obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
Opnames lopen steeds vast.
Smurfje
Beste medeleden,

Sinds kort heb ik het alles in 1 pakket van KPN, wat ik een mooie optie vind is dat ik programma's kan opnemen.
Hier had ik tot voorheen ook geen problemen mee tot afgelopen zaterdag, sinds dien lopen de programma's die ik opgenomen heb om de halve minuut vast.

Als ik een opnamen ga bekijken dan loopt hij na een korte tijd vast als ik hem dan een klein stukje terug spoel dan speelt hij weer veder, maar helaas na een korte tijd dit is ongeveer een halve minuut doet hij het weer.
Ik heb verschillende programma's bij verschillende zenders opgenomen en bij elke opname treed dit probleem op, iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Ik heb een Motorola VIP 1963.

Mvg.
Smurfje.
 
Henk2304
Ik zou eerst een complete reset uitvoeren (staat in de gebruiksaanwijzing van de 1963). Mocht dat niet helpen: de storing melden bij de klantenservice. Mochten ze daar besluiten om je een nieuwe te sturen sta er dan op dat ze geen 1960 sturen maar uitsluitend de 1963. Als was het alleen maar omdat je nu 320 GB hebt en in de 1960 maar 160 GB of zo.
L8r, Henk
 
glasblazer
Ik heb dit probleem nu ook al 3 keer bij de hand gehad. Achteraf in ieder geval 2 keer zelf veroorzaakt. Heb de zaak via devolo's met het glasvezelmodem in de meterkast gekoppeld en als ik op een af andere manier de stroom er af gooi of een van de adapters er uit trek, dan levert dat een probleem op. Op dit soort momenten gaat het met opnamen mis en staat het beeld op de HD kanalen stil.

Dan trek ik de stekker van de Motorola er uit. Wacht 15 seconden en met de knop menu op de afstandsbediening ingedrukt duw ik de stekker van de Motorola er weer in en wacht op een blauw scherm waarin naar systeembestanden wordt verwezen. Ik verwijder alle software van de box en laat hem opnieuw opstarten. Dan duurt het even voor de allernieuwste software geladen is. Vervolgens trek ik zo'n 20 seconden de stroom van het modem er af en dan is alles weer fris en fruitig.
Wat me opvalt is dat de Devolo's zo nu en dan wel eens een hikje opleveren, of het beeld korte tijd bevriest. Valt niet te voorspellen wanneer dit het geval is, maar ik moet wel constateren dat de "verkeerde" opladers voor smartphones een enorme vervuiling van het stroomnet kunnen opleveren en daarmede ook de snelheid van de Devolo''s. Die van Nokia zijn weer erger dan die van HTC en een no name adapter van een Mp3 speler zet bij mij de boel op tilt. Plug je een goeie adapter in een stekkerdoos die op een van de Devolo's is aangesloten, dan wordt de vervuiling er weer uitgefilterd. Die no-name adapter legt dan ook de boel plat.

Ga binnenkort mogelijk toch een kabel trekken voor ITV van KPN. Voor ITV boven en Internet zijn die Devolo's overigens wel toppie. Twee netwerken naast elkaar gaat hier zelfs nog goed.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Opnames lopen steeds vast.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Via WiFi naar vast netwerk WiFi : 1 05 mrt 2024
Internet steeds traag KPN Internet Storing : 3 15 jul 2016
Fon schakelt zichzelf steeds uit. KPN Internet Storing : 3 09 jul 2016
KPN verhoogt prijzen pakketten en vast bellen fors KPN Nieuws : 3 22 mei 2016
Wifi samsung smart tv valt steeds weg WiFi : 6 29 jan 2015
Advertentie