obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Internet snelheid
detto65
Ben al 3 maanden bezig een antwoord te krijgen op een zeer eenvoudige vraag:
Kan mijn internetsnelheid ooit hoger worden dan de 8Mb down / 1Mb Up die ik nu heb.
Ik heb namelijk een abo tot 20Mb, en als ik dat toch nooit kan halen, kan ik beter downgraden naar een basis abo (8Mb/1Mb), dat heeft me dus al minstens 180 euro te veel gekost.

Deze vraag heb ik aan KPN gesteld, en als eerste heb ik mijn modem (Speedtouch 546) dichter bij het ISRA punt geplaatst, etc etc
De snelheid zakte daarna terug naar 5,1 Mb down, mede doordat het modem een aantal keren uit en aan moest.
Door KPN werd gezegd dat mijn modem niet geschikt was voor de centrale waarop ik aangesloten zit, en dat ik dus de Eperia box (Arcadyan) zou moeten gebruiken, deze staat er intussen ruim een maand tussen, en na een DLM reset staat alles weer terug in de 8Mb down/ 1 Mb up die ik voordien ook al had. We zijn dus nog geen stap opgeschoten.(alhoewel, ik zie dat de attainable rate toch wel naar 8224 is gegaan...)

Voordien had ik zelf al andere modems geprobeerd, origineel had ik een Speedtouch 510, en die kan niet sneller dan 8Mb, dus heb ik van een kennis de Speedtouch 546 geplaatst (is geschikt voor ADSL2) , ook heb ik zelf een sitecom ADSL2+ modem aangeschaft, en geprobeerd. De snelheid bleef toen ook 8Mb.
Ik heb meermalen aangegeven dat ik volgens mij nog steeds een ADSL verbinding heb, en geen ADSL2.
alle door mij gebruikte modems gaven dat ook aan. (is dat hardware in de centrale?)

experia settings:
Configured Current
Line Status --- SHOWTIME
Link Type --- Interleave Path
Trained Mode --- G.992.1 (G.DMT)

Data Rate:
Upstream Downstream
Actual Data Rate 928 (Kbps.) 8000 (Kbps.)
Attainable Rate 1048 (Kbps.) 8224 (Kbps.)

Operation Data / Defect Indication:
Operation Data Upstream Downstream
Noise Margin 7.0 dB 9.0 dB
Attenuation 16.0 dB 31.2 dB

Indicator Name Upstream Downstream
FEC Error 4 0
CRC Error 3 1458
HEC Error 1 2488

iemand enig idee?
ik woon iets meer dan 3 km van de centrale van het altijd gezellige Holten
 
dit0rz
Gezien de afstand ga je niet meer halen dan 8Mb.

Of er moet eventueel nog een kabelverdeler (wijkkast) dichter in de buurt staan, dan kan hier nu of in de toekomst van die locatie het signaal geleverd worden.

Het Extra abonnement was eerder max. 8 Mb, vorig jaar is dat verhoogd naar 16, en uiteindelijk naar tot 20 Mb.

Ik zou het abonnement in ieder geval laten downgraden en om een coulance vragen omdat geruime tijd de snelheid niet geleverd kon worden.

ADSL_Line_Rate_Reach
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Internet snelheid', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
V12 modem en nordVPN Snelheid Snelheid : 3 22 apr 2023
KPN DSL Signal Issue so no internet Opleveringsproblemen : 1 04 jun 2020
KPN DSL Signal Issue so no internet Helpdesk : 1 04 jun 2020
Snelheid op PC Snelheid : 8 15 mei 2019
Heel erg traag internet..... KPN Internet Storing : 2 09 apr 2019
Advertentie