obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/modem, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken
Media streamen
dhoog
Hallo,

Ik heb een klein thuisnetwerk. Beneden staat een modem/router (voorheen een LinkSys). Hierop zit een PlayStation 3 met een kabel aangesloten. Vervolgens heb ik nog een netwerkkabel naar boven lopen waar een Cisco SLM2005 switch is geplaatst. Hierop zitten nog eens 3 PC's aangesloten.
Op één van de PC's heb ik het programma PS3 MediaServer draaien, waarmee ik diverse filmpjes kan streamen naar mijn PS3.
Ik kon met de configuratie zoals nu ingesteld de Media Server op mijn PS3 zien en gewoon de filmpjes bekijken die op mijn PC staan.
Aangezien ik van ADSL2+ naar VDSL ben gegaan heb ik dus ook een andere modem van KPN. Het gaat hier om de ZTE H220N. Wanneer ik deze in mijn netwerk plaats (en alle ip-adressen aanpas gaan van 192.168.1.x naar 192.168.2.x), krijg ik de mediaserver niet meer te zien op mijn PS3. Ook de standaard mediaservers van Windows 7 worden niet weergegeven.
Wanneer ik op mijn laptop, welke via WiFi is aangesloten, het programma draai komt deze wel gewoon beschikbaar op de PS3.
Gaat er hier iets mis met de switch die er tussen staat of wordt het probleem veroorzaakt door de nieuwe modem/router? Ik heb wel wat lopen klungelen met ip-adressen in de switch, maar e gebeurt eigenlijk vrij weinig.

Heeft iemand misschien een idee wat ik mis doe en hoe het dan wel zou moeten? Ik heb nog even een afbeelding van de ip-adressen van de ZTE H220N en de Cisco SLM2005 bijgevoegd in de afbeelding

Groeten Dennis
dhoog voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Media streamen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Instelcodes Q.Media tv Interactieve TV [IPTV] via ADSL2+ : 2 15 dec 2012
NAS niet zichtbaar als media server Algemeen : 1 06 sep 2012
Afstandsbediening Q Media TV Interactieve TV [IPTV] via ADSL2+ : 6 05 mrt 2012
windows media center Algemeen : 2 07 nov 2011
instellen VLC media player in netwerk Eigen netwerk : 1 29 dec 2010
Advertentie