18:52
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Regelmatig modem uit-/aanzetten', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
V12 modem en nordVPN Snelheid Snelheid : 3 22 apr 2023
Verbinding valt regelmatig weg Algemeen : 2 09 feb 2021
Airport extreme en kpn modem Algemeen : 2 24 mrt 2017
regelmatig storing interactieve tv KPN Televisie Storing : 2 16 feb 2017
analoge telefonie mogelijk met VDSL-modem? KPN met eigen modem/router : 10 19 dec 2014
Advertentie